הקשב: חיילים יכולים לנסוע חינם גם בלי מדים. צילום: חגי דקל

הקשב: חיילים יכולים לנסוע חינם גם בלי מדים

בשורה לחיילים בסדיר • בקרוב: נסיעה חינם בתחבורה הציבורית בסופי השבוע, גם ללא מדים, בכפוף להצגת תעודת חוגר

המסדר יעבור להרגיש בנוח: שר האוצר משה כחלון ושר הביטחון אביגדור ליברמן החליטו כי חיילים בסדיר יוכלו כבר בשבועות הקרובים לנסוע בסופי השבוע בחינם בתחבורה ציבורית, גם אם הם לא לבושים מדים. כך פורסם הבוקר בידיעות אחרונות.  

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

מחר צפוי להיחתם הסכם בעניין זה בין כחלון לליברמן. במסגרת ההסכם החדש, יוכלו חיילים וחיילות בשירות סדיר לנסוע בתחבורה ציבורית (רכבות ואוטובוסים) בסופי שבוע (שישי ושבת) ללא מדים, תוך שימוש בתעודת החוגר שברשותם ככרטיס רב־קו.

© חגי דקל

ההסדר החדש מגיע בעקבות הצעת חוק של ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוניׂ). עלות ההטבה נאמדת בכ־30 מיליון שקלים בשנה, והיא תמומן על ידי משרדי האוצר והביטחון באופן שווה. על פי ההסדר החדש יצטרכו החיילים מעכשיו לתקף את תעודת החוגר שברשותם בכל נסיעה באוטובוס, בדומה למנגנון הקיים כיום ברכבת, שם כרטיס החוגר משמש ככרטיס רב קו. 

יוזמת החוק ח"כ סויד: "כל השבוע החיילים עובדים קשה בשבילנו. מגיע להם בשישי־שבת לבקר את סבא וסבתא, לפגוש את החברים ולבלות מבלי לשלם על כך מתוך משכורתם הצנועה רק כי הם על אזרחי. אני שמחה על כך שאנחנו מביאים בשורה לחיילים לקראת השנה החדשה. חייל בלי מדים הוא עדיין חייל". שר האוצר כחלון: "עשינו תיקון היסטורי כשהעלינו את שכר החיילים ב־50%, וכעת אנחנו עושים עוד צעד להקל עליהם. מדובר בילדים ובילדות שלנו ששומרים עלינו, וזה המעט שאנחנו יכולים להחזיר להם". שר הביטחון ליברמן: "אני מחויב לדאוג לרווחת חיילי צה"ל ולשיפור תנאיהם. זה רק צעד אחד מתוך שורה של צעדים שאנו מובילים למענם".

 
תגובות