מותק לא לשלוח לי עוגה: הטיפים שיעזרו לכן לשמור על הבריאות בזמן השירות. קרדיט: באדיבות דובר צה"ל

מותק לא לשלוח לי עוגה: הטיפים שיעזרו לכן לשמור על הבריאות בזמן השירות

מתגייסות בקרוב? במיוחד בשבילכן, טיפים ועצות בנושא בריאות הגוף שיגרמו לכן לעבור את השירות בשלום!

רפואת נשים בצהל היא תחום שמתקדם בשנים האחרונות, וישנם מגוון טיפולים תרופתיים שצה"ל מספק לחיילות. אבל אין ספק שגם לנו, יש חלק משמעותי ועיקרי בבריאות גופינו, החל מפעילות ספורטיבית ותזונה ועד לשעות שינה מספקות. השירות הצבאי עלול לפעמים לעלות חשש מסוים בקרב הבנות, בעיקר בתחום הרפואי, בו יש לכן רופא שאתן סומכות עליו ומרגישות איתו פתוחות, אז במיוחד בשבילכן כל העצות הפתרונות והמידע שיעזור לכם בזמן הטירונות ובמהלך השירות. 

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

כדאי לפתח כבר בתקופת הטירונות הרגלים שונים שיעזרו לנו לשמור על עצמנו במשך תקופת השירות. תחום התזונה הוא תחום מהותי ויש לדאוג לאכול ארוחות טובות ומזינות שכוללות שמן בכמות קטנה, רבע צלחת מנה עשירה בפחמימות, רבע צלחת מנה עשירה בחלבונים וחצי צלחת ירקות. כמובן שרצוי ואף חובה, לשתות הרבה מים ביום על מנת לשמור על הבריאות וגם למנוע התייבשות במזג האוויר החם.

אם אתם מסוג האנשים שמתעייפים רק מלשמוע את המילה 'ספורט' תדעו שזה בסדר, לא כולנו טיפוסים ספורטיביים,  אבל בכל זאת נסו לשלב פעילות ספורטיבית קלה שתגרום לכם לחלץ עצמות ולנוע. ואם אתם אנשים של ריצה? מה טוב! רק בבקשה- רוצו גם בשבילינו...

© קרדיט: דובר צה"ל

עוד דבר שחשוב לזכור הוא שמירה על ההיגיינה! חשוב לשמור על היגיינה מוקפדת גם בשבועות ההכשרה והטירונות בהם נמצאים בתנאי שטח. יש להקפיד על מקלחות מסודרות, הליכה לשירותים ושמירה על ניקיון בסביבתך. 

בכל הנוגע לתרופות, למעשה רופא היחידה יכול לתת מרשמים לתרופות שונות כמו גלולות, אגיסטן, תרופות לדלקות מסוימות ועוד. ואם יש לכן תרופות מיוחדות מומלץ להגיע עם מלאי מראש לתקופת הטירונות וההכשרה ועד להסדרת המענה הרפואי ביחידתה על מנת למנוע מצב של מחסור בתחילת הגיוס ועם הכניסה לשירות הצבאי.

© קרדיט: דובר צה"ל

אנחנו ממליצים לקרוא את החוברת של הזכויות הרפואיות החדשה שהוכנה שם תמצאו את כל המידע הרפואי הרלוונטי שמתגייס צריכים להכיר כולל שעות פעילות של מרפאות, פרטי התקשרות ומידע על המענה הרפואי בצה"ל: https://www.idf.il/אתרים/חיל-הרפואה/חוברת-הזכויות-הרפואיות/

בנוסף, אנחנו ממליצים בתחילת השירות לבוא ולשאול את כל מה שלא ידעתן על התחום מרופאי היחידה וממוקד הפניות ״מוקד מקול הלב״ שניתן ליצור עמו קשר בשירות המסרונים החדש במספר 0529990110, מוקד "מקול הלב" ימשיך לפעול טלפונית 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה  במספרים הבאים: 03-9489999 או 6690*.

ניתן לפנות גם למייל הצבאי "מקול הלב" ולמייל האזרחי moked6690@idf.gov.il

 שיהיה לכן שירות מהנה ומשמעותי!!! וכמובן, בריא!

 

הכתבה נכתבה בשיתוף עם דובר צה"ל

 

תגובות