מכשירה את הדור הבא: "השנתיים המשפיעות ביותר חיי". קרדיט: דובר צה"ל

מכשירה את הדור הבא: "השנתיים המשפיעות ביותר חיי"

"בסמ"ח הוא הבית שלי , והסגל הם האחים שלי" • סמל לי מאירי מספרת על התפקיד באגף התקשוב וההגנה בסייבר, החל מהקורס הארוך והאינטנסיבי ועד לשירות עצמו

אני סמל לי מאירי, בת 20 מרמת גן. ביום רביעי האחרון השתתפתי בכנס CyberGirlz במטרה לחשוף ולעודד תלמידות י'-י"ב לקראת שירות צבאי, להתגייס לתפקידים הטכנולוגיים המשמעותיים שקיימים בצה"ל בכלל ובאגף התקשוב וההגנה בסייבר בפרט.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי 

מאז שהייתי ילדה קטנה התעניינתי בתחום המחשבים והטכנולוגיה וכשהגעתי לתיכון החלטתי להרחיב לחמש יחידות לימוד מחשבים וחמש יחידות לימוד בפיזיקה. תמיד רציתי לשרת בתפקיד משמעותי בצבא, תפקיד בו אביא לידי ביטוי את עצמי ואת היכולות הטכנולוגיות שלי. ידעתי שזה התחום שמעניין אותי ולכן הרגשתי ששם אוכל לתרום הכי הרבה. כך הגעתי למיונים של בית הספר הצה"לי למקצועות המחשב וההגנה בסייבר. עברתי את המיונים, אליהם אפשר להגיע גם ללא ידע מוקדם, התקבלתי לקורס תכנות באגף התקשוב וההגנה בסייבר ובספטמבר 2016 התחלתי את קורס קדם צבאי.

הקורס עצמו מאתגר ומעניין ומלבד חומר מקצועי, הסגל מעביר גם תכנים חינוכיים ופעילויות מגבשות. הקורס הוא חוויה חד פעמית שבה פוגשים חיילות וחיילים מכל הארץ והם הופכים למשפחה שלך- אנשים שאתה קם איתם בבוקר לומד, מלמד, מדבר, צוחק, משקיע איתם במשך 13 שעות לימוד של קורס ביום, הולך קצת לישון וקם ליום נוסף במרץ. הרגע שבו עמדתי בטקס הסיום בתור חניכה בקורס, שמימני ומשמאלי החברים שלי, שעברתי איתם חצי שנה מלאת חוויות, הוא רגע שאזכור תמיד. הרגע שבו קיבלתי את סיכת השורש של התוכניתן אחרי חצי שנה משמעותית.

אחרי הקורס החלטתי להמשיך את תפקידי בתור מפקדת ולהכשיר את הדור הבא של התוכניתנים בצה"ל. כיום אני משרתת כמפקדת כבר שנתיים, השנתיים הכי משפיעות בחיי. הסגל עושה בכל יום את כל מה שאפשר כדי לפתח את החניכים, לקדם אותם ולתמוך בהם.

20c2aeaf39bed
© קרדיט: באדיבות דובר צה"ל

כשהגעתי לתפקיד הבנתי עוד יותר כמה תפקיד התוכניתן משמעותי ומספק. אנחנו עוסקים ומפתחים את המערכות החשובות בצה"ל, בכל החילות - הים, האוויר והיבשה, וגם במערכות הנחוצות לדרגים הגבוהים. התוכניתנים מקדמים פיתוח של מערכות חדשות ושיפור מערכות קיימות כל הזמן.

בשל חשיבות התפקיד נדרש לחתום קבע מראש לשנתיים וחצי. כאשר הייתי מלש"בית הפחיד אותי לחתום קבע מראש, היום אני מבינה שהתפקיד מקנה מקצוע לחיים ותוכניתנים רבים שמשתחררים הולכים לעבוד בחברות מובילות בעולם האזרחי. השירות מקנה מקצועיות, ידע, חשיבה שונה וניסיון רב שמהווה יתרון. חשוב גם לדעת שהרבה תוכניתנים משלבים במהלך השירות לימודים אקדמאיים.


בסמ"ח הוא הבית שלי , והסגל שלי הם האחים שלי. אנשים שלפני שנה לא הכרתי ועכשיו הם אלו שהכי קרובים אלי. כשחברים מהבית שואלים למה ללכת לתפקיד שדורש התחייבות מראש לכל כך הרבה זמן, אני עונה שאגף התקשוב וההגנה בסייבר הוא המקום הכי משמעותי שיכלתי להגיע אליו, וזה השירות הכי טוב שאני יכולתי לתת. בואו אחריי לשירות טכנולוגי משמעותי!

תגובות