סיכום שנה: "החמ"ל הוא לב החטיבה". צילום: דובר צה"ל

סיכום שנה: "החמ"ל הוא לב החטיבה"

רב״ט נועה הרפז (20) ממבשרת ציון, אחראית משמרת בחמ״ל מספרת על החוויות ועל התפקיד, ומסכמת שנה מאתגרת במיוחד • "האחריות בתפקיד היא כבדה ושחיי אדם עומדים על הפרק"

אני רב״ט נועה הרפז, אחראית משמרת בחמ"ל בחטיבה המרחבית "אפרים" שבאוגדת איו"ש. לקראת סיכום שנת 2018, רציתי לשתף מעט מהתחושות הרגשות והחוויות שעברתי בשנה האחרונה בחמ"ל שהפך להיות המשפחה שלי, ומהתפקיד שהפך להיות כל החיים שלי.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי

לפניי שהתגייסתי, לא רציתי להיות סמבצ"ית. לא ממש הכרתי את התפקיד והוא לא היה נשמע לי הכי מעניין.
כשהתגייסתי והתחלתי את הקורס, מהר מאוד הבנתי שזה תפקיד עם המון משמעות ושמחתי שהגעתי אליו. קיוותי מאוד לקבל שיבוץ בחטיבה באיו"ש וכך באמת קרה.
כשהגעתי תוך רגע צללנו לעבודה ולטירוף וגיליתי עולם שלם, עם מעט שעות שינה והרבה אחריות. סמלות המבצעים מתפעלות בחמ"ל שלל אירועים- החל מזריקת אבנים לעבר רכבים ועד נסיונות לפיגועי טירור רצחניים.
ברגע הבנתי שהאחריות בתפקיד היא כבדה ושחיי אדם עומדים על הפרק. את צריכה להיות הכי חדה, הכי מדוייקת, הכי נכונה- כי ברגע הדברים מתהפכים, עוברים מאפס למאה ואין דקה לבזבז.

© קרדיט: דובר צה"ל

עם הזמן הפכתי לאחמ"שית- אחראית משמרת בחמ"ל והאחריות הלכה וגדלה. לפני כחודש וחצי, חוויתי אירוע קשה ומשמעותי כשהייתי אחראית משמרת בחמ״ל- אירע ניסיון פיגוע דקירה בצומת גיתי אבישר בו מחבל ניסה לדקור חייל אשר עמד בטרמפיאדה בצומת.
החייל ירה במחבל ונטרל אותו. לשמחתי לא היו נפגעים לכוחותינו.
הרגע בחמ"ל שבו הבנו שיש אירוע היה שבריר של שנייה וברגע כולם התחילו לפעול במהירות- להקפיץ לוחמים וכוחות רפואה, לעדכן ולהנחות את המפקדים בשטח, להכריז על נסיון פיגוע ועל פריסת החסמים הנדרשים. הטלפון בחמ"ל לא הפסיק לצלצל, הלב דפק וההבנה שיש חיים של אנשים על הפרק לא מפסיקה להדהד בראש.
כשנגמר האירוע, הייתה נפילת אדרנלין ותחושת הסיפוק וההבנה שהפעילות שלנו הייתה משמעותית תפסה את המקום.

את תחושת המשפחתיות בחמ"ל אף אחד מבחוץ לא ידע להבין. שעות על גבי שעות ביחד, שבתות משותפות, ארוחות, רגעים של צחוק ועצב ועייפות ושגעון שחווים יחד הופכים את כולן לקבוצה אחת גדולה. זכיתי בחברות שהן לכל החיים.

בהתבוננות על שנת 2018 אני חושבת שבנות החמ"ל צריכות להסתכל אחת על השנייה ולהיות גאות. גאות בעבודה הקשה, בהתמודדות עם האתגרים, בהשגים. החמ"ל הוא לב החטיבה ואין ספק שהוא לעולם לא ייצא מהלב שלי.
מאחלת שנה אזרחית טובה ומוצלחת לכולם!

תגובות