הלוחמת מברזיל: עלתה לארץ והתגייסה לקרבי. באדיבות דובר צה"ל

הלוחמת מברזיל: עלתה לארץ והתגייסה לקרבי

קרולינה נייברג- קוואי בת ה-20, טיילה בארץ ישראל, הץאהבה והחליטה לעלות. אבל זה לא הספיק לה - היא רצתה להתגייס כלוחמת ואף הגשימה את זה. עכשיו היא רוצה להעביר מסר לכל הנערות שעומדות לפני גיוס

קוראים לי קרולינה נייברג- קוואי, אני בת 20 ואני משרתת כלוחמת בחיל האיסוף הקרבי, בגדוד 727 שנמצא בחטיבת פארן- הגבול של ישראל עם מצרים. מגיל 15 מאוד רציתי להתגייס, במיוחד כלוחמת. לאחר מכן החלטתי לעלות לארץ, ועם זה התגבר החלום להיות לוחמת. לפני שעליתי לארץ גרתי בברזיל, ודיברתי כמה שפות שונות. החלטתי לעלות כשטיילתי פה בגיל תיכון. לכן, כשהגיוס התקרב התחלתי לקרוא על היחידות קרביות, לדבר עם אנשים שהיו בקרבי וזה פתח אותי לכל המקומות אליהם אני יכולה להגיע.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

התגייסתי ועכשיו אני באחד המקומות הכי מגניבים שיש. ההכשרה בבסיס סיירים הייתה קשה, כמו כל מסלול בלוחמה, אבל בו זמנית היא הייתה אחד מהדברים הכי מגניבים שעשיתי בחיים. לעבור שמונה חודשים עם בנות שלא הכרתי, עם שפה שלא ידעתי כל כך, עם רמת כושר שלא פגשתי לפני, לא היה קל, בכלל לא, אבל עם רצון ועזרה הצלחתי הכל.

© באדיבות דובר צה"ל

הצלחתי להכיר כל המחלקה שלי שעכשיו הן החברות הכי טובות שלי, השתפרתי בטירוף בעברית ועשיתי כל כך הרבה דברים מאתגרים, שעכשיו אני מסתכלת אחורה ויש לי הרגשה טובה שעשיתי משהו טוב. זה הזמן הכי כיף בשירות של כל חייל, הכי מאתגר, מעייף, מעניין, אינטנסיבי ומפצה. הרגע הכי מספק ומרגש היה מסע הסיכה שעשינו בסוף של המסלול. במקרה אותו יום היה יום ההולדת שלי. לפני אותו מסע, המשפחה שלי התקשרה אליי ולצד איחולי המזל טוב הם ביקשו ממני לחשוב על כל מה שעברתי בצבא עד עכשיו. הבנות עשו לי כתר, הייתי איתו כל ההליכה, עד שהגענו לסוף, סיימנו כולן ביחד, ואז הן עשו לי הפתעה קטנה- הביאו עוגה, שרנו "יום הולדת שמח" וחגגנו גם יום ההולדת וגם את סוף המסלול.

שבוע המיון ללוחמות זה שבוע שקורה כל שנה במטרה להסביר למלש"ביות מה זה אומר להיות לוחמת. כמה חיילות מכל יחידה פוגשות במשך שבוע שלם נערות כדי לענות על השאלות שלהן וכמובן גם להסביר על התפקיד שלהן, מה הן עושה בסדיר, איך היה המסלול צבאי שלהן עד עכשיו ועוד.

© באדיבות דובר צה"ל

שמחתי ממש להגיע לשבוע הזה ולדבר עם המלש"ביות. אני מאמינה שהבחירה להתגייס ללוחמה היא נכונה וחשובה, וחשוב לי להעביר את המסר הזה הלאה.לבסוף, המסר שלי ללוחמות הוא - לכו על זה עד הסוף. אף אחד יכול לעצור אתכן. יהיה קשה, יהיה אינטנסיבי, עם רגעים טובים, רגעים רעים אבל בסוף הכל מגיע לכן ואתן יכולות להגיד עם גאווה רבה שעברתן הכל. תמיד תחשבו למה אתן שם, למה בחרתן להתגייס לקרבי, אם יש לכן עדיין את התשובות זה כי אתן במקום הנכון!

תגובות