טור אישי: "הייתי צריך לתמרן ספינה בין האיים של יוון". באדיבות דובר צה"ל

טור אישי: "הייתי צריך לתמרן ספינה בין האיים של יוון"

"בסיום הקורס אהיה מוסמך כקצין ימי בספינות הטילים של זרוע הים. להיות מפקד בשבילי זה להיות כמו אח גדול עבור הלוחמים, אחד שתמיד אפשר לפנות אליו בכל שאלה או בעיה. מפקד בים בעיניי צריך להיות מקצוען, לרדת לפרטים הקטנים בכל דבר שהוא עוסק בו וללמוד מטעויות" • טור אישי של עמית יהוד, שמסיים היום (ד') קורס חובלים

אני עמית יהוד, בן 21 מגדרה ומאז שאני זוכר את עצמי, אני מתעסק בספורט. בערך בכיתה ג׳ פגשתי את הכדור, ומאז הוא לא עזב את הרגל. עיקר הפעילות שלי הייתה בקבוצת מכבי שעריים, שם גדלתי, התעצבתי והשתפרתי. החלום תמיד היה להיות שחקן כדורגל מקצועי, וכשהגעתי לגיל נוער ניצבה מולי הדילמה- האם להתגייס למסלול "ספורטאי פעיל" או לשירות משמעותי בצה״ל.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

החלטתי ללכת ליום סיירות, ומשם הגעתי למיון וגיבוש חובלים. במשך כל תהליך המיון, לא ידעתי הרבה על הקורס. אני חושב שהניעו אותי בעיקר תחושות האתגר והחתירה למצוינות, תחושות שבאו לידי ביטוי בכל מה שעשיתי.בנוסף, הזיקה שלי לים תמיד הייתה חזקה ושירות כמפקד על ספינה נשמע מאוד מסקרן. ניצב מולי אתגר, קורס ארוך וממיין, והחלטתי ללכת על זה.

התחלתי את הקורס בחודש אפריל ושובצתי למגמת שיט. עיקר הדגשים במגמה הם ימאות, ניהול ופיקוד, עמידה בפני קהל ותכנים מקצועיים הדרושים לקצין משמרת בגשר הספינה.

© באדיבות דובר צה"ל

השלב הראשון בקורס הוא הימ״פ (ימאות ופיקוד), שלב אינטנסיבי מאוד שכולל מאמץ פיזי, חוסר שעות שינה והכרה בסיסית של הים וכלי השיט. במבט לאחור, היום אני מסתכל על הדמיון העצום שיש בין הקשיים וההתמודדויות שחווים בשלב הזה אל מול התפקיד בשטח.

אי הודאות, תפקוד תחת עומס וחוסן מנטלי אלו כלים שמונחלים כבר בשלב הזה. אני חושב שהאתגר העיקרי בשלב הוא היכולת לשלב רמה מקצועית גבוהה, יכולות חברתיות, כושר גופני וחוזק נפשי.

כחלק מהכשרתנו המקצועית, בשלב בסיסי מגמת שיט, ביצענו הפלגות רבות כשהשיא היה הפלגה לחו״ל. זאת אחת מהחוויות המשמעותיות ביותר שעברתי בקורס, כשזכיתי להתנסות בתמרון ספינה בין האיים של יוון. במהלך ההפלגה עברנו מספר מבחנים מעשיים שהם תנאי הכרחי לשלב הבא.

כמו כן, במהלך הקורס עברנו מגוון פעילויות שמטרתן העיקרית הייתה לאמוד את היכולות הפיזיות והמנטליות שלנו, ואת הידע והכישורים המקצועיים שאנו לומדים במהלך הקורס.

השלב המתקדם הוא השלב האינטנסיבי ביותר בקורס, בו שהינו בכלי הבט״ש (בטחון שוטף) של זרוע הים והתנסינו בפעילות מבצעית בהגנה על הגבול הימי, לקחנו חלק באימונים ותרגילים והוסמכנו לתפעל אירועי פח״ע (פעילות חבלנית עוינת). בסיום השלב קיבלנו את סיכת הקצין הימי-סיכת מ״מ.

לאחר השלב המתקדם עברנו לשלב אקדמיה, שארך שמונה חודשים ובמהלכו למדנו לתואר ראשון במדעי המדינה באוניברסיטת חיפה. כמו כן, משולבים לימודים ומבחנים מעשיים לקבלת רישיון משיט 30, אותו נקבל עם סיום הקורס.

בסיום הקורס אהיה מוסמך כקצין ימי בספינות הטילים של זרוע הים. להיות מפקד בשבילי זה להיות כמו אח גדול עבור הלוחמים, אחד שתמיד אפשר לפנות אליו בכל שאלה או בעיה, שאפשר לסמוך עליו וללכת אחריו בעיניים עצומות מתוך הערכה וכבוד הדדי.

מפקד בים בעיניי צריך להיות מקצוען, לרדת לפרטים הקטנים בכל דבר שהוא עוסק בו וללמוד מטעויות. יחד עם זאת אני מאחל לעצמי לא לפחד לטעות- להעז, לנסות, לשאול ולבצע. בסופו של דבר רק ככה אצליח להשתפר.

לקראת התפקיד אני מאחל לעצמי להציב אתגרים כל הזמן- אישיים ומחלקתיים, ליזום ולשנות, להעז ולא לפחד מטעויות. אני מתרגש מסיום הקורס, שמסמן את סיומה של תקופה משמעותית מאוד בחיים שלי. למדתי המון על עצמי, הכרתי חברים שהם כמו משפחה עבורי, השתפרתי והתבגרתי כל הזמן.

אני לא יכול לחכות להיכנס לתפקיד אליו הוכשרתי, לזכות לפקד על לוחמים, להוביל אותם לניצחון ולשרת לצידם בשייטת ספינות הטילים של זרוע הים.

תגובות