בוגר קורס צוללן: "הקושי הוא הסיכוי שלך להיות טוב יותר". דובר צהל

בוגר קורס צוללן: "הקושי הוא הסיכוי שלך להיות טוב יותר"

סמל ע׳, בן 20 מהמרכז ובוגר מגמת 'סונאר' בקורס צוללן, מחזור 123 בשייטת 7, משתף על המיונים והקורס האינטנסיבי ששינה את חייו • טור אישי

"זה לא נהיה קל, אתה נהיה טוב יותר", זה משפט שליווה אותי לאורך כל הקורס, ולא סתם. אבל רגע לפני שנצלול לתוכן הקורס, היכרות זריזה. נעים להכיר - אני סמל ע׳, בן 20 מהמרכז, בוגר מגמת סונאר בקורס צוללן מחזור 123. לקורס הצוללן הגעתי לאחר מיונים רבים. משם - הגעתי יחד עם עוד לקורס.

אני זוכר כשהגעתי לראשונה, לא ידעתי לאן אני נכנס ולא הייתי בטוח שאני מתאים למקום הזה, עברו לי בראש המון ספקות ותהיות שנמחקו ברגע בו הפלגתי לראשונה. זו הייתה נקודת השיא עבורי בקורס. אני זוכר שהרגשתי אדרנלין מטורף, פתאום - להבין לאיזה עומק אתה מגיע ולקלוט כמה עמוק השירות שלך - תרתי משמע. האופן הזה, של כלי מלחמה כל-כך אסטרטגי וחשאי גרם לי להבין שהגעתי למקום הנכון ושלכאן אני שייך.

עוד בערוץ "על מדים" של פרוגי:

© אתר זרוע הים

במהלך הקורס, פגשתי חברים לחיים. האנשים שלצידך בקורס עוברים איתך הכל, את הרגעים המצחיקים, המשמחים, הקשים והמשמעותיים ביותר במהלך השירות שלך. אתה מתבגר ולומד איתם עולם תוכן חדש, שהיה זר לכולכם עד לרגע בו נפגשתם. אני יכול להגיד בכנות, שהחברים והצוות שלי היו אלו שהפכו עבורי את החוויה הזו לכל-כך מיוחדת. 

הקורס שלנו מאופיין באתגר מנטלי ופיזי שמלווים בעמימות גדולה ולא תמיד אתה יודע למה לצפות. ביחידה שלנו ככל שאתה טוב יותר כך הרמה והדרישה ממך עולים אבל האתגר תמיד קיים. אומרים שהקושי הוא הסיכוי שלך להיות טוב יותר. אני חושב שזו אמירה שליוותה אותי המון לאורך הקורס ועזר לי לשנות את הגישה שלי ולהשתמש בקושי ובאתגר כמניפה על מנת להיות טוב ועוצמתי יותר ולסיים את הקורס בצורה הכי טובה שיש, מבלי לפחד מהקושי והאתגרים העומדים לפני ואני חושב שלאורך הקורס חוויתי רגעים שגרמו לי להבין שאין דבר העומד בפני הרצון ושהכל אפשרי.

לאחר שסיימנו טירונות, יצאנו הביתה. אני זוכר שמה שעבר לי בעיקר בראש היו ההכנות לתחילת המסלול עצמו, לקראת שלב הבסיסי. במהלך הסופ"ש בבית, פגשתי במסיבה מישהי שמצאה חן בעיניי והתחלנו לדבר כל הלילה, ואז חזרתי לבסיס וסגרתי 21 בבסיס, בשלב הבסיסי כמעט ואין זמן טלפונים - זה שלב שבונה את החוסן הפיזי והמנטלי שלך ואתה לומד להכיר את הצוות והאנשים שילוו אותך (למשך השנה הקרובה). למרות הקושי והאתגר לשמור על הקשר לאורך הקורס - היא לא ויתרה עליי ואני לא ויתרתי עליה. תוך כדי הקורס אתה לומד להעריך את הדברים הקטנים בחיים ולדעת להתמקד במה שחשוב בחיים, ואני מצאתי אותה והיום - היא בת הזוג שלי שסיימה יחד איתי את כל המסלול ועברה איתי הכל, מהרגעים השמחים ועד הרגעים הקשים, בנוסף מהצד השני היו המשפחה והחברים שגם להם החוויה הייתה לא פשוטה ומאתגרת אבל בכל רגע הרגשתי איך הם עוטפים ותומכים אותי ועליהם חשבתי בכל פעולה שעשיתי בקורס, ההפנמה הזו שאתה שומר עליהם ועל המדינה והם לא יודעים איך וכנראה גם לא ידעו לעולם היא מספיקה גם בלי התהילה, בסופו של דבר החשאיות היא החוזקה שלנו.

בנקודת הסיום אני יכול לומר שהדברים התגלגלו עבורי לטובה. זכיתי להגיע למקום הזה ולשייטת 7 ולהיות חלק משמעותי מהיחידה המדהימה הזו שעושה המון על מנת להבטיח את בטחון מדינת ישראל במעמקי האויב, ועכשיו, רגע לפני הסוף אני בעיקר מצפה כבר להיכנס לשירות הסדיר ולהיות חלק מהצוות של הצוללת בה שובצתי. אני מאוד מתרגש לקראת הבאות ומקווה לעשות שירות משמעותי ומבצעי ולהגן על מדינת ישראל מעומק הים.

© ADOBESTOCK
תגובות