לתרום גם לעצמכם: שירות בחיל הטכנולוגיה ואחזקה. צילום: דובר צה"ל

לתרום גם לעצמכם: שירות בחיל הטכנולוגיה ואחזקה

בין אינספור השאלות שמלש"בים שואלים את עצמם, יש שאלה חשובה שמעסיקה רבים - האם אני יכול לשרת בתפקיד שבו אתרום למדינה אבל גם לעצמי? בחיל הטכנולוגיה והאחזקה בצה"ל יש אפשרות להשתלב בקורסים מאתגרים ולצאת מהצבא עם תעודת מקצוע נחשקת

אין ספק, להיות מלש"ב זה לא פשוט. צו ראשון, יום המא"ה, מיונים שונים, עשרות תפקידים עם שמות מבלבלים. והשאלה החשובה באמת - איך משיגים תפקיד שיקדם אותי גם באזרחות? שאני לא ארגיש שבזבזתי שנתיים או שלוש שנים מהחיים שלי בצבא?

עוד בערוץ "על מדים" בפרוגי:

לא הרבה יודעים, אבל בחיל הטכנולוגיה והאחזקה ישנם כ-70 מקצועות צבאיים שונים שבהם אנחנו, המלש"בים, יכולים לשרת במהלך השירות הצבאי. לאחרונה, חיל הטכנולוגיה והאחזקה עושה מאמצים רבים כדי לאתר את המועמדים האיכותיים ביותר לשירות בחיל הטכנולוגיה והאחזקה ומציע עבורם מגוון רחב של קורסים קדם צבאיים או שירות במקצוע אזרחי אשר כבר רכשתם בבתי הספר המקצועיים. כבר במהלך השירות ניתן להתמקצע במגוון רחב מאוד של מקצועות טכנולוגיים מאתגרים ולצאת אל שוק העבודה האזרחי עם תעודה מקצועית נחשקת, כך שממש לא תבזבזו את הזמן שלכם.

© דובר צה"ל

רב סרן שלום נח, ראש תחום איתור לקד"צ בחיל הטכנולוגיה והאחזקה: "מלבד ההיבט הפרקטי, העובדה שהחיילים יוצאים עם תעודת מקצוע העוזרת להם להשתלב בשוק האזרחי, החיילים חשים סיפוק רב במהלך השירות מכיוון שהם נמצאים גם ביחידות השדה ברמת הגדודים והם עוזרים באופן ישיר ללחימה. ללא היכולת המקצועית והטכנית של החייל, לא נוכל לנצח בשדה הקרב". מה למשל?

מכשירן אופטי

תפקידו של בעל מקצוע זה הוא לבחון את המכשירים האופטיים, לאתר ולתקן תקלות. כמו כן החייל מבצע תהליכים של פירוק המכשירים האופטיים והרכבתם. מדובר אמצעים אופטיים מאוד רגישים ועדינים ונדרשת מהחייל מידה רבה של רגישות ומקצועיות.

© דובר צה"ל

טכנאי מערכות ייעודיות נגמ״ש או טנק מרכבה

הטכנאי אחראי על האחזקה והכשירות המבצעית של נגמ״ש או טנק מרכבה. תפקידו מגוון: החל מטיפולים שוטפים של הנגמ"ש, איתור תקלות ותיקונן. מדובר למעשה בכלי מאוד מתקדם טכנולוגית ויקר כך שנדרשת מידה רבה של מקצועיות ואחריות לחייל המטפל בכלי.

© דובר צה"ל

בוחן תחמושת

בוגר הקורס מבצע את כל סדרות הטיפולים של התחמושת ביחידה. הוא גורם מקצועי לזיהוי של פגמים, בדיקת התחמושת וטיפול בהם. נדרשים מאותו בעל תפקיד רצינות ואחריות רבה מכיוון שמדובר בתפקיד בעל סיכון בטיחותי מאוד גבוה. טיפול לא נכון בתחמושת יכול להוות סיכון ממשי. הקורס נערך בבה"ד 20 שבתומו החיילים והחיילות משובצים לכל יחידות צה"ל השונות וגם לגדודים השונים.

© דובר צה"ל

טכנאי נשק

הטכנאי נותן מענה אחזקתי לכל מיני מערכות טילים שונות ומגוונות ומערכות נשק המוצבות על גבי רכבים כגון: טיל עורב ועוד מערכות נשק. במהלך השירות נדרשים מהחייל רצינות ואחריות רבה כי הוא הסמכות העליונה לתקינות הנשק. בנוסף הניסיון והידע המקצועי אשר ירכוש החייל במהלך השירות ישמש אותו באזרחות כמקצוע אזרחי מבוקש.

© דובר צה"ל

בשורה התחתונה, אם אתם רוצים שירות מאתגר, מעניין, מספק מאוד ובסופו של דבר לצאת עם תעודה מקצועית נחשקת בשוק האזרחי מקומכם בחיל הטכנולוגיה והאחזקה. ואגב, אם חשבתם שהמועמדות לשירות בחיל הטכנולוגיה והאחזקה היא רק לגברים, אז טעיתם! כל התפקידים בחיל פתוחים לנשים ללא הבדל.

תגובות