עשה ואל תעשה: הטעויות הנפוצות בימי גיבוש וסיירות. צילום: כושר קרבי דגני

עשה ואל תעשה: הטעויות הנפוצות בימי גיבוש וסיירות

לאלו ששואפים להתגייס ליחידות הקרביות, ימי גיבוש והסיירות הם מנקודות הציון המשמעותיות ביותר. ההכנה לקראתם מלווה לרוב בחשש גדול לצד התרגשות עצומה. אז איך בכל זאת צולחים את היום הגדול? כל הטיפים - עשה ואל תעשה בכתבה שלפניכם

אם אתם מאלה שברגע ששואלים אתכם לאן תרצו להתגייס אתם ישר אומרים את השמות של כל היחידות המבוחרות בצה"ל, כנראה שלימי הגיבוש והסיירות התחלתם להתכונן כבר מזמן. רוצים לדעת מה הטעויות הנפוצות שעושים בדרך כלל ואיך להימנע להם? כל התשובות בכתבה שלפניכם!

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

אם בידכם כבר נמצא זימון ליום גיבוש של אחת היחידות המובחרות בוודאי כבר עלו בראשכם השאלות הבאות: מי יהיה איתי בקבוצה? כמה זמן יהיה לכל פעילות? איך יהיו המדריכים? האם יש הפסקה ועוד ועוד. בכדי שנוכל להגיע לתוצאות הטובות ביותר ביום הגיבוש עלינו לדעת כמה שיותר על האופן שבו מתנהל יום שכזה. ככל שיהיה לנו יותר מידע כך רמת הלחץ והחרדה תפחת ונוכל לבוא ממוקדים ויעילים - פיזית ומנטאלית. דור דגני, יוצא יחידת 'אגוז' ובעלים של כושר קרבי דגני, מפיג את האפלה שסביב יום הגיבוש ומסביר מה הן הטעויות הנפוצות שעושים המלש"בים ביום הגורלי.

© כושר קרבי דגני

המדריכים הם לא חברים - אחת הטעויות הנפוצות היא לחשוב שניתן להתחבב על המדריך אם נצחק או "נסתחבק" איתו. המדריך אינו חבר שלכם! הוא ממוקד במטרה של מיון האנשים הרציניים והטובים ביותר ליחידה. הימנעו משמות חיבה כמו "אחי" ודומיו, אל תתחכמו במשפטים כמו "קראתי בגוגל ש.... " וכדומה. שמרו על רצינות וחדות במטרה. מה שהמדריך שואף לראות זה אנשים דבקים במשימה, בוגרים ובעלי שליטה עצמית.

אל תחצינו את העובדה שאתם מתאמנים בכושר קרבי - משפט שמאוד משקף את הסיטואציה הזו הוא: "אריה לא צריך לשאוג כדי שידעו שהוא מלך החיות". אל תתרברבו! שמרו על ענווה וצניעות והוכיחו את היכולות שלכם תוך כדי תנועה ולא בסיסמאות ודיבורים. רק אם נשאלתם או נתבקשתם לספר על עצמכם תוכלו לציין בצניעות שאתם מתאמנים במסגרת הכנה לצה"ל.

© כושר קרבי דגני

לבוש - בהמשך לסעיף הקודם הימנעו מללבוש חולצות או מדים של כושר קרבי או יחידות צה"ליות. אין צורך להראות שאתם "מורעלים" הוכיחו את זה ביכולות הפיזיות שלכם בשטח.

אמינות - היא אחד הפרמטרים החשובים הנבדקים במהלך היום. תמיד אמרו את האמת ואל תעגלו פינות. גם אם אנשים מצליחים טוב מכם עדיין הקפידו להגיע אל נקודת היעד שנאמרה על ידי המדריך. קחו בחשבון שהם יודעים ורואים הכל. הדבר הנכון גם בעת שאילת שאלות, אל תנסו לייפות את המציאות אלא הציגו אותה כפי שהיא. שקרים סופם להתגלות ולרוב שפת הגוף שלכם תשדר בעת אמירת שקר.

© כושר קרבי דגני

עבודת צוות - דעו מתי מדובר במשימה אישית ומתי קבוצתית. לא מעט מועמדים מגיעים ליום הגיבוש בתחושה ששאר הנערים בקבוצה הם האויבים שלהם. מדובר בטעות נפוצה שלא פעם מובילה לתוצאות שליליות. הצבא מושתת על עבודת צוות. אם קיבלתם משימה קבוצתית, לדוגמה: לסדר שולחנות בפינת האוכל, עבדו ביחד עם כולם. במידה ואתם רואים שאחד מחברי הקבוצה מתקשה אל תהססו להושיט לו יד לעזרה. יחד עם זאת שימו לב, במשימות בהם אתם נמדדים על היכולות האישיות שלכם, כגון: ספרינטים, זחילות וכדומה, התרכזו אך ורק בהצלחה האישית שלכם ובלהשיג את התוצאה הטובה ביותר.

אל תתייאשו - לעיתים כדי לבחון את החוסן המנטאלי והאישיות שלכם יזרקו לאוויר משפטים שמטרתם להתיש אתכם. הדבר יבוא לידי ביטוי בעיקר באמירת זמנים פיקטיביים, למשל: "הגיבוש ייגמר רק בעוד 4 שעות" כשבפועל נותרו עוד מספר דקות, או לחילופין "עוד 10 דקות מסיימים", כשבפועל נותר עוד פרק זמן לא מבוטל. מדובר בניסיון להביא אתכם אל קצה גבול היכולת שלכם ולראות כיצד אתם מתמודדים במצבים אלו. צאו מנקודת הנחה שאתם לעולם לא תדעו מתי יגמר הגיבוש ואל תנסו לנחש או להעריך.

© כושר קרבי דגני

אל "תשמרו כוחות" - טקטיקה נפוצה ושגויה אצל לא מעט מועמדים היא להתחיל חלש ולשמור כוח להמשך. תנו את הכל בכל תרגיל ונסו להגיע לתוצאות הטובות ביותר שלכם. המדריכים בוחנים אתכם על מידת ההשקעה שלכם ומצפים שתתנו את המקסימום בכל זמן נתון. כמו כן, התחושה להגיע כבר בהתחלה בין הראשונים מעלה את המוטיבציה והביטחון העצמי להמשך ויכולה לחזק אתכם לתרגילים הבאים.

שתיית מים מידתית - כמובן שבין התרגילים (ספרינטים, סדרי הגעה, זחילות, אלונקה, סוציומטרי, וכו') יתנו לכם הפסקות שתייה. אחת הטעויות הנפוצות היא לשתות הרבה מים, מה שגורם במקרים רבים להקאה או/ו לתחושת חוסר נוחות. לכן, כל הפסקת שתייה לגמו שלוקים קטנים בהפרש של לפחות 10 שניות בין לגימה ללגימה. נצלו את זמן השתייה לעודד את עצמכם מנטאלית, דברו בלב ותדעו שיש סוף לכל יום גיבוש. נערו רגליים, זקפו את הראש וזכרו שבוחנים אתכם גם בעת ההפסקה.

© כושר קרבי דגני

אל תתרברבו ביכולות שלכם - בסוף הגיבוש כשהחלק הפיזי מסתיים וכל הקבוצה יושבת המדריכים בוחנים אתכם על ההתנהלות וההתנהגות שלכם. שמרו על צניעות עד הסוף, גם אם הרגשתכם טובה והגעתם להישגים מעולים שמרו על "פרופיל נמוך". אם אכן הייתם טובים תהיו בטוחים שהבחינו בכך. 

רגע לפני - ערב קודם הקפידו על מינימום 8 שעות שינה, כוונו לכם שעת השקמה כך שישאר לכם מספיק זמן לאכול בנחת ארוחת בוקר קלה אך עשירה בחלבונים ופחמימות.

שיהיה בהצלחה!



תגובות