חוץ מהאייפונים חדשים, מה אנחנו יודעים על השעון והארנק?. צילום: צילום מסך מהסרטון

חוץ מהאייפונים חדשים, מה אנחנו יודעים על השעון והארנק?

במהלך השקת האייפון והאייפון 6 פלוס, הציגה אפל שני מוצרים חדשים שאנו כנראה נקבל בזמן הקרוב. ארנק דיגיטלי עם טכניקה מיוחדת ושעון שנראה דומה לכולם מבחוץ. הפרטים

כולנו כבר דיברנו המון על המכשירים החדשים שהוציאה אפל בשבוע האחרון, הלא הם האייפון 6 והאייפון 6 פלוס. לאחר שהם סיימו להציג את הדברים החדשים, הם מציגים לנו 2 מוצרים חדשים שאולי ייקח להם קצת זמן להגיע אלינו. האם הם שימושיים? מתי נראה אותם?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

Apple Watch

באירוע ההשקה האחרון של חברת אפל הושק מוצר חדש הנקרא "Apple Watch". לפי השם זה כבר ברור - מדובר בשעון חכם של אפל. לפני שנכנס לתוך מערכת ההפעלה של השעון, נביט בחלק האופנתי של השעון. השעון עשוי מפלדת אל חלד מלוטשת המוגנת על ידי קריסטל ספיר וממוסגרת על ידי נירוסטה. בנוסף, לשעון מבחר של שלוש רצועות עור שונות, רצועת חוליות ורצועת "לולאה ממילאנו".

מעבר למראה אופנתי, מה עוד אפל מחדשת? השעון בעל מסך מגע, שללא הפעלתו נראה את השעה, הלחיצה על הכפתור הצדדי ("הכתר") תדליק אותו ותעביר אתכם אל מסך הבית, הכולל אייקונים של כל האפליקציות המותקנות. מה שמיוחד, זה שהאפליקציות לא מסודרות לפי ריבועים ומשעממים, אלא מדובר בקולאז' ענקי של אפליקציות.

© צילום מסך מהסרטון

בצד הימני של השעון מחוג המאפשר לעונד לעשות זום, להחליף בין אופציות שונות במסך ולנווט דרכו, אך לחלקנו השמאליים זה עלול להיות בעיה - בניגוד ל-"Samsung Galaxy Gear 3" אשר כפתור ההפעלה שלו בתחתית השעון, שם אתם יכולים לעבור בין האפליקציות רק באמצעות האצבע.

בדומה לשעון "Samsung Galaxy Gear 3", גם בשעון "Apple Watch" כרטיסיות רלוונטיות כמו פגישות קרובות וכן הלאה יחשפו באמצעות משיכת מסך השעון למעלה. אפשר לנווט בין הכרטיסיות באמצעות משיכות האצבע ימינה ושמאלה, משיכת האצבע ממסך השעון שמאלה תפתח רשימה של אנשי הקשר שברשותכם.

מערכת ההפעלה הקולית "Siri" גם מצאה את דרכה אל השעון, כך שהיא תמיד תהיה זמינה עבורכם. עוד תוכלו באמצעות קולכם לענות להודעות ולבצע פעולות שונות. מערכת ההפעלה של "Apple Watch" היא ערכת השבבים "Apple S1", אמורה להיות חזקה מספיק בכדי לעמוד במשימות השונות שמוטלות על האפליקציות. כמו כן, משולבים בשעון מגוון חיישנים כמו ג'יירוסקופ, מד תאוצה, ומד דופק.

מתי תוכלו לקנות את הפלא הזה? התאריך שאפל פרסמה "תחילת 2015", וזה כל מה שידוע.

 

Apple Pay

השימוש בארנק הדיגיטלי של אפל מאוד פשוט מצד המשתמש ושואף לאפס בעיות. כל מה שמשתמשי אפל יצטרכו לעשת על מנת להשתמש בארנק הדיגיטלי הוא להזין את 3 ספרות כרטיס האשראי שלהם ל-Passbook, ומיד לאחר מכן יוכלו להתחיל להשתמש ב-Apple Pay שלהם ולהתחיל לקנות. הרכישות יבוצעו בפשטות בכך שמצמידים את האייפון (או השעון החכם) לסורק ייעודי שהותקן בבית העסק אשר בו מתבצעת העסקה והתשלום בוצע.

השירות יופעל בשיתוף חברות האשראי הגדולות, עשרה מהבנקים הגדולים בארצות הברית ורשתות ענק כמו מקדונלד'ס, מייסיס, בלומינגדיילס, דיסני ועוד עם 220 אלף מקומות בארצות הברית, כאשר אפשר להמר בבטחה שרשתות וחנויות נוספות משאר העולם יצטרפו אליהן במהירות.

© צילום מסך מהסרטון

אפל לא רק יצרה שירות נטול חיכוכים שיעבוד מיומו הראשון במספר גדול של בתי עסק, אלא גם דאגה לכך שיהיו בו יתרונות אבטחה ופרטיות שכרטיסי אשראי לא יכולים לספק. פרטי הכרטיס אשראי אינם נשמרים על האייפון, אלא מוחלפים במספר מוצפן אשר יחודי לכל מכשיר ומאוחסן בשבב ייעודי, כך שאם האייפון אבד או נגנב אין צורך לבטל את כרטיס האשראי, אלא פשוט אפשר לנעול או למחוק את המכשיר באמצעות שירות "Find my iPhone".

בנוסף, בעת ביצוע הרכישה בית העסק לא מקבל את פרטי כרטיס האשראי או שם הלקוח, אלא רק את הקוד הייחודי. אפל עצמה מבטיחה שהיא לא שומרת את פרטי העסקאות השונות, ושרק הרכישות האחרונות נשמרות ביישום Passbook.

מתי זה יגיע אלינו? זאת שאלה דווקא בעייתית. בארצות הברית זה כבר יהיה כנראה באוקטובר הקרוב, בתור עדכון ל-iOS 8. מתי זה יגיע לישראל? כנראה בשנה הבאה, כשהחנויות כאן ירגישו את הצורך בזה.

כך משלמים
 

ואם לא צפיתם

אם לא צפיתם בשידור הישיר או שלא הייתם באירוע המכובד, אפל העלתה לחשבון היוטיוב שלה את כל השעתיים של האירוע לצפייה בכל זמן נתון. יש לכם זמן לשרוף? הנה, תראו:

 
 
תגובות