לקראת אירוע WOW: ראיון עם 3 מהדוברים הצעירים. יוטיוב

לקראת אירוע WOW: ראיון עם 3 מהדוברים הצעירים

לקראת האירוע שייתקיים בעוד כיומיים, שאלנו את ענבל ביבי, מיכאל מטיאס ונועה קרנייב כמה שאלות על מה יש להם לספר לנו, ולמה לבוא ולדבר באירוע כזה? כנסו

האירוע ממש במרחק של יומיים מאתנו וחלקנו עדיין לא בטוחים אם להגיע. האירוע כאמור בפורמט ה-WOW Talks, כלומר לכל דובר מבין שניים עשר הדוברים יש שבע דקות לספר את סיפור החיים שלהם ולסיים עם שאלה. תפסנו שלושה דוברים מיוחדים מהרשימה הארוכה. מה יש לענבל ביבי, מיכאל מטיאס ונועה קרנייב לספר לנו?

עוד בערוץ בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

ענבל ביבי: "איך דווקא אני הצלחתי?"

ניסיתי להחזיר אותה לתקופה החשוכה, לפני שנתיים בערך. שאלתי אותה איך היא התקדמה במרוצת השנים ואחרי שהיא צחקה והתלהבה, היא ענתה לנו כי "וואו, איפה השינויים מאז האקס פקטור? וואי אם אני יכולה לרשום את זה על דף אחד זה יהיה הרבה יותר מעשר קריטריונים. מבחינה מוזיקלית, אני יודעת בדיוק מה אני רוצה לשיר. כשהגעתי לאקס פקטור לא ידעתי מה אני רוצה לבנות ומה רציתי לעשות. אני חושבת שגם בתור בנאדם, כששרתי את impossible  על הבמה – כל מה שעבר לי בראש זה 'אומייגאד, אני גרועה!', לא יקבלו אותי וכל זה. כיום, אני הרבה יותר מאושרת ויותר מאמינה בעצמי".

בביצוע impossible באודישן הראשון
בביצוע impossible באודישן הראשון © יוטיוב

איך הרגשת כשהזמינו אותך לדבר?

"אני מאוד מאוד שמחתי. עזוב שהאומנים בארץ בדרך כלל עוסקים אך ורק במוזיקה, אני לא באה עם הגישה הזאת. אני רוצה להיות בכל התחומים המוזיקליים, המקצועיים והרגשיים שיש בארץ. אם יש משהו יותר מלהיב מלהסביר לבני נוער בגילי שעוברים את מה שאני עוברת, איך אני הצלחתי לעשות את זה – זה מעיף אותי". היא מוסיפה גם ש"יכול להיות בעזרת ה' שאקים כנסים שכאלו בעצמי".

ביקשנו ממנה לספר לנו, בלי הרבה ספויילרים כמובן, על מה היא תדבר באירוע. היא ישר פירטה: "אני הולכת לדבר על העבר שלי בתור ילדה בתיכון, כי לא מזמן סיימתי. אני אדבר על הקשיים שלי בתור תלמידה לכל דבר ששואפת למקומות רגילים לחלוטין. אבל איך הביטחון העצמי שלי ממקום כל כך נמוך התפתח למקום הרבה יותר גבוה. זה תהליך שמתמשך כל חיינו כמובן".

 

מה את חושבת שיעורר השראה בבני נוער בשיחה שלך?

"הרבה מאוד אנשים מרגישים כאילו – מה, יש כאן כל כך הרבה בני אדם וכישרון? איך דווקא אני הצלחתי? אני הייתי בסטייט אוף מיינד שהייתי בין מיליוני מתמודדים ואתה מרגיש שאין לך שום סיכוי. אז אני הבנתי שבדור הזה לא מלמדים אותנו לאהוב את עצמנו. מלמדים אותנו ההפך! אם לא תעבוד ממש קשה, אם לא תהיה חכם או מיוחד – לא תצליח. ברגע שאומרים לנו משהו הרבה פעמים – אנחנו בסופו של דבר תופסים אותו. אני חושבת שהרבה יתחברו לזה שהרגשתי שאני מוזרה ואני בחיים לא אהיה חלק מהחברה הישראלית – וזה קורה המון בארץ לדעתי".

שאלנו אותה מה היא מתכננת לעצמה בקרוב. היא אומרת שהיא כבר שנתיים מתכננת את השירים שלה ואת האלבום שלה והיא אומרת שהיא רוצה שיהיה לה מסרים בתוך השירים שלה ושזה לא יהיה סתם מילים או עוד שיר. "אני מאוד מעריכה את מתוק כשמר לי, אבל אני מחפשת את המשמעות ולכן ייקח לי הרבה יותר זמן".

מה את מתכוונת לשיר באירוע?

 

"הרבה אנשים היו עושים כתבות על ליידי גאגא, על החיים הפרטיים שלה שהם הגיוניים ונורמטיביים לחלוטין. נולדנו לא משולמים ועם מיליון טעויות, ולכן אני רוצה להעביר את זה דרך השיר הזה".

מיכאל מטיאס: "אני הולך לדבר על לשבור את השגרה"

ביקשנו ממיכאל שיספר לנו למה בעצם הוא הולך לאירוע כזה, הוא אמר ש"אני הולך כדי לספר את הסיפור שלי, יחד עם שאר הבוגרים. לפנות לקהל ולספר מה למדתי מהניסיון שלי, מהכישלונות, מההצלחות, זה דברים שאולי יכולים להדהד גם אצל אחרים."

שאלנו אותו על מה הוא הולך לדבר באירוע והוא הסביר "אני הולך לדבר על לשבור את השגרה, על כל מיני דברים שאמרו לי לא, כשלא אפשרו לי לעשות דברים, על זה שבכל זאת המשכתי וניסיתי ובגלל שהתאמצתי, בסוף יצאתי מזה מורווח וזה בעצם שינה את כל הגישה שלי בחיים, שבכל פעם שאומרים לי לא, ללכת נגד זה, אל מה שנותן לי את התשוקה." מיכאל הוא יזם צעיר בנושא הטכנולוגיה. לפני מספר חודשים הקים גם האקתון כחלק מהיזמות שהוא מבצע.

נועה קורנייב: "הנוער הוא המקור לשינוי"

נועה קורנייב היא עוד אחת מבני הנוער שידברו באירוע. היא יזמית צעירה שבקרוב תנהל חברה משלה. שאלנו אותה למה שהיא תלך לאירוע שכזה. בלי היסוס היא ענתה כי "מאוד חשובים בארץ אירועי חשיפה לנוער מכל הארץ. אני, אישית, מגיעה מהפריפריה ועכשיו גרה בתל אביב, אז אני יודעת כמה חסרה ההבנה שגם אנחנו, בני הנוער, באמת יכולים לשנות. באים לאירוע בני נוער מכל רחבי הארץ, ואני באמת חושבת שהנוער הוא המקור לשינוי כי אנחנו מבינים יותר טוב את העולם שלנו, ויודעים לאן אנחנו רוצים לקחת אותו."

שאלנו אותה על מה היא הולכת לדבר בדיוק והיא ענתה "אני הולכת לדבר על פרויקט שהקמתי במהלך השנה האחרונה, בשם "מאני טיים". אנחנו נותנים סדנאות להתנהלות פיננסית נכונה לבני נוער. זה היה תהליך של שנה שלמה, שכלל בנייה של התוכן, של הנושאים, וגיוס מתנדבים. זה בעצם פרויקט שהופך עכשיו לחברה." ומוסיפה ואומרת "אני הולכת לדבר על התהליך הזה שהפכתי מתלמידה בכיתה י"א למנכ"לית של חברה."

בעוד פחות מ - 4 ימים זה קורה , WOW יזמים צעירים ונוער! :)וזה הזמן המושלם לפרסם את לו"ז האירוע. -----פתיחת שערים בשעה...

‎Posted by ‎WOW talks - יזמים צעירים ונוער‎ on‎ שישי 2 אוקטובר 2015

אנחנו נהיה שם בשידור חי במיוחד מהאירוע, אז נתראה!

תגובות