שלח אימוג'י של אקדח לאקסית שלו - ונשלח לכלא. צילום: נבו טרבלסי

שלח אימוג'י של אקדח לאקסית שלו - ונשלח לכלא

כולם יודעים עד כמה כל נושא הבריונות ברשת הוא נושא רגיש. בחור צרפתי נכנס לכלא וגילה איך לא רק למילים שלו יש כוח - אלא גם לאימוג'י פשוט. כל הפרטים

אזוגה בילאל בן ה-22 רצה להיות כמו כל בחור רומנטיקן שיעשה הכל עבור האהבה שלו. בילאל החליט לשלוח המון הודעות אל האקסית שלו ברשתות החברתיות ובסמסים. אחת מההודעות כללה אימוג'י בצורת אקדח ועל זה הוא נמצא מאחורי סורג ובריח. הסיפור פורסם לראשונה בעיתון הצרפתי Le Dauphine Libere. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הסנגור של הנאשם טען שזה אך ורק אימוג'י, בלי טקסט או הקשר וזה יכול בספק רב להיחשב לאיום ברצח. הוא המשיך וטען שניתן לחשוב כי כוונת השולח אולי הייתה הפוכה - לאיים על חייו ולשים להם קץ כהוכחה שהוא לא יכול להתמודד עם הפרידה. בית המשפט לא הסכים עם טענה זו וחשב שהמסרים יכולים בהחלט להתפרש כאיומים על חיי הבחורה. בשבוע שעבר נמצא בילאל אשם ונידון לחצי שנה של חודשי מאסר, כולל שלושה חודשים נוספים על תנאי. 

בגלל האימוג'י הזה נשלח לכלא
בגלל האימוג'י הזה נשלח לכלא

אם זה לא מספיק, בנוסף למאסר הוחלט כי בילאל ישלם פיצוי בסך אלף יורו בגין עוגמת הנפש שנגרם לבחורה הצעירה, שהיא קטינה. ביום הקראת פסק הדין סנגורה של הבחורה סיפר כי היא סובלת מחלומות, מסיוטים וגם מפחדת להישאר לבד מחוץ לביתה בגלל הטרדת הנאשם. גזר הדין היה יכול להיות הרבה יותר חמור מכיוון שבצרפת, העונש המקסימלי לאיומי רצח הוא שלוש שנות מאסר ופיצוי בסף 45 אלף יורו.

זאת לא פעם ראשונה שדבר כזה קורה

המאסר בצרפת אינו המקרה הראשון שבו אדם נאסר בגלל שליחת אימוג'י בעייתי. בינואר 2015 עצרה משטרת ברוקלין נער מכיוון שאיים לבצע פעולות טרור לאחר ששלח הודעות עם אימוג'י בצורת שוטר לצד אימוג'ים בצורת אקדח. 

בשנה שעברה רדיו לבני נוער ניסה לברר מה המשמעות של אימוג'י אקדח. ילדה בת 17 ששמה סוואנה רובינסון הסבירה כי אולי הכוונה למטאפורה. "זה כאילו שיעורי הבית שלי הורגים אותי, אקדח, אקדח, אקדח. הכוונה ששיעורי הבית ממש קשים וכאילו בא לך למות, אבל אתה לא באמת מתכוון לזה". אז למה אנשים מתכוונים כשהם שולחים הודעת טקסט עם אימוג'י של אקדח? כמו לגבי כל האימוג'ים האחרים, זה תלוי בהקשר. כאשר אימוג'י כזה נשלח על ידי חבר לשעבר נזעם זה עשוי להדאיג.

© אלכס נסטר

בשורה התחתונה, האירוע הזה מלמד אותנו כי אימוג'י הוא מזמן לא רק אימוג'י. צריך לחשוב כמה פעמים לפני ששולחים כל הודעה וכל מסר לא משנה איפה ולא משנה למי. 

הכתבה נכתבה בשיתוף חברת ESET ישראל.

תגובות