הסטארטאפ ayyeka ישתתף במסלול האצת סטארטאפים. צילום מסך מיוטיוב

הסטארטאפ ayyeka ישתתף במסלול האצת סטארטאפים

אינטל, בשיתוף עם סיסקו ודויטשה טלקום, עורכות תוכנית להאצת סטארטאפים יוקרתית הנקראת challenge up, שבה נבחר להשתתף הסטארטאפ הישראלי ayyeka

אינטל, בשיתוף עם סיסקו מערכות (באנגלית Cisco Systems, אחת מחברות טכנולוגיית המידע המצליחות בעידן האינטרנט, סיסקו נוסדה ב־1984), ודויטשה טלקום (חברת סלולר גרמנית שפועלת גם בהמון מדינות נוספות, החברה הוקמה ב-1996) פתחו תוכנית חדשה ויוקרתית להאצת סטארטאפים.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

התוכנית עוזרת לחברות צעירות בתחום "האינטרנט של הדברים" (רשת של חפצים פיזיים, או "דברים", המשובצים באלקטרוניקה, תוכנה וחיישנים המאפשרים תקשורת מתקדמת בין החפצים ויכולות איסוף והחלפת מידע. האינטרנט של הדברים כולל בין השאר את תחומי "הבית החכם" ו"העיר החכמה", ויכול להתייחס למגוון רחב של מכשירים). להגיע מהר יותר לשוק באמצעות ייעוץ ופרויקטים משותפים, החברות יתארחו בתוכנית חממה (תוכנית אשר נועדה לזרז ולעזור ולקדם מאוד בטווח זמן קצר יחסית) מותאמת בת ארבעה חודשים שתתקיים בקרקוב, ברלין ולונדון, מיולי עד אוקטובר.

בין 12 החברות שהוזמנו להשתתף בתוכנית ישנה גם נציגה ישראלית: חברת אייכה (Ayyeka). אייכה הוקמה בשנת 2011 על ידי ד"ר יאיר פולג ואריאל שטרן, והיא מפתחת פתרונות חומרה ותוכנה, ערים חכמות, רשתות מים ושפכים, מערכות אנרגיה, נפט וגז וכו'. הפתרון של החברה הופך ליעיל ולמאובטח יותר את תהליך העברת הנתונים מהשטח למקבלי החלטות – ולמערכות שליטה ובקרה. לפני כשנה השלימה החברה גיוס כספים ראשון ממשקיעים פרטיים. זוהי השנה השניה ברציפות שאינטל, סיסקו ודויטשה טלקום משלבות כוחות ביוזמה המשותפת לעידוד חדשנות בתחום האינטרנט.

 

לסיכום, מומחי הענף ואנליסטים צופים עתיד קרב והולך שבו כל המכשירים והחפצים סביבנו יהיו מחוברים לאינטרנט. כתוצאה מכך הולך וגובר העניין ב"אינטרנט של הדברים" כמו גם הציפייה למימוש הפוטנציאל הטמון בתחום. אך, עדיין לא קיים פתרון כולל עבור "האינטרנט של הדברים" והאתגר הזה הוא שהוביל את שלושת התאגידים להתאגד יחד כדי לתמוך בדור חדש של הראשונים (חלוצים) בתחום.

תגיות
תגובות