האתגר הבא: האם אתגר 'חוצים את הקו' יכבוש את הרשת?. צילום מסך מפייסבוק

האתגר הבא: האם אתגר 'חוצים את הקו' יכבוש את הרשת?

האתגר שמתיימר להיות האתגר החדש שיכבוש את הרשת הוא אתגר "חוצים את הקו". מה קורה באתגר, למה הוא נועד ומה המרכיב הסודי והמצליח שלו? כל הפרטים

הרשת מתמלאת בשנים האחרונות באתגרים רבים, חלקם מצליחים וחלקם פחות. אתגר מצליח צריך להיות מושך, זמין, עדיפות למצחיק ולבעל מטרה, ובעיקר שיסחוף הרבה אנשים. אתגר חדש בשם "חוצים את הקו", שהומצא על ידי תיכוניסטיות בישראל מנסה להעלות את המודעות ליוקר המחייה וקו העוני בדרך נחמדה.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

שלוש תלמידות כיתה י' בתיכון לאומנויות בירושלים, הילה מנשרוף, נועה פרק ונגה קוצר, התבקשו להכין בשיעור אזרחות מטלת ביצוע בנושא אקטואלי ובחרו לגשת לנושא העוני בישראל. "בתהליך העבודה נסחפנו לנתונים מזעזעים וקשים, בכלל לא חשבנו שהמצב כל כך קשה." מספרת לנו הילה. "ראינו שהיו נסיונות מטעם גופים שונים לפתור את המצב, אך למרות הנסיונות המצב לא השתפר משמעותית".

בסוף המטלה נדרשו הבנות להציע פתרון יצירתי לבעיה ושקלו לכתוב מכתב לשר בכיר, אך שינו כיוון והבינו שהשינוי צריך לבוא מהחברה הישראלית. "חשבנו על להעלות פוסט לפייסבוק, גם זה לא סיפק אותנו מספיק והמשכנו לחשוב. לבסוף הגענו לאתגר דלי הקרח להעלאת המודעות למחלת ניוון שרירים שרץ שנה שעברה בפייסבוק, הוא סחף מליוני אנשים ובהחלט העלה את המודעות בנושא. החלטנו ללכת על האתגר"

הילה, נועה ונגה © צילום מסך מפייסבוק

האתגר מאוד פשוט, לוקחים שוקולד למריחה ומורחים אותו בקו מהמצח לסנטר דרך האף. "הקו מסמל את קו העוני בישראל". ומה הקשר לשוקולד? "השוקולד, טוב משהו צריך להיות מאתגר ובסופו של דבר גם כיף". ואכן שוקולד זה טעים וכיף. ברגע שעשיתם את האתגר עליכם להשתמש בכישורי האינטרנט ולהפיץ את התמונה שלכם בכל רשת חברתית בצירוף פוסט ההסבר וכמו באתגר דלי הקרח עליכם לאתגר שלושה אנשים.

אז הפעם האתגר הוא בתפוצה יותר קטנה, יותר ממוקד ומדבר על תופעה שיותר קרובה לליבנו, או לפחות יותר מוכרת בחדשות. אז בואו נראה אם האתגר עומד בדרישות שלנו לאתגר מצליח: מושך? כן. זמין? לכל מי שיש בקרבתו שוקולד ומצלמה, ובאמת לרובנו יש שוקולד ומצלמה בהישג יד, מה לעשות, מכורים. מצחיק? כן, כשמופיע קו של שוקולד על הפנים זה עשוי להיות משעשע, במיוחד אם אתם יצירתיים ומפתחים את הקו לצורות מצחיקות על הפנים. בעל מטרה? לגמרי. העלאת המודעות לעוני בישראל. אצלנו, האנשים מהמדינה, ובתקווה שיגיע גם לדרג המדיני הגבוה שקובע החלטות וסדרי יום. יסחוף הרבה אנשים? אנחנו מאמינים שכן. וגם בונוס - יוזמת נוער!

© צילום: שחר בן ימיני

כל מה שנשאר זה רק למרוח, לצלם ולהפיץ. האתגר מסתמן כמצליח כשכל כך הרבה אנשים אוהבים להצטלם, ומה שאנשים עושים הרבה הופך לויראלי וויראלי מגיע לכל מקום. למרות שהאתגר נמצא ברשת טיפה יותר מבשבוע הוא כבר הספיק לצבור משתתפים רבים.

מה אתם אומרים? אתם מצטרפים?

תגובות