כל מה שקרה בכנס Israel Mobile Summit 2016. צילום מסך מvimeo

כל מה שקרה בכנס Israel Mobile Summit 2016

הכנס Israel Mobile Summit 2016 שסיכם את שבוע המובייל התקיים השבוע. החלטנו, בשביל כל מי שלא הגיע, לסכם את כל מה שקרה שם

בכל שנה נערך בסיום שבוע הסלולר כנס סלולר בתל אביב אשר כל פעם מקדם נושא אחר, השנה עסק הכנס באפליקציות. אופיר לייטנר, יזם ומייסד אירועי "שבוע המובייל" לקראת כנס Israel Mobile Summit 2016: "זוהי השנה השישית שבכירי תעשיית המובייל בעולם התכנסו יחדיו ודנו בכל החידושים בעולם המובייל, תוך התייחסות לסוגיה החשובה מכל – איך מפתחים יכולים לעשות כסף מאפליקציות או משחקים? אני גאה על הצמיחה האדירה, משנה לשנה, בכמות הסטארט-אפים והחברות הישראליות המובילים את תעשיית המובייל העולמית ומאחל הצלחה לזוכים בהמשך הדרך".

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

בכנס היו מספר אפליקציות מתחילות אשר מנסות להיכנס לשוק האפליקציות עם שלל רעיונות יצירתיים (כמובן שכל האפליקציות ישראליות). אחת מהאפליקציות החדשות נקראת קליק מי (click me) וייעודה הוא תזכורות חכמות שהן בעצם בשתי לחיצות בלבד. למשל אתה יכול לעשות צילום מסך והיישום ישר קופץ לאחר צילום המסך ומציע לך להזכיר לך להשתמש במידע שבתוכו, כך גם עם שיחה שלא נענתה – במידה וחייגת ולא ענו לך היישום קופץ ומציע להזכיר לך לחייג שוב בהפרשים של 10 דק, חצי שעה או שעה.

כנס 2015
כנס 2015 © צילום מסך מvimeo

יישום נוסף אותו פגשנו הוא יישום שלצערנו תקף מאוד, שמו הוא רפורטי שייסד אותה אהוד ברק (שר הביטחון בעבר), אשר נועד למקרי חרום בו אתם מעוניינים לחייג למשטרה או כל סיטואציה דומה בה אתם פשוט לוחצים על האפליקציה ומשדרים שידור ווידאו חי בזמן אמת לכל מוקדי הביטחון, ובנוסף האפליקציה שולחת מיקום בזמן אמת, אם אין אפשרות לדבר או לא יודעים לתאר את המיקום המדויק ומהלך זה עשוי להציל חיים ולחסוך זמן רב של חיפושים, מאמצים וכו'.

עוד יישום שהוצג הוא הרובוהולד (robohold), שאחד ממשקיעיו הוא ציון ברוך (משלישיית מה קשור). מטרתו העיקרית של היישום היא לחסוך זמן המתנה מיותר ומעיק עם הטלפון מול חברות רבות בזמן שרק מתנגנת לה נגינה מרגיזה. היישום עובד בפשטות, לאחר שנכנסתם אליו אתם לוחצים על החברה המבוקשת ורק כאשר יש מענה אנושי הוא נותן לכם לדבר איתו.

היישום האחרון אותו אזכיר הוא יישום מבורך לדעתי ושמו הוא פוקטקואס (pocketcause) וכל מטרתו היא תרומה, כן כן לתרום, דרך הפלאפון. ממש כמו שמזמינים מהאינטרנט פריטים, כך ניתן גם לתרום לאותה עמותה אליה אתה מתחבר.

כמו כן נערכה תחרות בין האפליקציות עם 50 משתתפים ולגמר העפילו מספר אפליקציות וביניהן: במקום השלישי הגיעה האפליקציה של אהוד ברק - "רפורטי". לשביעייה הראשונה הגיעה האפליקציה שציון ברוך משתף איתה פעולה - "רובוהולד". ולמקום הראשון הגיעה האפליקציה "abbi"

תגובות