CES 2017: אילו מוצרים בלטו בכנס המיוחד?. יחצ

CES 2017: אילו מוצרים בלטו בכנס המיוחד?

הכנס הבינלאומי לטכנולוגייה, CES 2017, התרחש בסוף השבוע האחרון והביא איתו שלל טכנולוגיות מרהיבות. הבאנו לכם את הבולטות שבהן

תערוכת CES לשנת 2017 התחרשה בסוף השבוע האחרון בלאס וגאס וכללה אלפי מציגות ומעל 100 אלף אנשי תעשייה. בכנס ניתן לראות גאדג'טים חדשים רבים ובעקבותו ניתן לסמן את הטרנדים הטכנולוגיים שעומדים לכבוש אותנו בשנה הקרובה כמו ריבוי של מכשירים מבוססי מציאות מדומה ועוד.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

אינטל

אחת החברות שהציגו מוצרים חדשים בתערוכה היא חברת אינטל אשר חשפה את המעבדים החדשים, ה-Kaby Lake, מעבדי הדור השביעי בסדרת Core אשר יהיו עבור מחשבים ניידים, נייחים ומחשבי גיימינג שאמורים לצאת לשוק בשבועות הקרובים. לפי חברת אינטל, ה– Kaby Lake הם המעבדים החזקים, החסכוניים והמהירים שיש היום בשוק. בנוסף, רוב פיתוחי המעבדים החדשים פותחו באינטל חיפה.

המחשבים החדשים אשר יופעלו עם המעבדים החדשים יוכלו להציע מגוון דברים באמצעות צג מגע או עט סטיילוס ולסייע למשתמשים. בנוסף, טכנולוגיית ה– Speed Shift תוכל לשלוט במצבי הביצועים של המעבד ונהל אותם בעזרת מערכת ההפעלה.

kaby lake
kaby lake © יחצ

לנובו

חברת לנובו השיקה גם היא מוצרים חדשים וחדשניים ב- CES 2017 וביניהם 2 מחשבי גיימינג חדשים, עוזרת טכנולגית וסמארטפון חדש. Different Innovates Better, זהו החזון החדש של לנובו, אשר הבינו שהצרכנים רוצים שהמכשירים שלהם יתאימו לצרכיהם ולהרגלי השימוש שלהם בכל מקום הם אשר נמצאים. סמנכ"ל ונשיא תפעול בלנובו הסביר ואמר, "גישתנו בכל הנוגע לחדשנות היא להבטיח שאנו כל הזמן מתפתחים ומטעימים טכנולוגיות חדשות אשר חדרו לכל היבט ורובד בחיינו".

המוצר הראשון שהציגה לנובו היא העוזרת הטכנולוגית החדשה שלה,ה– Lenovo Smart Assistant אשר מגיעה עם שירותיים קוליים מבוססי ענן של Amazon Alexa. המערכת תעבוד בביתו של הצרכן ותהפוך את ביתו לחכם ומטרתה היא לגרום לטכנולוגיות אלו להיות שימושיות יותר. המערכת הקולית תעזור לצרכן לנגן מוזיקה, לייצר רשימות, תזכורות, חיפושים באינטרנט ועוד מגוון אפשרויות רבות.

lenovo smart storage
lenovo smart storage © יחצ

מוצרים נוספים שהציגה לנובו היו 2 מחשבי הגיימינג החדשים שלה, ה- Lenovo Legion Y720 וה- Lenovo Legion Y520. המחשבים החדשים מציעים טכנולוגיה חדשנית המאפשרת להם "להיות" ולשקוע במשחק בעזרת ה– VR המחודש, איכות קול גבוהה יותר והמעבדים החדשים של אינטל. לנובו מסבירה כי השיקה מחשבים אלו בשביל לספק לגיימרים את החוויה של המשחקים במחשב ולהגדיל את המעורבות החברתית בגיימינג.

ה- Lenovo Legion Y720 יהיה זמין לקנייה כבר באפריל הקרוב במחיר התחלתי של 1,399 דולרים (כ- 5,386 ש"ח) וLenovo Legion Y520 יהיה זמין לקנייה במרץ הקרוב במחיר התחלתי של 899 דולרים (כ- 3,461 ש"ח).

Lenovo Phab 2 Pro הוא הסמארטפון החדש והראשון שעובד בטכנולוגיית Tango אשר מציע חווית AR ייחודית עבור סמארטפונים. הסמארטפון החדש מצויד עם חיישנים שלומדים את השטח, עוקבים אחר תנועה, ותחושת עומק. הוא מגיע עם אפליקציות חדשות המשתמשות בטכנולוגיה החדשה. האפליקציות יוכלו לעצב את הבית שלכם, לצלם אתכם עם הולגרמות ואפילו להפוך את הבית שלכם למגרש משחקים וירטואלי. הסמארטפון כבר זמין לרכישה החל מ-499 דולרים באתר הבית של לנובו.

סמסונג

במסיבת עיתונאים שערכה בתערוכת CES 2017 חשפה סמסונג אלקטרוניקס את החזון שלה ל-2017 וכיצד היא מספקת מגוון חידושים לצרכנים. הכרזות מוצרים מרכזיות כוללות את קו הטלוויזיות QLED החדש, מערכות הכביסה FlexWash™ ו-FlexDry™, את המחשב הנייד הראשון המיועד לגיימינג ועדכונים לשעון Gear S3 החכם.

gear
gear © יחצ

"למרות כמה אתגרים הצלחנו להשיג התקדמות עצומה ב-2016, להגדיל את חלקנו בשוק הטלוויזיה, מכשירי החשמל הביתיים, האביזרים הלבישים והסמרטפונים," אמר טים בקסטר, נשיא ומנהל התפעול הראשי של סמסונג אלקטרוניקס אמריקה. "אנו מקשיבים לצרכנים ומתבססים על מורשת החדשנות שלנו בכדי לממש את החזון שלנו לעתיד של מוצרים ושירותים מחוברים ומעוצבים באופן אלגנטי המציבים את הצרכנים במרכז."

עם התקדמות מרשימה בפיתוח טכנולוגיית קוונטום דוט (המקור לQ, ליד הLED) חשפה סמסונג את מכשיר הטלוויזיה Q8C QLED בגודל 75 אינצ' אשר יש בו חומר מתכתי חדש בנקודות הקוונטום המוליכות למחצה שגודלן כגודל ננו על מנת לספק את השילוב המושלם של אור וצבע הזמין כיום בתעשיית הצגים. התוצאה היא טלוויזיית QLED בעלת מסך גדול ותצוגה חדה המציעה תמונה מדויקת הניתנת לצפייה מכל זווית ובכל תנאי סביבה.

סמסונג חשפה מבחר עשיר ויוצא דופן של מכשירי חשמל ביתיים המעניקים לצרכנים גמישות ואפשרויות בחירה רבות מתמיד בבישול, ניקיון והתחברות. החברה השיקה את FlexWash™ + FlexDry™, מערכת הממלאת את צרכיהן של משפחות עסוקות.

במהלך מסיבת העיתונאים סמסונג חשפה גם את Hub 2.0, הדור הבא של המקרר מעוטר הפרסים שלה. בהתבסס על Family Hub 1.0, אשר הושק לקול תרועות רמות בשנה שעברה, Family Hub 2.0 התרחב מארבעה לעשרה דגמים המאפשרים לצרכנים לבחור את המקרר המתאים ביותר לצרכי משק הבית. המקרר גם שימושי במיוחד הודות לשילוב אפליקציה אינטואיטיבית ושותפים לאפליקציה המסייעים למשפחות להישאר מחוברות, לנהל את קניית המזון ולהגיע ליותר מאפייני בידוק על צג המגע 21.5 LED של המקרר. לנוחות עוד יותר גדולה, טכנולוגיית הקול המתקדמת של סמסונג שולבה אף היא ברבות מהאפליקציות של Family Hub 2.0.

בתערוכת CES השנה השיקה סמסונג את הדור הבא של המחשוב הנייד עם מגוון מחשבים אישיים (לפטופים) יוקרתיים וחדשים המשקפים את מחויבותה של החברה לעיצוב, בנייה איכותית ומבחר. הם כוללים את ה-Chromebook Plus ואת ה-Chromebook Pro, את נוטבוק 9 עם צג "15 ו- GPU (יחידת עיבוד משחקים) נפרדת, ואת לפטופ המשחקים הראשון של סמסונג אי פעם, ה-Notebook Odyssey.

samsung notebook odyssey
samsung notebook odyssey © יחצ

מחשבי Chromebook Plus ו-Chromebook Pro של סמסונג הם מחשבים נישאים "מתקפלים" (convertible) ואיכותיים שתוכננו עבור גוגל פליי. הם מסוגלים להריץ מיליוני אפליקציות מהחנות של גוגל פליי. מחשבי הכרומבוק החדשים מציעים גוף מתכת אלגנטי אך עמיד והופכים ממחשב מחברת לטבלט בהינף אצבע. הודות לצג Quad HD 1440x2560, ה- Samsung Chromebook Plus וה- Chromebook Pro שומרים על אותה רמת ביצועים גם כטבלט וגם כלפטופ והם הראשונים שבאים עם עט דיגיטלי משובץ.

ה- Chromebook Plus יהיה זמין עם מעבד ARM ומשתמשים המחפשים ביצועים עוד יותר חזקים יוכלו לבחור ב-Chromebook Pro עם מעבד Intel core M3.

LG

LG חשפה בתערוכת ה- CES 2017 את סדרת מסכי הטלוויזיות המוצלחת SIGNATURE OLED W TV, המייצגת את פסגת הסדרות החדשות שטוחות המסך של LG בתערוכה עם Dolby Vision™  וסאונד של Dolby Atmos, הסדרה החדשה כוללת עשרה דגמים שונים, ביניהם הדגם זוכה פרס החדשנות של התערוכה, מסך ה- LG SIGNATURE OLED TV W בגודל 77 אינצ'.

בעוד מספרם של מוצרי החשמל הביתיים המחוברים הולך וגדל, נשארת LG צעד אחד לפני כולם בתעשייה ומביאה סדרה חדשה של רובוטים חכמים פורצי דרך בתערוכה. הסדרה כוללת רובוט בתפקיד כפול של שומר הכניסה לבית וכרכז ההתראות הביתיות, מה שמגביר את הנוחות בחיי היומיום של המשתמשים. LG אף משתמשת בכוח ה- IOT ולוקחת את הטכנולוגיה החכמה אל מחוץ לבית, תוך הרחבת המערכת עם רובוטים מתקדמים שעוצבו במיוחד לשימוש בשדות תעופה ומרחבים ציבוריים אחרים.

LG airport guide robot
LG airport guide robot © יחצ

רובוט ה- Hub שתופס את העין, לוקח את רעיון "הבית החכם" צעד אחד קדימה. באמצעות חיבור למוצרי חשמל ביתיים אחרים ברחבי הבית, רובוט ה- Hub משתמש בטכנולוגיית זיהוי הקול של העוזרת האישית של אמזון, אלכסה, להשלמת מטלות כמו הפעלת המזגן או מייבש הכביסה על ידי פקודות קוליות בלבד. רובוט ה- Hub מצוייד בתצוגה אינטראקטיבית המספקת מגוון רחב של מידע כגון תמונות מהמקרר או תמונות המציגות מתכונים, בליווי הוראות קוליות צעד אחד צעד. בנוסף, משום שלרובוט ה- Hub יש גישה לידע הרחב של אלכסה, הוא מסוגל לעשות את כל מה שלאכסה עושה, כמו לנגן מוזיקה, לכוון אזעקות, ליצור פתקי רשימות ולספק עדכוני מזג אוויר ופקקי תנועה.

עם עיצוב ידידותי דמוי אדם, רובוט ה- Hub של LG יכול לתקשר עם כל חברי המשפחה במגוון דרכים שונות. הוא מסוגל לזוז ולהסתובב במקום, כמו גם להביע מגוון רחב של רגשות על ידי הצגת פרצוף על גבי התצוגה. רובוט ה- Hub עוצב כל מנת להגיב באמצעות מחוות שפת גוף כמו להנהן עם ראשו בתגובה לשאלות פשוטות. הרובוט מודע באופן תמידי למתרחש בתוך הבית, כמו למשל יציאת או חזרת בני המשפחה לבית ומתי הם הולכים לישון. המצלמה של הרובוט מאפשרת לו לזהות ולהבדיל בין בני המשפחה, מה שמאפשר לתכנת אותו לברך באופן שונה כל אחד מהם.

LG hub robot
LG hub robot © יחצ

רובוט ה- Hub עובד באופן הטוב ביותר כאשר הוא מוצב במקום בו נוטים בני הבית לשהות יותר יחד, כמו המטבח או הסלון. מלבד רובוט ה- Hub קיימים גם המיני רובוטים האופציונאליים, אותם ניתן להציב בחדרים שונים בבית. המיני רובוטים, המצויידים גם הם בתצוגה ויזואלית, הם למעשה תוספות לרובוט ה- Hub המסוגלים בביצוע רוב התפקידים שה- Hub מבצע.

הרובוט מכסח הדשא של LG מסכם את סדרת הרובוטים החדשניים של החברה בתערוכת ה- 2017 CES. הרובוט, המתפקד באופן אידיאלי בסוגים שונים של חצרות, מפיק תועלת משנות פיתוח רבות של שואב ה- HOM-BOT על מנת לגזום דשא בצורה מדויקת, אמינה, וחשוב מכל - בטוחה. רובוט כיסוח הדשא יודע איפה הוא נמצא בכל זמן נתון ויכול לזהות את מיקומו של כל מכשול כמו עצים או גדרות. הרובוט, שעוצב במיוחד על מנת למקסם את פעולת הגיזום, מכיל להבים מהירים המשאירים את הדשא ללא דופי. בנוסף למאפיינים אלה, כבל הצד מפשט את תהליך ההרכבה המסובך בדרך כלל, מה שהופך אותו לנגיש בקלות וידידותי למשתמש.

מקרר הדגל מסוג Door-in-Door® שנחשף בתערוכת ה- CES 2017, מכיל תצוגת LCD בגודל 29 אינצ', שהודות למאפיין ה- InstaView הופכת מיד לשקופה לאחר 2 נקישות על המסך ומאפשרת למשתמש לצפות בתכולת המקרר מבלי לפתוח את הדלתות. עכשיו, עם מערכת ההפעלה webOS של LG, משתמשים יכולים לבחון מגוון מאפיינים ואפליקציות דרך קישורית ה- WiFi ישירות על גבי המקרר, בכך נוצרת מערכת עצמתית ומעודכנת לניהול המזון המופיעה ישירות על דלת המקרר.

LG smart instaview refrigerator
LG smart instaview refrigerator © יחצ

"העבודה עם אמזון איפשרה לנו להרחיב את יכולות המקרר שלנו ולהמשיך לספק ללקוחותינו את חוויית הבישול המהנה ביותר", אמר סונג דה- היון, נשיא חטיבת מוצרי החשמל הביתיים של LG. "מקרר ה- InstaView Door in Door™ החכם שלנו יאפשר למשתמשים ליהנות מחוויית המטבח שלהם כפי שלא נהנו ממנה מעולם בעבר."

לסיכום הרבה מוצרים מצפים להפתיע ולחדש לנו בשנה הזו, בהחלט יהיה מסקרן ולא משעמם לרגע עם הטכנולוגיה שרק מפתיעה מחדש כל פעם. המון שכלולים צפויים להופיע גם בהמשך השנה עצמה, אך בהחלט חלק ניכר ממנה מופיע כבר עכשיו בהצצה בלעדית לעתיד, בתערוכה הגדולה והמדוברת בעולם, הCES 2017.

תגובות