סקייטבורד חשמלי: האם שווה לרכוש? ביקורת. צילום: נבו טרבלסי

סקייטבורד חשמלי: האם שווה לרכוש? ביקורת

הכלי שאנחנו מכירים התפתחות טכנולוגית מוצלחת שלו, זה האופניים. מאופניים רגילים התחלפו הגלגלים היבשים לאופניים חשמליים. השנה, רוצים ש-2017 תהיה שנת הסקייטבורד. ביקורת

כבר יצא לכם לשמוע על סקייטבורד חשמלי, שזה בעצם חצי עיגול שמחולק לשני חלקים ובכל צד יש גלגל. קיבלנו את המוצר החדש של בנדא, ההוברהורד, או בשמו הישראלי, רכינוע, וחזרנו עם כמה מסקנות.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

אז קודם כל, הקופסא נראית די מצועצעת. לא היה לי ברור אם זה אחד אמיתי או סתם מישהו הדפיס את הגלופה של הקרטון לא טוב, אבל כשפתחתי את הקופסא הבנתי שבאמת לא שופטים ספר לפי הכריכה שלו. ההוברבורד נראה טוב, כזה שאנשים ברחוב ראו והתלהבו. נסעתי עם זה ליד הקניון ואחד המאבטחים פשוט התחיל לשאול אותי כל-כך הרבה שאלות על המוצר שלא ידעתי מאיפה הוא נפל עליי.

© נבו טרבלסי

תכלס, זה ממש כמו סקייטבורד רק שזה חשמלי. ועל כן, הפחד הראשוני מירידות קיים אותו דבר. כשאתם תיסעו על בלטות, יכאב לכם יותר מאשר לנסוע על הכביש או על משטח חלק. עליות יהיו הרבה יותר קשות כיאה לסקייטבורד, אבל עדיין תצליחו לעלות.

אחרי שימוש ממושך אני חייב להודות שזה התחיל לכאוב לי ברגליים. בדיעבד אני מרגיש שזה כן עושה עבודה נהדרת לשרירים ברגליים, אבל הפעמים הראשונות ממש כואבות. בהתחלה לוקח ממש מעט זמן להתרגל לזה, ולאט-לאט הביטחון נבנה ואתם יותר תנועו במהירות ובהחלטיות. ברגע שאתם הרבה יותר בטוחים ואתם נעים מהר יותר, הכל הרבה יותר כיף ומיוחד.

© נבו טרבלסי

המוצר עובד בצורה כזו: שני המשטחים יכולים להיות מוטים קדימה ואחורה. אם אני אטה את שניהם קדימה, אני אסע קדימה. אם אטה אותם אחורה, אסע אחורה. אם אוריד רק אחד מהם, אז אסתובב לפי הצד שבחרתי. אם אטה את אחד מהם קדימה ואחד מהם אחורה, אז אסתובב הרבה יותר מהר. אז נגיד אם את המשטח הימני אטה קדימה ואת המשטח השמאלי אטה אחורה, אסתובב כנגד כיוון השעון.

למוצר יש 2 זוגי אורות. יש זוג אחד עם הגלגלים שהם מחליפים צבעים ברגע שאתם עולים עליהם. נסעתי בערב אחד ברחוב והיה חושך, מבלי לשים לב כמעט הסתנוורתי לשנייה מהאור בקטע לא ברור כשהסתכלתי על הרגליים שלי ששם. הזוג השני של האורות הם האורות שיש מצד השני של כפתור ההדלקה. לא היה לי ברור אם זה צריך להיות מאחור או מקדימה, מה שלא הרגיש לי כל כך שונה כשניסיתי את שתי האפשרויות.

חשוב לציין את זה – לעלות על הדבר הזה, זה לא פחות מסוכן מסקייטבורד. אם אין לכם את המוטוריקה של סקייטבורד, אל תעלו על זה. זה יהיה הרבה יותר קשה והרבה יותר מסוכן לעלות על זה עבורכם. מהמורות בדרך וירידות קשות יהפכו לסיוט עבורכם ועדיף שלא להיכנס לשם.

בסופו של דבר, מדובר במוצר מגניב מאוד שמתאים לאנשים שמעדיפים להתנייד על סקייטבורד ובאופן כללי לא רוצים להיסחב עם אופניים. למי שאין את יכולות השליטה על דברים שכאלו שלא ינסה, זה סתם יגרום לזה שהפנים שלו יהיו קרובות מאוד לרצפה. את ה-Hoverboard מבית היבואן בנדא ניתן להשיג בחנויות וברשתות המתמחות. מחיר מומלץ לצרכן: 1500 ש"ח.

תגובות