#מסוכן: מחקר חדש קובע - האינסטגרם פוגע בכם. צילום: לופיטה

#מסוכן: מחקר חדש קובע - האינסטגרם פוגע בכם

מכורים לאינסטגרם? כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבא. סקר מקיף שנערך בבריטניה חושף כי האינסטגרם מזיק לבריאותם הנפשית של בני הנוער יותר מכל רשת חברתית אחרת

מעלים הרבה תמונות לאינסטגרם? כדאי לכם להזהר: מחקר חדש שנערך בבריטניה מרתיע כי אינסטגרם היא הרשת החברתית המזיקה ביותר לבריאותם הנפשית של בני נוער וצעירים. כ-1500 גולשים בני 14 עד 24 מרחבי בריטניה השתתפו בסקר מקיף שערכו האגודה הבריטית הלאומית לבריאות הציבור ותנועת הבריאות הצעירה בממלכה. החוקרים בחנו כיצד הרשתות החברתיות המובילות משפיעות על דימוי הגוף, על השינה, על הביטוי העצמי ועל תחושת השייכות של הצעירים ועד כמה סבלו מדיכאון, מבדידות, ומבריונות רשת כתוצאה מהשימוש בהן.  

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי: 

shutterstock
shutterstock

בסקר התברר כי אינסטגרם עלולה לגרום את הנזק הנפשי המשמעותי ביותר ואילו סנאפצ'אט מדורגת במקום השני. "התמונות באינסטגרם גורמות לי להרגיש כאילו הגוף שלי לא מספיק יפה בהשוואה לאחרים", הסבירה אחת מהמשתתפות. תלמיד אחר טען כי סבל מהצקות מגולשים אחרים באינסטגרם: "היו ימים שסבלי מדיכאון ופחדתי ללכת לבית הספר".

 

משתתפי הסקר דירגו את פייסבוק במקום השלישי ואת טוויטר במקום הרביעי כמזיקות פחות, ויוטיוב סגרה את הרשימה כרשת החברתית הכי פחות מזיקה לבריאותם הנפשית של הצעירים. 

 

תגובות