חוק השלישים: טיפים לצילום מקצועי דרך הסמארטפון. shutterstock

חוק השלישים: טיפים לצילום מקצועי דרך הסמארטפון

איך אפשר לצלם תמונה דרך המכשיר ועדיין שיהיה מרשים? כתבנו אסף את כל מה שהוא יודע על צילום דרך הסמארטפון בשבילכם. איפה צריכה להיות השמש והאם כדאי לעשות זום?

הסמארטפון שלנו הפך לחלק משמעותי מחיינו ואחת האפשרויות הבולטות היא המצלמה. בכל יום אנחנו מצלמים תמונות, עורכים אותן ומוצאים את עצמנו חושבים המון מה לשתף ומה לפרסם. לכן, בשביל שתוכלו לעשות להפיק תמונות מקצועויות ויפות יותר, אספנו עבורכם טיפים חשובים.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

שימוש נכון בפלאש

התמונה חשוכה מידי? בשביל זה יש את הפלאש, אך לפלאש יש מספר חסרונות כמו עיניים אדומות, החזרת אור מאובייקטים ברקע (כמו מראות וחלונות) ועוד. עדיף להשתמש במקורות אור שנמצאים במקום הצילום ולהפחית את השימוש בפלאש (תשתמשו באור החדר או בעמודי תאורה).

© צילום מסך מיוטיוב

אם הייתם חייבים להשתמש בפלאש והעיניים של המצולמים באמת הפכו לאדומות, יש דרך לטפל בזה. אתם לא רוצים לשתף תמונה שלכם עם עיניים בצצבע אחר לחלוטין, אנשים לא צריכים לחשוב שאתם חייזרים. בחלק מהסמארטפונים ישנה אפשרות עריכה של עיניים אדומות שמתקנת אותם, אז תחפשו מעט בגדרות העריכה ותזכו לתמונה קצת יותר טובה. 

זווית השמש

כאשר מצלמים תמונות באור היום, חשוב לשים לב שכיוון השמש הוא על הנושא של התמונה (מה שמצלמים), ולא מול המצלמה שיגרום להחזרת אור וקטעים שרופים בתמונה. קרני האור יפריעו לכל התמונה ואף לפעמים גם תשחיר את המצולמים. חשוב להיזהר. 

זום

הזום מאפשר לקרב את התמונה ולהתמקד על דבר מסוים, אך גם לזום יש חסרונות. הזום גורם לטשטוש התמונה, ולכן חשוב להתקרב כמה שאפשר במציאות. חשוב לשים לב אם האובייקט מצריך צילום מקרוב, או שניתן לערוך אותו לאחר צילום התמונה ולחתוך אותו לגודל המתאים.

© אלעד מרקוביץ'

חוק השלישים

ברוב הסמארטפונים ניתן להוסיף בהגדרות הצילום מערכת קווים שמאפשרת שליטה בתמונה וצילום מקצועי יותר. את האובייקט המצולם, נושא התמונה יש למקם על אחד מהקווים, או על נקודת חיבור בין הקווים. ותוכלו לראות את השיפור המקצועי של התמונה.

זוויות צילום

חלק חשוב בצילום תמונות זה זווית הצילום. חשוב להתאים את זווית הצילום לנושא התמונה. לדוגמה: בצילום בע"ח יש לצלם מזווית נמוכה, ובצילום תמונה גדולה, למשל רחוב או תמונה עם כל החברים יש לצלם מזווית מרוחקת וגבוהה. אין ספק שאחת מזווית הצילום המוכרות ביותר זו הסלפי, גם כאן יש שימוש של מרחק וגובה. ככל שתהיו רחוקים יותר וגבוהים יותר, תוכלו להפיק תמונה שונה וכוללת מאשר קרובה ומפורטת יותר.

© יוטיוב

לא רק אחת

מתי שאתם מצלמים תמונות, חשוב לצלם יותר מתמונה אחת. שואלים למה? יכול להיות שתמונה אחת בדיוק מצמצתם או שקצת זזתם, אז התמונה יצאה לא טוב. חבל שאת הסלפי עם כוכב הרשת שזכיתם לפגוש ייפול, כי קצת רעדתם במהלך התמונה.

תגובת הצילום

לכל מצלמה יש תגובת צילום שונה, משך הזמן עד שהמצלמה מצלמת את התמונה. חשוב להכיר את תגובת הצילום בסמארטפון שלכם ולדעת להתאים אותו לצילום. זה חשוב לתמונות שכוללות תזוזה או תנועה ארוכה יותר. 

© shutterstock

עדשה נקייה 

כמו כן, חשוב לשים לב לשמירת ניקיון עדשת המצלמה ושמירה על יציבות בצילום התמונה.

תגובות