חוזרים ל-Blindspot: אפליקציה חדשה למסרים חסויים. shutterstock

חוזרים ל-Blindspot: אפליקציה חדשה למסרים חסויים

אפליקציה חדשה בשם Sarahah מאפשרת לכם לשלוח לאנשים הודעות אנונימיות, אך עם כמה הבדלים מכל מה שהכרנו לפני. כל הפרטים על הטרנד החדש

לפני שנה וכמה חודשים התפוצץ כל הסיפור של אפליקציית בליינדספוט מבית דור רפאלי. בימים האחרונים הרשת מוצפת במשתמשים שנרשמים לאפליקציית Sarahah, שזו אפליקציה לשליחת מסרים אנונימיים לאנשים שאתם מכירים עם כמה שינויים מבליינדספוט. על מה כל הסיפור?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

האפליקציה עובדת בצורה הבאה: אתם נרשמים לאפליקציה עם שמכם ובכך אתם מאפשרים לאחרים לשלוח לכם הודעות. ההבדל הראשון בין האפליקציה החדשה לבליינדספוט הוא שאם אתם לא מורידים את האפליקציה, אתם לא יכולים לקבל הודעות. זה שיפור עצום בהשוואה לבליינדספוט, אך נדבר על הערכיות של זה בהמשך. ברגע שנרשמתם, אתם יכולים לשתף את הקישור לתיבה שלכם, דרכו אנשים יכולים לשלוח אליכם הודעות, בשתי דרכים שונות.

© מתוך האפליקציה

הדרך הראשונה היא כמשתמש לא רשום שקיבל את הקישור לתיבה שלכם. בצורה זו ניתן אתם לשלוח הודעה מבלי להירשם, אך ההודעה חייבת להיות ממוענת לאדם שכן נרשם. הדרך השנייה היא להירשם לאפליקציה (ובכך להפוך להיות נמען) ולשלוח הודעות כמשתמש לאנשים. מה ההבדל? בעיקר למי שמקבל את ההודעה. מקבל ההודעה לא יכול לראות מי שלח, אבל הוא יכול לחסום את השולח. זה אומר שאם הוא חוסם שולח (שאנונימי בכלל), לא יהיה אפשר לשלוח מאותו המשתמש הודעה לנמען. בנוסף, אפשר לבטל בהגדרות את האפשרות לקבל הודעות ממשתמשים שאינם רשומים לאפליקציה. כך אפשר למדר את כל מי ששולח הודעה ולקבל בדיוק הודעות ממי שרוצה.

תגובות טובות, אך מה היה קורה אם זה היה שיימינג?
תגובות טובות, אך מה היה קורה אם זה היה שיימינג? © צילום מתוך האפליקציה

העיצוב של האפליקציה נקי במיוחד. הפס הטורקיז הוא פשוט והאפשרויות באפליקציה מובלטות ומובנות רק מתוך הסתכלות (מבלי צורך לנסות את הכפתור). לצערנו הרב, זה שהעיצוב נראה פשוט, לא הופך את האפליקציה לכזו. הרעיון של האפליקציה לוקח אותנו למקום רע מאוד. אומנם זה מאפשר לקבל ולשלוח הודעות בצורה מסודרת, אך זה פוגע בכל תרבות שיחה ודיון אפשרית שכן זה מעודד משתמשים לשוחח אך ורק בצורה אנונימית ולא לנהל שיחה פנים מול פנים. האפליקציה הזו עדיין מאפשרת לחץ חברתי ושיימינג גרוע, כזה שעלול להחריב את עולמם של בני נוער רבים. נכון, אפשר לדווח על תגובות שמקבלים וזה אולי יגרום לאנשים לעקוב אחרי זה יותר, אך זה עדיין סיפתח להרבה דברים בעייתים. ניתן לכם להחליט אם אתם רוצים להצטרף לטרנד, או שאתם מהמתנגדים. בנוסף, בני נוער רבים מעלים תשובות לשאלות ששואלים אותם בסנאפצ'אט ובאינסטגרם. הם מצלמים מסך ומוסיפים מלל דרך עריכת התמונות של הסטורי.

תגובות