Youtube Kids: מה מחכה לנו בגרסת הילדים של יוטיוב?. צילום מסך מיוטיוב

Youtube Kids: מה מחכה לנו בגרסת הילדים של יוטיוב?

ידוע כי ביוטיוב לא כל התכנים הולמים לכל הגילאים. יוטיוב הבינה את מצבם של הורים לילדים קטנים ובקרוב גרסת הילדים שלה תגיע גם לישראל. מה מחכה לנו באפליקציה?

כאשר יוטיוב נוסדה, ולאחר שהצליחה לכבוש במהרה אפילו את כלי המדיה המסורתיים כמו הרדיו והטלוויזיה, הסרטונים שלה הגיעו לכל אדם ואדם בעולם. וחלק נכבד מאותם סרטונים מגיע גם לעיניהם הצעירות של ילדים, כאשר לא כל הסרטונים מתאימים לגילם, ויכולים להכיל תכנים שנגועים באלימות פיזית, מילולית מיניות, ואף תכנים לא מבוססים, שיכולים להשפיע על הדעה הקלה של אותם ילדים צעירים. במאה ה-21, אין ילד שלא חשוף לאינטרנט וגישה לכל מקור מידע עולמי.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

כדי להילחם בתופעה ובביקורות שנשמעו כלפי יוטיוב, החברה החלה לייצר מנגנון אינטרנטי לסינון תוכן, שיתאים סוגי תוכן על פי גיל. אך לא די בכך, כי הביקורות המשיכו להגיע. העובדה שכל אדם יכול להעלות תוכן משלו שלא מפוקח על ידי אף גורם, גורמת לאלגוריתם של מנגנון הסינון להיות לא אפקטיבי במקרים מסויימים. בנוסף, מדינות מסויימות בארצות הברית אושר חוק שבו לא מאשרות לילדים מתחת לגיל 13 לגלוש בכלל באתר יוטיוב. בעקבות הדברים החברה הייתה צריכה לחשב מסלול מחדש לחשוב על כיוון אחר.

 

לכן, בשנה האחרונה הוציאה יוטיוב לחנות גוגל פליי את אפליקציית "Youtube Kids". האפליקציה היא בעצם סוג של תת-אתר ליוטיוב המקורי, שכולל תוכן שמותאם אך ורק לילדים ולגיל הרך, מה שישאיר גם אותם וגם את ההורים מרוצים. השיטה של האתר עבדה בתחילה על פי אלגוריתם לסינון תוכן מתוחכם, אך גם עליו נשמעות ביקורות ותביעות מתוקשרות כנגד החברה בנוגע לאחריותה.

בשבועות הקרובים, על פי הדיווח של האתר "Buzzfeed", יוטיוב החליטה על יצירת "רשימה לבנה" לאפליקציה. הרשימה, שהתכנים שנכללים בה נבחרים על ידי רשימת מומחים מטעם החברה, כוללת סרטונים שעברו בדיקה מדוקדקת על ידי צוות מיוחד שמונה על ידי החברה. על פי הדיווח, להורים תהינה האופציה לבחור אם הם רוצים לכוון את האפליקציה במצב האלגוריתם שיצרה החברה, או ברשימה הלבנה עם התכנים המאושרים בלבד. האפליקציה כרגע אינה זמינה בישראל, אך צפוי כי היא תגיע גם לישראל בקרוב.

תגובות