מרגש: תלמידים משתמשים ב-VR כדי לעזור לבעלי אוטיזם. צילום מסך מיוטיוב

מרגש: תלמידים משתמשים ב-VR כדי לעזור לבעלי אוטיזם

יש לא מעט סוגי חוויות הקשורות למציאות מדומה, רובן דומות אחת לשנייה או מבוססות על אותו עיקרון, אך הפעם תלמידי תיכון מנצלים את הטכנולוגיה כדי לעזור לאנשים בעלי אוטיזם בנושא האינטראקציה החברתית

קבוצה של תלמידי תיכון ממישיגן יצרה פלטפורמה שמבוססת על מציאות מדומה ומטרתה לעזור לתלמידים עם אוטיזם בנושא האינטראקציה חברתית. הסביבה מציבה את התלמידים בעלי האוטיזם במצבים חברתיים שונים במציאות מדומה. התלמידים נמצאים במסדרון, בכיתה, באינטראקציות עם חברים, מורים וסטודנטים וניתנות להם אופציות כיצד להגיב למצבים השונים האלו וכך הם יכולים לתרגל את הקשרים שלהם עם הסביבה.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

התלמידים יכולים לקבל מקרה של מפגש סטודנטים חדשים במסדרון, למידה בספרייה ולהגיב על שאלות המורה בכיתה. דוגמה למקרה שהיה, בכיתה אחת לסטודנטית היתה בעיה במחשב והתלמיד היה צריך להחליט אם לנסות לעזור לה לתקן אותה בעצמו או להגיד למורה. המטרה בתרגול התרחישים האלו היא שהתלמידים יוכלו לתרגל זאת וכך הם יהיו מוכנים יותר כאשר יתמודדו עם דברים כאלו בחיים האמיתיים. 

© צילום מסך מיוטיוב

מה שהסטודנטים בעצם עושים זה להפוך את החוויה של המציאות המדומה לכיפית ומרתקת יותר. ג'לון ג'ונסון, אחד מהמפתחים, תיאר את חווית השימוש ואמר שאפשר ממש להרגיש שאתם שם. ככל הנראה, שבעתיד יוסיפו הסטודנטים מקרים גם מחוץ לבית הספר, אמר אחד המורים. הסטודנטים שפיתחו את התסריטים ואת המקרים התייעצו עם סטודנטים אוטיסטים ופסיכולוגים התנהגותיים. הפלטפורמה עדיין בשלבי פיתוח ועדיין לא ניתן להשתמש בה, אך נראה כי יש למה לחכות.

תגובות