סקירה: וואווי P30 פרו - מצלמה פורצת דרך והרבה יתרונות. באדיבות יח"צ

סקירה: וואווי P30 פרו - מצלמה פורצת דרך והרבה יתרונות

לפני כשבועיים התרחשה השקתו הבינלאומית של מכשיר הדגל החדש של וואווי - P30 פרו. מדובר במכשיר חזק, איכותי, שגולת הכותרת שלו אכן תשאיר אתכם פעורי פה - המצלמה. אך לצד זאת מצאנו גם כמה היבטים שכדאי לתקן בדרך למכשיר הבא. ביקורת

שוק הסלולר בעולם הוא לא פשוט. הרבה מאוד מעצמות מנסות למצוא את הפטנט, השינוי והשדרוג שיגרמו לאנשים לעזוב את המכשיר הנוכחי שלהם ולקנות את הדגם החדש שלהן. יש לציין לזכותה של וואווי שהיא מוכיחה את עצמה והיכולות שלה במכשיר החדש שלה - וואווי P30 פרו. נכחנו לפני כשבועיים בהשקה הבינלאומית בפריז, משם כתבנו לכם לייב/בלוג על ההכרזות החדשות והמפרט של המכשירים שהושקו. ועכשיו, אחרי שבועיים של התנסות במכשיר, יש לנו כמה מסקנות עבורכם.

ניתן לזהות מגמה בתקופה האחרונה בה מכשירים לא מספיק מחדשים. סוללה קצת יותר טובה, מצלמה קצת יותר משודרגת, אבל אין באמת הפתעות. אני חייב להגיד שזו פעם ראשונה מזה הרבה זמן שמכשיר הצליח להפתיע אותי בצורה מרשימה מאוד. בטח שמעתם את השמועות את המצלמה המהפכנית של ה-P30 פרו, אז יש לי חדשות טובות בשבילכם - זה אמיתי. המצלמה החדשה של וואווי בשיתוף חברת הצילום הותיקה לייקה, המורכבת מארבע מצלמות שונות, תשאיר אתכם פעורי פה.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

ביצועים

אך לפני שנגיע למצלמה, לא פחות חשובים החומרה, מערכת ההפעלה ותוספיה. אין ספק שה-P30 פרו נמצא בין המכשירים החזקים והטובים שיש בשוק היום. המעבד שלו הוא HiSilicon Kirin 980 בעל 8 ליבות, מעבד שעושה עבודה מצוינת. המכשיר עובד חלק, האפליקציות עולות מיד ויש תחושה מעולה במהלך השימוש. לרשות המעבד 6 ג'יגה RAM (בגרסת 128 ג'יגה-בייט זיכרון קשיח) או 8 ג'יגה RAM (בגרסת 256 ג'יגה-בייט זיכרון קשיח, הגרסה אותה אנחנו קיבלנו). וכפי שנאמר, כמות כזו של RAM היא הסטנדרט בכל מכשיר דגל חזק ומאפשרת ביצועים חלקים ומהירים. המכשיר מגיע גם עם 516 ג'יגה-בייט, אך לא בישראל. יש אפשרות של הרחבת זיכרון עד 256 ג'יגה-בייט נוספים.

מערכת ההפעלה של המכשיר היא אנדרואיד 9 פאי, בגרסת EMUI 9.1 של וואווי. כאן לצערי הייתה נפילה קלה של המכשיר, נפילה שחוזרת בכל המכשירים של וואווי. היא ממש לא משמעותית, ולא תפריע לרוב המשתמשים. הבעיה היא שוואווי נוטה מאוד לשחק עם האנדרואיד, לשנות עיצובים, להוסיף פיצ'רים, להפוך אותה לשלה בעצם. אך זה גורם מעט לעומס של אפשרויות, באגים קטנים (לא מפריעים לתפקוד, רק מציקים בעין. אני בטוח שהרוב ייפתר בעדכונים הבאים), וכל מי שאוהב את האנדרואיד הנקי לא יתחבר עם ה-EMUI 9.1, אלא יעדיף חברות אחרות שפחות נוגעות באנדרואיד של גוגל. אך השינויים הביאו איתם גם מחוות ואפשרויות שימושיות.

© באדיבות יח"צ

עיצוב

העיצוב של המכשיר יוצא מן הכלל. אמנם אני קיבלתי את הצבע השחור, שגם הוא בהחלט מרשים, אך יש צבעים אלגנטים ולא משעממים. כאלה שנותנים תחושה שנגמרה תקופת הצבעים האחידים, ומגיע דור חדש של צבעים מיוחדים. חוץ מזה, בחלק התחתון של המכשיר יש את הטעינה, שהיא כמובן Type C, יש את הרמקול, שהיה ב-P20 בתוך שקע ההטענה, וכעת הוא יוצא החוצה וההחלטה הזאת בהחלט עשתה טוב לסאונד (בעיקר בזמן הטענה), והמיקרופון.

בצד ימין כפתורי הווליום וההפעלה, מאחורה ארבע מצלמות ופלאש. צד שמאל נשאר נקי לגמרי. איפה חיישן טביעות האצבע אתם שואלים? ובכן, בתוך המסך. כך גם היה במייט 20 של וואווי וגם בגלקסי 10. בניגוד למייט 20, החיישן כאן הוא בתחתית המסך, במקום מצוין. החיישן עובד מהר מאוד לרוב, לפעמים לוקח לו פעמיים או שלוש עד שהוא מצליח לזהות, אבל זה זניח, התחושה הכללית מאוד טובה.

© באדיבות יח"צ

המסך של המכשיר הוא בגודל 6.47 אינץ', גדול יחסית ולפעמים קשה להשתמש בו ביד אחת, אך ניתן להיכנס ל-"מצב יד אחת" ובו התצוגה הופכת לקטנה יותר, באיזור של האצבע. הרזולוציה עומדת על 1080x2340 פיקסלים. מעט מאכזב, הרזולוציה של המתחרים היא גבוהה משמעותית. Full HD אפשר למצוא גם במכשירי ביניים. בנוסף, התצוגה של המסך לפעמים לא מספיק חדה לפעמים. חבל מעט, אך זה לא משפיע יותר מדיי על חווית השימוש, שהיא טובה מאוד. שקע האוזניות לא נמצא כאן, אמנם הוא חסר, אבל השלמתי מזמן עם העובדה שזו המגמה במכשירים החדשים.

מצלמה

וכעת לנושא שאליו חיכיתם - המצלמה. אני לא אגזים אם אצהיר שזו כנראה המצלמה הטובה ביותר שיצאה אי פעם במכשיר סלולרי. שזה בעצם לא כזה מרשים, כי המצלמות הופכות לטובות יותר כל פעם, אך זה מאוד מרשים כשמתחילים לשחק איתה ולהבין את היכולות המופלאות שלה. בעצם החידוש של וואווי במצלמה של ה-P30 פרו הוא בשני מוקדים עיקריים - צילום הלילה והזום, אליהם מצטרפות עוד אפשרויות טובות ומעניינות במיוחד כמו הסופר מאקרו, הדיוקן ועוד.

 

המצלמה היא בעצם שלוש עדשות שונות - עדשה ראשונה של 40 מגה פיקסל, מפתח צמצם f/1.6, עדשה שנייה של 20 מגה-פיקסל, זו העדשה הרחבה שמגיעה עד זום של x0.6, מפתח צמצם f/2.2, ועדשה שלישית עם 8 מגה-פיקסל, f/3.4, שמשתמשת בפריסקופ - כלומר מראה שמאפשרת צילום בזום אופטי גדול במיוחד בכך שאורך העדשה נמצא בתוך המכשיר ולא כלפי חוץ. מצלמת הסלפי היא 32 מגה-פיקסל, ועובדת מצוין. המצלמה הרביעית היא בעצם VR, ומשמשת למדידת מרחקים ושיפור מצב הדיוקן.

הפריסקופ הוא בעצם החידוש הגדול. בשל מגבלות אופטיות, יש צורך בעדשה ארוכה כדי ליצור זום גדול ואיכותי, והפריסקופ הוא הפיתרון שוואווי מציגה כאן. כשתסתכלו על העדשה התחתונה, אתם לא תראו ישירות את העדשה, אלא בבואה שלה דרך מראה קטנה. הפרוצדורה הזאת איפשרה זום אופטי של x5 וזום היברידי של x10, שהביא ביצועים מעולים ברמות שלא ניתן לתאר. ניתן לתמונות לדבר בעד עצמן.

צולם מאותה נקודה בדיוק. ה-P30 פרו
צולם מאותה נקודה בדיוק. ה-P30 פרו © צילום: יובל שיפמן

חוץ מהזום, צילום הלילה מרשים במיוחד. בניגוד לגימיקים שהוצגו בסמארטפונים עד היום, אפשר להגיד בלב שלם שצילום הלילה מצוין ומביא תוצאות שאי אפשר להאמין שצולמו בחושך כמעט מוחלט. ה-ISO של המצלמה מגיע לכמות ענקית של כ-400 אלף, ובעזרת מספר תמונות שונות עם חשיפות בדרגה שונה, צילום הלילה מסוגל לצלם תמונות מצוינות, עם אור מינימלי וללא פלאש. החיסרון היחיד הוא שזה לוקח כ-5 שניות שבהן צריך להחזיק את המכשיר יציב לצילום בודד.

צולם בחושך כמעט מוחלט
צולם בחושך כמעט מוחלט, בערך בשעה 1:00 © צילום: יובל שיפמן

הצילום ניחן גם בתכונות AI, שמזהות באופן אוטומטי מה אתם מצלמים, ומשנות בהתאם את נתוני הצילום של המצלמה. כאן חובבי הצילום המקצועי קצת יירתעו, כיוון שהמצלמה יכולה להבליט יותר מדיי את התיקונים שהיא עושה. אך בעיניים של אדם ממוצע, אין ספק שהתמונות מרשימות והמצלמה מאוד משפרת את התוצאות.

בין הפיצ'רים הנוספים של המצלמה ניתן למצוא את ההילוך איטי, שמאפשר רק 120 פריימים לשנייה באיכות 1080p (או 240/960 פריימים בשנייה באיכות 720p). הייתי מצפה לכמות גדולה יותר של פריימים באיכות Full HD. בנוסף, אם תעברו ל-720p, מאוד קשה למצלמה להיות בפוקוס. פיצרים נוספים הם מונוכרום, HDR (שעובד מעולה), והסופר מאקרו - צילום מקרוב במיוחד (מרחק של כשני סמנטימטרים), שנותן ביצועים מצוינים, ותמונות איכותיות של אובייקטים קטנים.

עדשה רחבה (x0.6) במצב HDR
עדשה רחבה (x0.6) במצב HDR © צילום: יובל שיפמן
אבן. מצב
אבן. מצב "סופר מאקרו" © צילום: יובל שיפמן
© צילום: יובל שיפמן
© צילום: יובל שיפמן
עדשה רחבה (x0.6)
עדשה רחבה (x0.6) © צילום: יובל שיפמן

שמע

הרמקול של ה-P30 פרו הוא די סטנדרטי, עובד טוב מאוד. בעקבות החלטה להסיר את הרמקול הקטן, אין יותר שמע סטריאו של שני הרמקולים, אלא רק הרמקול הראשי. הרמקול הקטן נכנס לתוך המכשיר באמצעות טכנולוגיה שמבוססת על רעידות של המסך, שעובדת לא רע.

סוללה ועמידות

הסוללה היא מצוינת, מדובר בהספק של 4,200 מיליאמפר לשעה, שמספיקים ליום שלם של ביצועים. הסוללה תומכת בטעינה מהירה (שמאופשרת עם מטען של וואווי) ומגיעה ל-70 אחוז סוללה בחצי שעה בלבד. הטעינה המהירה משפרת מאוד את חווית השימוש. אם נגמרת הסוללה, מהר מאוד היא מטפסת ואין דאגות. המכשיר עמיד למים ואבק בתקן IP68, כלומר אטום לגמרי לאבק, וטבילה בעומק עד שני מטרים מים למשך 30 דקות.

© באדיבות יח"צ

לסיכום, מדובר במכשיר דגל מהשורה הראשונה בתחרות העולמית. וואווי נותנת פייט רציני למתחרים עם מצלמה מרהיבה ומעולה עם זום וצילום לילה מצוין, סוללה טובה מאוד, חווית שימוש מצוינת ומהירה, ועיצוב חדשני. לצד כל היתרונות, המסך יכל להיות ברזולוציה טובה יותר, המערכת עמוסה בפיצ'רים ורחוקה מלהיות אנדרואיד נקי (שיש בזה גם יתרונות), ההילוך האיטי קצת מאכזב, והמחיר מעט יקר לדעתי, בהתחשב בכך שמדובר בחברה שמנסה לפנות לקהל רחב ולהכניס את עצמה לשוק בהיקף רחב יותר.

המחיר המומלץ של ה-P30 פרו בישראל לגרסת ה-256 ג'יגה-בייט ו-8 ג'יגה RAM הוא 3,999 ש"ח (זו הגרסה שנבדקה אצלנו). עלות גרסת 128 ג'יגה-בייט ו-6 ג'יגה RAM היא 3,499 ש"ח. בנוסף, יש את דגם ה-P30, אשר מגיע עם 128 ג'יגה-בייט ו-6 ג'יגה RAM בעלות מומלצת של 2,899 ש"ח. ישנם הבדלים קלים במצלמה ופרמטרים נוספים בין דגם הפרו והרגיל. הצבעים שנמכרים בארץ הם אורורה, קריסטל ושחור.

תגובות