יום הסלפי 2019: מאיפה הוא התחיל וגם עובדות מעניינות. צילום: Fotolia

יום הסלפי 2019: מאיפה הוא התחיל וגם עובדות מעניינות

היום חל ברחבי העולם יום המוקדש כולו לפעולה הפופולארית שהביאה עמה המאה ה-21, יום הסלפי. לכבודו הבאנו לכם כמה עובדות מעניינות, וקצת שיעור היסטוריה

היום, ה-21.6, חל יום הסלפי הבינלאומי, יום המוקדש כולו לתוצר העידן הטכנולוגי המשמש כל אחד ואחת מאיתנו פעמים רבות ביום. הסלפי משמש אותנו לעיתים דחופות להנצחת רגעים, תצלום עם היקרים לנו או אף צילום עצמי. צאו לחגוג את סיום הלימודים ותדאגו לשמר את הרגעים האלה באמצעות הפעולה אשר שינתה את הדרך, שבאמצעותה אנו משמרים את החוויות והרגעים הטובים ביותר שלנו!

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הסלפי הגיע לעולם עוד במאה ה-19. הוא בוצע על ידי רוברט קורנליוס, צלם שהשתמש בטכנולוגיית צילום שכבר אינה קיימת (דאגרוטיפ) כדי לתעד את עצמו. אך הסלפי קיבל תאוצה רק במאה ה-20, עם בואן של המצלמות הניידות, והפך לפופולארי במיוחד במאה ה-21 בזכות הסמארטפונים. הסלפי קיבל את השם שלו ככל הנראה מפורום אינטרנטי אוסטרלי בשנת 2002. ב-2012 כבר קיבל מקום כבוד ברשימת "עשר הבאזוורדס (מילה או מטבע לשון חדשים) של 2012" של מגזין טיים. שנה לאחר מכן היא כבר נכנסה למילון "אוקספורד".

הסלפי עבר המון ואריאציות במהלך השנים. הוא התחיל כצילום פשוט שבו הצלם והמצולם זה אותו אדם, אך בעידן הסמארטפונים, חברות רבות ניצלו את ההזדמנות והוציאו אפליקציה ייעודית. היום יש אינספור אפליקציות לעריכה, שיפור, טיפים, ושיפוצים נוספים לסלפי שלכם. הרצון להשיג את הסלפי המושלם רק גדל וגדל.

© לייטריקס

לכבוד היום החגיגי, פרסמה החברה הישראלית "לייטריקס", מפתחת האפליקציה Facetune מספר עובדות בקשר להרגלי השימוש של האוכלוסייה בסלפי. אחת היא העובדה שכלי העריכה הפופולארי ביותר בקרב הישראלים הוא כלי החלקת הפנים, ויחד איתו יש את שינוי מבנה גוף והלבנת שיניים. עוד נתון מעניין הוא שבאמריקה יש לאפליקציית Facetune 2 כבר כ-15 מיליון הורדות, ובישראל 400 אלף, הישג מרשים לאפליקצייה המפותחת בישראל.

כמו כן, המהפך שעבר הסלפי ממושג שהביאו עמם בני דור ה-Y עד לכדי לא פחות מציון דרך שמוקדש לו יום בשנה, אכן ראוי לשבח. כפי שהסלפי הפך להיות פעילות אוניברסלית ומושג אשר נעשה בו שימוש בכל רחבי העולם, כך גם הדרך לציונו. את יום הסלפי ניתן לחגוג יחד עם משתמשים רבים ברחבי העולם על ידי צילומן של תמונות סלפי והעלתן לרשתות חברתיות והוספת התיוג #NationalSelfieDay. יום סלפי שמח!

תגובות