הנשיא טראמפ: "חברות אמריקאיות ימכרו ציוד לוואווי". צילום מסך מיוטיוב

הנשיא טראמפ: "חברות אמריקאיות ימכרו ציוד לוואווי"

עדכון חשוב ביחסים הטכנולוגיים בין ארצות הברית וסין - טראמפ הודיע היום, במהלך פגישות בפורום G-20, שיאפשר סחר של חברות אמריקאיות עם וואווי. זה אומר שהכל נגמר? כל הפרטים

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע היום (ש') במסיבת עיתונאים כי לאחר מספר פגישות עם גורמים בכירים מסין, בראשם נשיא סין, שי ג'ינפינג, הוא יבטל את איסור הסחר של חברות שבסיסן בארה"ב עם חברת וואווי הסינית. כלומר, וואווי תוכל לקנות מוצרים מספקים אמריקאים. הפגישות היו כחלק מפורום G-20, שמתרחש היום בעיר אוסקה ביפן ומאפשר שיח כלכלי גלובלי בין 20 המעצמות הגדולות בעולם.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

שני מנהיגים, טראמפ ושי, ישבו לשיחה של כ-80 דקות עם עוד מספר בכירים משתי המדינות כדי להסדיר את היחסים ביניהם. טראמפ הסכים לפתיחה מחודשת של הסחר עם וואווי, אך דרש בתמורה שסין תרכוש כמויות גדולות של סחורה חקלאית מארה"ב. סין אכן הסכימה לתנאי הזה. האיום האמריקאי בנוגע להעלאת המכס של כל מוצרים המיוצרים בסין ל-25 אחוזים נדחה בשלב זה.

אם חשבתם שהמצב חוזר לקדמותו, זה לא בדיוק נכון. טראמפ הדגיש שהסחר הוא רק לציוד שארה"ב לא תראה בו סיכון ביטחוני משמעותי, ככה שבשלב זה כדאי לחכות ולראות בדיוק מה יתאפשר לוואווי ומה לא. אבל הפגישה תוארה כמוצלחת במיוחד ונראה ששני הצדדים בדרך לשיתוף פעולה פורה. טראמפ הוסיף ואמר שארה"ב תמשיך להינות מהיתרונות המסחריים במכירת ציוד אמריקאי לוואווי.

© צילום מסך מיוטיוב

את ההתרגשות של סין לקראת ההסכם ניתן לראות בכך שלפי נתוני מחלקת החלקאות האמריקאית, סין רכשה רק אתמול 544 אלף טונות של פולי סויה מארצות הברית. עכשיו רק נותר לחכות ולראות מה ארה"ב תאפשר בדיוק ולאן יתקדמו הדברים. המצב לא כל כך פשוט כרגע, כי וואווי נכנסה לרשימה השחורה תחת איום בטחוני ולכן זה מורכב הרבה יותר להחזיר את המצב לקדמותו, אך בסופו של דבר אלה חדשות טובות לשני הצדדים, שכן שיתוף פעולה מסחרי הוא משתלם וטוב לשניהם.

תגובות