סקירה: וואווי P30 לייט - מצלמה איכותית במחיר מעולה. Huawei

סקירה: וואווי P30 לייט - מצלמה איכותית במחיר מעולה

וואווי משיקה מכשיר נוסף בסדרת ה-P30 אשר מיועד בעיקר לקהל הצלמים ולחובבי הצילום. למכשיר תכונות רבות ואכן משתווה ואף מתעלה על מכשירים נוספים בשוק אך יחד עם זאת, מצאנו כמה היבטים הניתנים לשיפור ולחיזוק

וואווי הינה מעצמה טכנולוגית מתפתחת אשר בשנים האחרונות ניתן להבחין בצמיחתה והצטרפותה למלחמה הטכנולוגית האימתנית. זאת לצד אימפריות טכנולוגיה רבות, כמו אפל וסמסונג, אשר שולטות ביד רמה בתחום הדיגיטל בשנים האחרונות והכתיבו את חוקי המשחק. עד לפני זמן קצר, אם הייתם מתלבטים על רכישת מכשיר חדש, קרוב לוודאי כי השם "וואווי" לא היה עולה באותה נשימה עם שאר חברות הסלולר השונות.

אולם וואווי לא נשארת מאחור וממשיכה לעבוד על מכשירים וטכנולוגיות חדשים על מנת להעניק לה לגיטימציה ולבסס את מעמדה בשוק הסלולר. לפני קצת פחות מחודש, הציגה החברה את ה-P30 Lite, מכשיר ביניים אשר חרט על דגלו את מערכת הצילום המשולשת שלו, במחיר שמתאים לכל כיס, ואכן השאיר כמה פיות פעורים. המכשיר מגיע עם 128 ג'יגה איחסון (עם אפשרות הרחבה), 4 או 6 ג'יגה RAM, ומערכת הפעלה אנדרואיד 9, בגרסת EMUI 9. הנה מה שחשבנו עליו.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

פרטיות ואבטחה

נפתח בתכונות החשובות ביותר לכל צרכן סלולר, פרטיות המכשיר ואבטחתו. המכשיר מציע שלוש דרכים לאבטחתו: על ידי סיסמא, על ידי טביעת אצבע ועל ידי זיהוי פנים. טכנולוגית טביעת האצבע במכשיר הינה יוצאת מן הכלל ומתאפיינת בקליטה וזיהוי מיידי תוך פחות משנייה. כמו כן, גם זיהוי הפנים פועל באופן מיידי ומהיר ומספק חווית שימוש טובה, טובה מדי ניתן לומר. מבדיקה שערכנו עלה כי מרחק קליטת הפנים המקסימלי של המכשיר הוא לא קטן ואף כי קליטת הפנים יכולה להתבצע ממספר רחב של זוויות, דבר העלול להוות כסיכון לפרטיות ולאבטחת המכשיר. אין ספק שבמכשיריה, מנסה וואווי לשמור על פרטיות משתמשיה אך נדמה כי הפעם הלכה צעד אחד יותר מדי.

עיצוב

נעבור לשיקול לא פחות חשוב בתהליך רכישת מכשיר חדש, העיצוב שלו. לרשותנו התקבל מכשיר בצבע שחור אך את המכשיר ניתן לרכוש בנוסף בצבעים כחול ולבן. בשונה מהמכשירים השונים בשוק, גבולותיו של ה-P30 Lite הינם צרים מאוד כך שגודל המסך תואם את גודל התצוגה ומעניקים אסתטיקה וחווית שימוש מרבית.

רזולוציית המסך היא 2312x1080. המינימליסטיות בעיצובו היא זאת שהופכת אותו לאסתטי ומעניקה לו מראה "נקי" יותר. בגב המכשיר נמצאת תכונת הדגל של המכשיר, מערכת המצלמות המשולשת אשר ממוקמת לאורך צדו הימני של המסך, כאשר בחלקו העליון של גב המכשיר נמצא במיקום מדויק חיישן המיועד לזיהוי טביעת האצבע אשר מותאם בדיוק לכף היד ולמיקום האצבעות. המכשיר אינו עמיד למים ואבק, ולא תומך בטעינה אלחוטית.

© Huawei

המצלמה

בהשקת המכשיר, שמה וואווי דגש מירבי על יכולות הצילום של המכשיר ועל ייעודו לקהל הצלמים הצעירים הרחב. כאמור, המכשיר מכיל בצדו האחורי מערכת מצלמות משולשת באיכויות של כ-48 מגה פיקסל ובצדו הקדמי מצלמה קדמית באיכות של כ-24 מגה פיקסל. צילום הוידאו הוא באיכות 1080p, עד 30 פריימים לשנייה. בשימוש במצלמת המכשיר, ניתן להבחין בכוונותיה של וואווי ובפנייתה לקהל הצלמים כאשר בנוסף לאפשרות המצלמה הרגילה ישנם עוד כ-15 אפשרויות צילום שונות כגון דיוקן, עדשת AR ואף מצב לילה.

אין ספק כי עם התאורה הנכונה ובזמן הנכון המצלמה אכן עונה על הציפיות שלה ומספקת חווית צילום מרשימה ביותר אולם דווקא בהיעדר תנאים אלו, מבדיקה שערכנו עלה כי בהשוואה למכשירים המתחרים, איכות הצילום איננה בהכרח מתעלה על המצלמות המתחרות ואף יש מקום לשיפור.

© צילום: זיו אביב

תחילה נפתח עם יתרונותיה הרבים של המצלמה. בנוסף לאפשרות הצילום הרחב ורמת הדיוק שאליה יכול הזום להגיע, בעת השימוש במצלמה ישנה תחושה כי עקב אפשרויות הצילום הרבות, אין סוף לאפשרויות. כמו כן, תכונה שלא תמיד נשמרת במצלמות סלולר וניתן לזקוף לזכותה של וואווי היא איכות צבעי התמונה. בדרך כלל, נעשית התאמה כלשהי של הצבעים על ידי המכשירים על מנת לכווץ את גודל קבצי התמונות, דבר הגורם לעיוותם ולהפחתת איכותם של הצבעים, אולם במכשיר בהחלט ניתן לשים לב על שמירת איכות וחדות הצבעים, הן בלילה והן ביום.

לא כל הנוצץ זהב הוא. הדבר שהפריע לי ביותר במהלך השימוש במצלמה הייתה חווית המשתמש השלילית בזמן השימוש בה. אם אני שם עצמי בנעליהם של המשתמשים אשר לא בקיאים במושגי הצילום ובאופן פעילות המצלמה, אני סמוך ובטוח כי לא אוכל להשתמש ביותר מ-80 אחוז מאפשרויות המצלמה. למרות שהכריזה כי המכשיר פונה לקהל יעד של צלמים, אמורה וואווי לספק נחיתה רכה לצלמים המתחילים, שלא מאורים במושגי הצילום השונים. הדבר נובע מהיעדר תגיות וטקסט או כלי עזר להתמצאות בתכונות השונות.

© צילום: זיו אביב

נוסף לכך, נראה כי איכויות מצב הלילה במכשיר אינן רצופות ועקביות ותלויות בגורמים נוספים שלא נתונים לשליטתו של המשתמש. ללא ספק, וואווי סיפקה את מה שהבטיחה וכי המכשיר אכן מוכיח לנו כי אין צורך בציוד יקר ומקצועי על מנת להגיע לתוצאות צילום איכותיות, אולם רצוי שתנגיש את מגוון האפשרויות הרחב של המצלמה גם לקהל הצלמים המתחיל.

סוללה

נפח הסוללה הוא 3,340 מיליאמפר-שעה. מבדיקות שערכנו עלה כי זמן ההטענה של המכשיר מ-0% ל-100% עומד על כשעה וחצי בממוצע. כמו כן, משך השימוש במכשיר כאשר הוא על 100% משתנה לפי שלושה מצבים: "מצב ביצוע" אשר לפיו זמן השימוש עומד על כ-25 שעות בממוצע, "מצב חיסכון בחשמל" אשר לפיו משך השימוש עומד על כ-29 שעות בממוצע ו"מצב חיסכון גבוה במיוחד בצריכה החשמל" אשר לפיו משך השימוש במכשיר עומד על כלא פחות מ-93 שעות בממוצע.

אין ספק שנתונים אלו אכן מרשימים אלא שתוך כדי השימוש במכשיר עולה 'עקב אכילס' אחד, התחממות היתר של הסוללה. פעמים רבות הסוללה התחממה תוך דקות ספורות אף על פי שלא נעשתה פעילות מיוחדת במכשיר שתצדיק זאת. הסוללה התחממה עד לכדי שהיה קושי לאחוז במכשיר ולהמשיך להשתמש בו, דבר אשר גרם לחוויית משתמש פחות טובה. 

© Huawei

אין ספק כי למרות החסרונות והבעיות של המכשיר, וואווי עשתה זאת בענק והצליחה להשתלב בשוק התעשייה הטכנולוגי. מכשיר ה-P30 Lite מספק ביצועים מרשימים מאוד יחד עם עלות זולה במיוחד של כ-1350 ש"ח בלבד. כיום בתעשייה הטכנולוגית רבת התוכן אשר בכל יום מושק מכשיר חדש, קשה מאוד בכל זאת לבלוט אך וואווי מנצחת במערכה זו ומספקת קרב הוגן במאבק הדיגיטלי היום-יומי.

לסיכום, מדובר במכשיר שמעוצב היטב, מאובטח ברמה גבוהה, עם מסך איכותי ומצלמה שתספק כל משתמש. הסוללה טובה מאוד. אך צילום הלילה יכול להיות טוב יותר, וחבל שהמכשיר לא עמיד במים ואבק, וגם לא תומך בטעינה אל-חוטית. בשורה התחתונה, מדובר במכשיר עם מפרט מצוין, שמתאים לחובביםף וכאלה שלא מחפשים מכשיר יקר מאוד. ה-P30 Lite זמין לרכישה כבר היום בצבעים כחול טווס, שחור חצות ולבן פנינה, כשאר מכשירי הסדרה, בעלות מומלץ לצרכן של כ-1,349 ש"ח. הוא זמין במגוון רשתות מהיבואן הרשמי: רונלייט, באג, אופיס דיפו, KSP, Best mobile, iCell, דינמיקה, פטקום, Future Cell.

תגובות