העתיד כבר כאן: גוגל מכריזה רשמית על "פרויקט סולי". צילום מסך מיוטיוב

העתיד כבר כאן: גוגל מכריזה רשמית על "פרויקט סולי"

גוגל שמה קץ לשמועות ומכריזה אחת ולתמיד כי הדור החדש של מכשירי הפיקסל החדשים שלה יכיל טכנולוגיה חדשה אשר תאפשר שימוש במכשיר ללא החזקתו, טכנולוגית "סולי"

לפני כחודשיים יצאה גוגל במהלך לא שגרתי ושנוי במחלוקת והדליפה את הדור הרביעי של מכשירי הפיקסל. לנוכח העובדה כי הדלפות מסוג זה נעשות בדרך כלל על ידי אנשים פרטיים, וכי אין זה אינטרס של אף חברה שפיתוחיה החדשים ביותר יפורסמו בריש גלי, עלתה השאלה מדוע פעלה כפי שפעלה. אין ספק כי יחסי הציבור של גוגל ידעו מה מטרת ההדלפה מאחר ומאז ההדלפה פרצה גוגל עם מכשיריה החדשים לתודעת הקהל ובעקבות כך החל הד תקשורתי נרחב על מנת להבין מה יביא עמו הדור החדש. בעקבות כך החלו סדרה של השערות, ספוקולציות והדלפות נוספות. לפני מספר שבועות הודלף המכשיר עצמו ובעוד כי רוב הציבור עסק באופיו החיצוני כגון הגודל שלו, מעטים היו האנשים ששמו לב לחיישן נסתר שפעולותיו ומטרותיו נותרו כתעלומה. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

החל מאותו רגע עסקה הרשת באותו חיישן והחלו לעלות תיאוריות רבות בעקבותיו, אחת מהן הייתה כי אותו חיישן הוא למעשה חיישן תנועה וכי גוגל תשלב במכשיריה החדשים אפשרות לזיהוי תנועות גוף, אולם מצד גוגל (למרבה ההפתעה) לא פורסמה תגובה בנידון ותיאוריה זו נשארה תלויה באוויר. לאחרונה גוגל פרסמה סרטון חדש בו היא מאששת את אותן ספקולציות כאשר הכריזה באופן רשמי על הקמתו של "פרוייקט סולי" ושילובו במכשירי הדור הרביעי של מכשירי הפיקסל - אשר מציג לראשונה חיישני תנועה המאפשרים שימוש במכשיר מבלי הצורך בהחזקתו. מה חיישנים אלו יאפשרו? אותם חיישנים יאפשרו ספקטרום רחב של שימושים, החל מהחלפת שירים, לחיצה על מקשים, הגברת השמע, ביצוע שיחות טלפון, הכל ללא הצורך לגעת במכשיר כלל, והיד עוד נטויה. 

 

אם עד עכשיו הפעמים היחידות בהן היינו רואים שימוש בטכנולוגיות עתידיות באמצעות שימוש ביידים בלבד היו בסרטי מדע בדיוני, כעת רואים אנו רואים את הניצוץ הראשוני של טכנולוגיה מסוג זה יוצא ממסך הקולנוע ומתעורר לחיים. בעוד כי גוגל היוותה את אבן הפינה לאותם פיצ'רים מבוססי טכנולוגיה זו, השאלה האמיתית היא כיצד מפתחי האפליקציות יעשו שימוש בטכנולוגיה זו, ינגישו אותה לשימושים נוספים ויקדמו אותנו מספר צעדים נוספים לעתיד חדש.   

תגובות