חכם בדרך: אפליקציה שמנגישה את כללי הבטיחות ברכבת. צילום: רכבת ישראל

חכם בדרך: אפליקציה שמנגישה את כללי הבטיחות ברכבת

ילדים רבים, במיוחד בחופשת הקיץ, צריכים לנסוע ברכבות והורים רבים חוששים מחוסר הזהירות שלהם. לכן, חטיבת הבטיחות של רכבת ישראל פיתחה משחק להנגשת הבטיחות בקרב ילדים

רוצים לבלות עם חברים ולהתנייד בתחבורה ציבורית? יש מספר כללי בטיחות שכדאי לכם להכיר. האפליקצייה החדשה נועדה להנגיש את כללי הבטיחות בצורה קלה וברורה לילדים בגילאי בית ספר יסודי ומעלה. האפליקצייה מתעסקת סביב סיפורו של ילד שרוצה להגיע לביתה של סבתא שלו. לשם כך הוא נוסע מתל אביב לירושלים, תוך שמירה על כללי הבטיחות.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

במהלך המשחק נדרש המשתמש להסתכל בלוח הזמנים שמוצג למעלה ולסיים את המשימות שסבתא שלו הטילה עליו. כמו כן במשחק הוא יזדקק לבדוק את זמני הרכבות,רכישת כרטיס הנסיעה ועלייה בטוחה לרכבת. עם זאת, אם המשתמש פועל בצורה מסוכנת או לא ראויה, לדוגמה - לא שומר על עלייה בטוחה לרכבת והתנהגות נאותה בקרון, הדמויות מעירות לו על כך.

© צילום: רכבת ישראל

המהלך נעשה בשיתוף ובאישור משרד החינוך, וצפוי להשתלב בתוכנית הלימודים כבר בשנה הקרובה. עד כה המשחק הורד כבר למעלה מ-5,000 פעמים, והוא זמין לאנדרואיד ואייפון וגם ניתן לשחק בו באתר רכבת ישראל בחינם. "ילדים הם השגרירים הטובים ביותר להעברת מסרי בטיחות למשפחה וחברים, ולכן אנו פועלים במגוון דרכים על מנת להנגיש את כללי הבטיחות בתחנות רכבת ובקרבת מסילות ברזל" מספרים בחטיבת הבטיחות של רכבת ישראל, "בין היתר מועברות הדרכות בטיחות בבתי ספר ובמרכזים קהילתיים, מחולקות חוברות צביעה ועוד. אנחנו מאחלים לילדים והוריהם נסיעה נעימה וחופשה מהנה ובטוחה"

תגובות