בטוח ומועיל: כיצד להגביר את השליטה על ההורדות במכשיר?. צילום: gettyimages

בטוח ומועיל: כיצד להגביר את השליטה על ההורדות במכשיר?

לעיתים קרובות, כשאנחנו רוצים להוריד אפליקציה חדשה, אנחנו נתקלים בהודעה - "אין מספיק שטח אחסון זמין". ברוב המקרים, לאחר שאנחנו מאתרים בפינצטה את כל התמונות שאנחנו יכולים למחוק ללא רגשות אשם, אנו מגלים שבכלל לא ידענו שהם קיימים בזיכרון המכשיר שלנו. כיצד להימנע מכך?

כולנו מכירים את הרגע הזה: אנחנו רוצים להוריד אפליקציה חדשה או לצלם תמונה בסמארטפון ופתאום קופצת לנו התראה כי אזל לנו שטח האחסון במכשיר. מיד לאחר מכן מתחילה מסכת איתורים של תמונות וקבצים פחות חושבים שניתן לוותר עליהם - רק כדי שההודעה תעלם ונוכל להמשיך בתוכניתנו. לרוב, אותם קבצים ותמונות שיכולים אנו לוותר עליהם, מקורם בוואטסטפ. כל מי שחבר בקבוצות וואטסאפ שונות וודאי מכיר את התדירות בהם שולחים לעיתים שאר חברי הקבוצה קבצים ותמונות - חלקם חשובים יותר וחלקם פחות. אנחנו כאן כדי לעזור לכם לעצור תופעה זו ולהחזיר את השליטה על התמונות שנכנסות לסמארטפון לידיים!

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

למעשה, ישנה תכונה בוואטסטפ שלא הרבה מודעים לקיומה שמאפשרת ביטול הורדת קבצים, מסמכים ותמונות באופן אוטומטי למכשיר. ברגע שאופציה זו מבוטלת, הגורם היחיד שבסמכותו להוריד את אותן תמונות לסמארטפון הוא אתם בלבד. איך מפעילים את אופציות הביטול? במכשירי אנדרואיד, לאחר לחיצה על אפשרות ההגדרות בחלקו השמאלי העליון של המסך, נפתח חלון עם מספר אופציות. האופציה שאנו מחפשים שמה ״שימוש בנתונים ובאחסון״. לאחר מכן, בחלון שנפתח ישנו סעיף בשם ״הורדת מדיה אוטומטית״. וודאו כי כל אחד מתתי הסעיפים מכוון לאף סוג מדיה. מאותו רגע, על מנת שקבצים שיישלחו אליכם יורדו למכשיר, הדבר יצריך את האישור שלכם.

למכשירי אנדרואיד
למכשירי אנדרואיד © צילום מסך מהאפליקציה

אם אתם בעלי מכשיר מבוסס iOS, הדרך אינה שונה בהרבה. לאחר לחיצה על לחצן ההגדרות בתחתית המסך, ישנם מספר חלונות שאפשר אותם לבחור. לאחר מכן, גם כאן, האופציה שאנו מחפשים הינה ״שימוש בנתונים ובאחסון. לאחר מכן, וודאו כי כל אחד מתתי הסעיפים תחת סעיף ״הורדת מדיה אוטומטית״ (תמונות, שמע, סרטונים ומסמכים) מכוון ל״כבוי״.

למכשירי iOS
למכשירי iOS © צילום מסך מהאפליקציה

אין אנו מבטיחים כי לעולם לא תיתקלו יותר בהודעת ״אזל האחסון״, אך אין ספק כי אופציה זו תעקב את הופעתה במעט. מעבר לכך שהדבר נוח ומעניק יותר שליטה על מה שמורד למכשיר שלנו, לאופציה זו גם מעלות ביטחוניים. כיום וירוסים רבים שחודרים למכשיר מועברים באמצעות קבצים ואפילו תמונות. במקום שאותם קבצים זדוניים ירדו ישירות למכשירכם, תוכלו להימנע מהורדת קבצים חשודים ממקורות שאינכם מכירים.

תגובות