סקורה: האפליקציה שנלחמת בהטרדות המיניות. צילום מסך

סקורה: האפליקציה שנלחמת בהטרדות המיניות

אם קמפיין ה-#metoo לימד אותנו כחברה דבר, הוא שאנחנו צריכים לא להעביר את הנושא לסדר היום. לא להפעיל שתיקה של מחאה אלא פשוט לדבר. "סקורה" היא אפליקציה ישראלית שנלחמת בתופעת ההטרדות המיניות ומטרתה לסייע לנו להתמודד עם המציאות הלא פשוטה שנראה כי לקחנו אותה מובנית מאליה

בשנתיים האחרונות, האופן שבו אנו משתמשים ברשתות החברתיות ובמדיה התקשורתית הדיגיטלית השתנו, הודות לקמפיין ה-#metoo. במסגרת הקמפיין, שברו שתיקה מאות אלפי נשים, גברים, נערות ונערים והחליטו לספר ולחשוף לעיני כל את פרשת ההטרדה המינית שחוו. הדבר חולל סערה בעולם, הביא למודעות הציבור את מה שאף אחד לא העלה בדעתו שאפילו צריך להיות מועלה על סדר היום הציבורי. אותן נשים החליטו לשים סוף ולהוריד מהן את המטען כבד המשקל שסחבו אחריהן במשך עשרות שנים. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הקמפיין שינה את הלך היום הציבורי עד ללא היכר. כתוצאה מכך, מיזמים רבים נפתחו על מנת להבטיח כי תופעה זו לא תחזור על עצמה. אחת מהם זוהי אפליקציית "סקורה". סקורה היא אפליקציה המיועדת לנשים על מנת להחזיר אליהן את תחושת הביטחון שיכול להיות שאיבדו בעולם. למעשה מטרתה היא לעזור לאותן נשים להתמודד עם מקרים בהם מרגישות חשש וסכנה. האפליקציה קלה במשקלה ואופן השימוש בה פשוט מאוד. היא מכילה ארבעה לחצנים: לחצן אחד משמיע את צלצול הטלפון; לחצן שני משמיע קול של סירנה ומפעיל הבזקים שבים רצופים; לחצן שלישי שולחת הודעה לאנשי קשר מוגדרים מראש עם המיקום שלכם וכפתור נוסף לחיוג מהיר למשטרה או לכל מקום אחר שהוגדר מראש. 

סקורה
סקורה © צילום צסך

האפליקציה פותחה על ידי רותם שחט ביחד עם נדב לכיש וזמינה להורדה בחינם גם למכשירי אנדרואיד וגם למכשירי iOS. "מספר הפעמים שהייתי צריכה אפליקציה כמו סקורה הוא אינסופי. [...] כשהייתי חיילת ונשארתי האישה האחרונה בתחנת האוטובוס, בהליכה יומיומית ברחוב כשמישהו זורק לי הערה. התברר לי שהתחושה הזאת היא לא רק שלי, פעמים רבות פשוט לא נעים לנו לנוע במרחב הציבורי", מספרת שחט. אין ספק כי המיזם הוא למעשה קריאת קרב לתופעה הרקובה משורשה. באמצעותה, נלחמים שחט ולכיש בתופעה וצועקים את הצעקה של כולנו: "אין מקום בחברה מתוקנת במאה ה-21 להטרדות מיניות". 

תגובות