מחקר חדש קבע: עד כמה המצב החשוך משפיע על חיי הסוללה?. צילום מסך

מחקר חדש קבע: עד כמה המצב החשוך משפיע על חיי הסוללה?

פיצ'ר ה-Dark Mode ('מצב חשוך') עט על חיינו בסערה. תחילה היה זה פיצ'ר מובנה במערכות ההפעלה בלבד אך כעת רוב מפתחי האפליקציות מנסים להתאים את שירותם אליו. מחקר חדש קובע האם הדבר הוא יותר מפיצ'ר חביב ואם אכן יש לו השפעה על אריכות חיי הסוללה

הדארק מוד נכנס לחיינו יש מעין, ללא התרעה מוקדמת כאשר היתרון המתלווה אליו הוא כי הדבר משפר (או לפחות לא מזיק) את בריאות ואיכות הראייה. מאז ומתמיד נשאלה השאלה האם בכל זאת, מלבד העובדה כי הדבר מהווה פיצ'ר נחמד, הוא משפיע על גורמים נוספים בסמארטפון, כמו איכות חיי הסוללה. מחקר שפורסם הנערך על ידי ערוץ היוטיוב PhoneBuff בדק האם הדבר אכן מיטיב עם איכות הסוללה ואם כן, באיזו מידה. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי: 

מטרת המחקר היתה לבדוק את מידת ההשפעה של המצב החשוך על איכות חיי הסוללה. במסגרת הניסוי, השתמש עורך המחקר בשני אייפונים מדגם X מקס, שניהם רצים על מערכת הפעלה iOS 13 כאשר באחד מהם נעשה שימוש במצב חשוך ובשני נעשה שימוש במצב בהיר. לצורך המחשת הדברים, נקרא לסמארטפון שבו פעל המצב החשוך סמארטפון D (כמו ב-Dark) ואילו לסמארטפון שבו פעל המצב הבהיר נקרא סמארטפון L (כמו ב-Light). על ידי שני עזרים מכניים המדמים אופן פעילות שגרתי בסמארטפון, בדק החוקר את קצב אובדן הסוללה של האחד ביחס לשני. בשני הסמארטפונים נעשה שימוש ממושך של 8 שעות שנפרסו על האפליקציות השונות שבהן יש תמיכה במצב החשוך כמו טוויטר, יוטיוב, גוגל מפות ואפליקצית המסרים הפנימית של אפל, iMessages על מנת להכריע בסוגייה. 

בחלוף השעתיים הראשונות, סמארטפון D עמד על 88% ואילו סמארטפון L עמד על 83% - 5% הפרש בלבד. לאחר ארבע שעות נוספות, סמארטפון D עמד על 43% ואילו סמארטפון L עמד על 20% בלבד. בשעתיים האחרונות, בעוד שהסוללה של הסמארטפון בעל המצב הבהיר אזלה לחלוטין לאחר שעה וחצי, הסמארטפון בעל המצב החשוך נותר עם 26%. למרות שהמחקר נעשה על מכשירי אייפון, תוצאות המחקר תקיפות לכל הסמארטפונים בעלי מסך OLED ובעלי אפשרות המצב החשוך. 

תוצאות המחקר
תוצאות המחקר © צילום מסך

מהמחקר ניתן להסיק כי מעבר ליתרונות הבריאותיים על העיניים של המצב החשוך, ישנם גם יתרונות בריאותיים על חיי סוללת הסמארטפון. מכאן ניתן גם לקחת עצה כי במידה ואחוז הסוללה שלנו נמוך, בנוסף להעברת המכשיר למצב 'חיסכון בחשמל' והנמכת הבהירות, ניתן להעבירו גם למצב חשוך על מנת לחסוך כמה אחוזים נוספים.

 
תגובות