+Apple TV: האם עידן נטפליקס תם ונשלם?. צילום מסך

+Apple TV: האם עידן נטפליקס תם ונשלם?

שבוע שעבר השיקה אפל באופן רשמי את שירות הסטרימינג החדש שלה, הלוא הוא אפל טיוי פלוס. לצד האיכות הגבוהה של התכנים, נראה היה כי אפל פשוט מיהרה להיות הסנונית הראשונה בתחרות הסטרימינג האימתנית שמציפה את השוק על חשבון התוכן וציבור המשתמשים

לאחר המתנה ארוכה וציפיות גבוהות, השיקה אפל באופן רשמי את שירות הסטרימינג החדש שלה, Apple TV+ באופן רשמי למספר רחב של מדינות, כאשר ביניהן נכללה גם ישראל. לאחר שימוש ממושך בשירות, יש לנו את התשובה האם ניסיונה של אפל להיכנס לשוק הסטרימינג נגמר בהצלחה מסחררת או שמא 'קפצה מעל הפופיק' של עצמה ונכנסה לתחום לפני שבדקה האם יש לה עתיד בו.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הממשק

אם יש חיסרון אחד בולט באפל טיוי פלוס, זה הממשק שלו וחווית המשתמש השלילית שמתלווה אליו. אני כאן בפנייה לאפל: חברה יקרה, השקעתם בתכנים מקוריים, דאגתם להליך שיווק הוגן ובניתם הייפ פנומנלי בקרב מעריציכם. יחד עם זאת, לא יכולתם להשיק אפליקציה נפרדת לשירות? כרגע על מנת להיכנס לשירות, יש צורך באפליקצית ה-TV של אפל, אפליקציה המכילה עשרות תכנים בתשלום כך שבהתחלה נוצר רושם מוטעה כי גם תכנים אלו כלולים במחיר השירות אך לא, כל אחד מהם עומד בפני עצמו. על מנת להגיע לרשימת התכנים שכלולים בשירות הסטרימינג, יש לגלול מעט למטה לתפריט די קטן בגודלו.

במבט ראשוני על האפליקציה כמכלול, הוטעתי לחשוב כי אותם כותרים חדשים שבימים אלו מוקרנים על מרקע הקולנוע שזמינים באפליקצית ה-TV, כלולים במחיר השירות אך אין הדבר כך. אילו אפל היתה משיקה אפליקציה שתעמוד בפני עצמה בשם +Apple TV, הדבר היה הרבה יותר נוח וידידותי למשתמש. בנוסף, אופן ההתמצאות בכותרים שכן כלולים בשירות, לא בדיוק ברור. כאשר מדפדפים בתכנים המקוריים של אפל, הודות לאי הסדר שבארגון התוכן, נראה כי הפרקים שבסדרה מסוימת, הם רק חלק מרשימת הפרקים המלאה, שאליה אין לנו גישה. 

הגישה לשירות דרך Apple TV
הגישה לשירות דרך Apple TV © צילום מסך

המגוון

נכון לרגע ההשקה הרשמי, שמונה תכנים בלבד זמינים לצפייה באפל טיוי פלוס. אני כצרכן, ציפיתי כי כיאה לאירוע השקה רשמי, כי מגוון התכנים יהיה מעט יותר רחב, גם אם הדבר היה מותנה בעיקוב ההשקה הרשמי. לפי האתר הרשמי של אפל, יכולנו לצפות לעשרות תכנים, אך בפועל רק חלק קטן מהם יצא בזמן ההשקה. נותרתי עם הרושם כי לכל ההמתנה לקראת יציאת השירות התלוותה תחושה שהיא מעבר למה שהדבר הוא בפועל. יחד עם זאת, חשוב לציין כי כל התכנים הופקו על ידי אפל, ומבט ראשוני על רוב התכנים שם, אין ספק כי תקציב רב הושקע בהם. כמו כן, כבר מעכשיו ניתן לראות כי מייעדת אפל את שירותה לכלל שכבות הגיל - החל מילדים ועד למבוגרים בהינתן העובדה כי בשמונת התכנים שזמינים לצפייה, כל אחד מהם יכול לפנות לשכבות גיל שונות. כמו כן, אפל איננה ייעדה עצמה לז'אנר אחד בלבד- לכלל הז'אנרים יש ייצוג גם בשמונת הכותרים שזמינים לצפייה כעת כמו מתח, דרמה, דוקומנטרי וקומדיה. 

איכות הכותרים

למרות כי סקירה זו היא סקירה כללית על השירות, לא ניתן להתעלם מההיבט הקולנועי של תכני השירות. אם לציין כותר אחד שמשך את עיני יותר מכל, היה זה 'תוכנית הבוקר' בכיכובם של ג'ניפר אניסטון ("חברים") וסטיב קארל ("המשרד") אשר מעמידה במרכזה מגיש מהדורת חדשות שנחשד בעבירות מין ועוסקת בהתנהלות השוטפת של המערכות התקשורתיות. הבימוי בה נעשה באופן כל כך מדויק שאינו משאיר מקום לתהייה. הסצנות מדויקות, העלילה נעה באופן כזה שבעוד שאיננה שמה דגש על אלמנטים מותחים אלא על אלמנטים דרמטיים, היא בהחלט מסקרנת להמשיך לצפות בה ואף במסגרתה, מעלה נושאים ציבוריים-חברתיים אקטואליים ודילמות אתיות שרוב ההפקות כיום נמנעות מלעסוק בהן. 

אנקדוטה ראויה לציון היא שהתכנים שקיימים בשירות צולמו באמצעות מכשיר הדגל החדש של אפל, הלוא הוא האייפון 11 פרו מקס וכיאה לחברה מסחרית שבראש ובראשונה שמה דגש על הרווחים והפרסום הלא כל כך סמוי, אפל לא התביישה לשלב אף אחד ממוצריה בווירטואוזיות רבה כחלק מהעלילה השוטפת. 

© צילום מסך

חווית השימוש והיבטים טכניים

במבט מעט יותר כללי על השירות, אין ספק כי המחיר מצדיק את התוצר. אפל מציעה מנוי משפחתי של עד שישה מכשירים במנוי אחד בעלות סימלית של 4.99 דולרים (בסביבות 17 ש"ח) אך אין זה אומר כי המחיר ישאר כך. חשוב לקחת בחשבון שככל שאפל תמשיך להשיק יותר תכנים בשירות, קרוב לוודאי כי תתפתה גם להעלות את המחיר בהתאם. כמו כן, בשורה משמחת למי שאינו ממהר להירשם לשירות כל כך מהר: אפל אפשרה לכלל משתמשי השירות, גם אלו שלא מנויים אליו, להינות מפרקים חינמיים של כלל סדרותיה. 

כלל התכנים בשירות זמינים להורדה ולשימוש offline אך גם כאן ישנו דבר שאותי כמשתמש, מאוד הרתיע כשנתקלתי בו. כאשר רציתי לבדוק את השירות בזמן שאיני מחובר לרשת אלחוטית, לא יכולתי לגלוש כלל באופן אבסולוטי באפליקציה. המסך היחיד שניתן היה לראות היה מסך ההורדות של התכנים שהורדתי מבעוד מועד; כלומר אם אינכם מחוברים לרשת אלחוטית, אתם חסומים לחלוטין מגלישה בתכני השירות, גם ללא צפיה ישירה בהם. 

אפל טיוי פלוס או נטפליקס?

שאלת השאלות היא האם התעלתה אפל על נטפליקס וכעת מהווה תחלופה שוות משקל לשירות הסטרימינג הפופולארי. התשובה היא שנכון לעכשיו, לא. למרות העלות הזולה, שיפורים חייבים להיעשות בשירות שיכללו בין היתר תיקוני באגים, הוספת תכנים בתדירות גבוהה יותר עד אשר תבסס אפל את מעמדה ושיפור מהותי בחווית המשתמש. בהיאמר הדברים שצוינו לעיל, נכון לעכשיו, אפל איננה משתווה למחזיקה בכתר, נטפליקס. בנוסף, מעבר לשבוע החינמי שמציעה אפל, היינו ממליצים לכם לחכות מעט זמן עד שתתחילו את המינוי. במילים אחרות ובהערכה גסה, משך הזמן הזקוק לצפיה בכלל תכני השירות אינו עולה על 30 ימים אלא הרבה פחות.

צילום מההשקה של סרטי אפל
צילום מההשקה של סרטי אפל © צילום מסך מיוטיוב 
 
תגובות