זהירים ברשת: טיפים לשימוש בטוח בסמארטפונים. צילום: fotolia

זהירים ברשת: טיפים לשימוש בטוח בסמארטפונים

לכבוד הסכנות הדיגיטליות שמתחדשות משנה לשנה, כלה גם בשנה זו, חברת אבטחת המידע ESET בטיפים לשימוש בטוח במכשירים הניידים שלנו על מנת שתהיה

כל שנה לא נראית כקדמה בעידן הטכנולוגי העכשווי. כל יום מתגלות נוזקות חדשות, נרקמות "מזימות" חדשות, הכל על מנת לערער את הביטחון שלנו ברשת ובעולם הטכנולוגיה. חברת אבטחת המידע ESET במספר טיפים על מנת שנישאר בטוחים ומוגנים דיגיטלית גם בשנה זו.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

נעילת המכשיר

נכון, לפתוח כל פעם את המכשיר מחדש ולהקיש את הסיסמא או את דפוס הנעילה יכול להיות מייאש ולהרגיש מיותר, אך עדיין מהווה כלל ברזל בשמירה על פרטיות ברשת. על פי מחקר של pew research center, כמעט שליש מהמשתמשים האמריקאים בסמארטפונים אינם נועלים את המסך. אנו ממליצים שתעשו זאת תמיד, כאשר הדגש הוא בשימוש בסיסמאות מורכבות וצירופים פחות שכיחים.

מתן הרשאות לאפליקציות

מרבית מהאפליקציות מבקשות מגוון הרשאות שנחוצות לתפקודם השוטף. בדרך כלל אנחנו פשוט נוהרים לעבר השימוש ולוחצים "אשר" עבור כל דבר שעומד בדרכנו. חשוב להפעיל שיקול דעת בהרשאות שאנו נותנים לאפליקציות ובמידה ואנו נתקלים בהרשאה שלא ניתן לוותר עליה ואיננה נראית כנחוצה לתפקוד האפליקציה, מרבית מהפעמים יש לאותה אפליקציה כוונות זדוניות ומומלץ להסירה.

© צילום מסך מיוטיוב

גיבוי המכשיר והמידע

כלל חשוב מאוד הוא לדאוג ולגבות את המכשיר פעם בכמה זמן. הסיכוי שיפרצו לנו למכשיר הוא אינו קטן, ובדרך כלל פריצה מאופיינת בחסימת קבצים ומידע מהקורבן. בשעת התקפה שבה התוקף מחזיק כ"כופר" את המידע שלנו, חשוב שיהיה לנו גיבוי שלו.

היזהרו מפישינג

טכניקות הפישינג משתכללות עם השנים והופכות למסוכנות עוד יותר וכך גם הסיכוי לזיהוין קטן. הימנעו מפתיחת קישורים לא מזוהים, מיצירת קשר עם אתר אינו מאובטח או בלחיצה על קישורים בהודעות טקסט. לעיתים אף מתקבלות שיחות טלפון שלכאורה נראות שיחות תמימות אך ברגע שעונים לה או חוזרים למספר המוען, הבעיה מתחילה.

אמיר כרמי, מנהל הטכנולוגיות בחברת אבטחת המידע ESET ישראל מוסיף: "חשוב להבין שכיום אנחנו מחזיקים יותר מידע אישי ורגיש בסמארטפון שלנו מאשר החזקנו אי פעם במחשב האישי. הסמארטפון מאפשר לנו גישה לחשבונות המייל שלנו, לחשבונות שלנו ברשתות החברתיות, מכיל את כל אנשי הקשר שלנו בחיים הפרטיים ולעתים גם העסקיים, וגם משמש לעתים קרובות כאמצעי אימות נוסף לשירותים שונים. גניבה של מידע וגניבה של תמונות אישיות או אינטימיות היא קלה הרבה יותר עבור עבריינים שמקבלים גישה לסמארטפון שלנו. לכן אנחנו צריכים לשמור ולאבטח את הסמארטפון שלנו לפחות כפי שאנחנו שומרים על המחשב האישי שלנו".

 

 
תגובות