דנה זרמון: "הסרתי 'עוקב' לאנשים בעקבות האפליקציה שלי". אינסטגרם

דנה זרמון: "הסרתי 'עוקב' לאנשים בעקבות האפליקציה שלי"

היא אחת מיוצרות התוכן הגדולות והוותיקות בישראל, לאחר בית הספר המצליח שלה לאינסטגרם דנה זרמון השיקה אפליקצייה חדשה בשם "Mimamu". שוחחנו עם דנה על האינסטגרם, האפליקציה החדשה ועל מי היא עשתה מיוט לסטורי?

דנה זרמון נכנסה לחיינו לפי מספר שנים כחלק מהתכנית "It Girls", מאז עליית התכנית דנה הפכה לאחת המשפיעות הגדולות בישראל, היא גם פתחה בית ספר לאינסטגרם שזכה להצלחה חסרת תקדים. לפני כחודש זרמון השיקה אפליקציה חדשה בשם "mimamu" שעוזרת לגלות מידע על הסטורי שלכם באינסטגרם. שוחחנו עם דנה על האינסטגרם, האפליקציה החדשה וגם קצת על הטיקטוק.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

מאיפה הרעיון לאפליקציה?

"על הרעיון אני חייבת לתת 'שאוטאוט' רציני לשותף שלי, איתי כספי, הוא הגיע אליי עם ההבנה שקודם כל זה כמובן היה תמיד ידוע שיש לנו מידע בסטורי שאין לנו איך להגיע אליו. כלומר, יש לנו איך להגיע אליו אם נשב עם טבלת EXEL ונכתוב כל שם וכל דקה שהוא נכנס לנו לעמוד, אבל כמובן שזה לא ריאלי לעשות את זה. איתי בעצם הבין את זה ואמר לי שהוא יכול לעשות משהו שדרכו תגלי מי עוקב אחרייך ולא צופה, מי לא עוקב וכן צופה וכל מיני דברים כאלה שבסוף קל לך לדעת. האפליקציה הזאת היא קצת של מציצנות וחטטנות ובעיקר מישהי כמוני שעובדת וחיה את האפליקציה הזאתי זה מאוד אפקטיבי ומועיל".

לדעתך, מה הפיצ'ר הכי הכרחי באפליקציה?

"אני חושבת שהוא גם הכי מגניב, לדעת מי צופה ולא עוקב. בעצם אני יכולה להבין מי מתעניין בי ולא עוקב אחריי ואולי לגרום לו לעקוב אחריי באיזה שהיא דרך - אולי לשלוח לו הודעה בפרטי, אולי לעורר את המודעות לתוכן שהוא יותר יתחבר אליו למרות שהוא לא עקב ולעלות עוד תכנים כאלה. אז גם ברמה העסקית זה משהו עם פוטנציאל גדול. אם יש עמוד של עסק שרואה קהל חדש שלא עוקב אחריו הוא יכול ככה להגדיל את הלקוחות, אבל כמובן גם בתור עמוד קטן ורגיל לגלות עוקבים שלא עוקבים אחריך אבל מתעניינים בך ולהבין מה קרה בדיוק בסטורי הזה או במה הם התעניינו. האם הם התעניינו כי אולי זה קראש שרצה להתחיל איתי ולא היה לו אומץ לפתוח הודעה ועוד".

ספרי לנו על תהליך פיתוח האפליקציה, מתי חשבת על הרעיון לראשונה עד התוצאה הסופית?

"מדובר בתהליך של כבר כמעט שנה, בעצם זה התחיל בלפתח את הפ'יצרים עצמם בצורה טכנית. זה לא כזה מעניין, פשוט מלא אנשים חכמים יושבים מול מחשבים ומנסים לייצר את זה. ואז התחלנו להבין את הצורה של זה ושזה ממש מגניב ואנשים מתעניינים בו, אז התחלנו להוציא את זה לשוק בשקט. כלומר, זה היה זמין כבר לפני כמה חודשים כדי שאנשים ינסו את זה בעצמם ולגלות כל מיני בעיות וכל מיני טענות שעולות מתוך משתמשים. ואז ממש הבנו שהגענו למוצר גולמי מאוד מאוד טוב החלטנו לצאת איתו".

כמה זמן ביום את באינסטגרם?

"וואו, הממוצע שלי הוא שלוש שעות".

באפליקציה שלך יש אופציה לדעת מי עושה מיוט לסטורי  שלך, את מהאלה שעושות מיוט?

"יואו, כן. אני הכי עושה מיוט. אבל אני עושה מיוט רק לאנשים חופרים עם הסטורי הזה של המלא נקודות שנשבר הנשמה, אז כאלה. רוב האנשים שאני עושה להם פולואו זה אנשים שמעניינים אותי מן הסתם. אנשים שבאלי לעקוב אחריהם ולראות מה קורה איתם ואת מה שהם יוצרים. יש כמה שבסוף אוכלים את הראש בסטורי ואני מעדיפה להשתיק אותו ולראות בפיד".

אילו תגובות קיבלת על האפליקציה?

"תגובות מדהימות האמת, המון המון משתמשים בבת אחת. יש לנו כבר 100 אלף משתמשים קבועים. אולי זה כבר יתעדכן ביותר ואני לא מודעת כי עברו כמה ימים. באמת תגובות מדהימות המון היענות והתעניינות, פרגונים. יצרנו אפליקציה שהיא ייחודית וכיפית אני יכולה להגיד לך שחברות טובות שלי אמרו לי שלגמרי שיניתי להן את כל מה שהן ידעו על הסטורי שלהן וגרמתי להן לגלות אנשים חדשים ולהסתכל על הצופים שלהם בדרך אחרת ובאמת שזה מה שרציתי לעשות. רצינו לקחת את מה שכבר קיים ולהוציא ממנו את המיטב".

יש לך גם בית ספר לאינסטגרם ועכשיו גם אפליקציה שקשורה לאינסטגרם, מה מושך אותך לעולם הזה?

"אני חושבת שרשתות חברתיות זו השפה החדשה והתקשורת החדשה בין אנשים. גם כדי לדבר ולספר על הצלחה וגם כמובן כדי להכיר אנשים חדשים ואני נורא מאמינה בפלטפורמות האלה. כי אני חושבת שפתאום היום יש הרבה עין ביקורתית על הדבר הזה וזה כן משהו שאפשר להגיד עליו הרבה דברים רעים אבל אני חושבת שבעיקר מה שזה עשה, זה גרם לאנשים שלא היה להם קול ולא היה להם דרך להגיע למישהו מסוים או להגיע להישגים מסוימים פתאום כן להגיע וכן זה פותח דלת גם לאנשים שכביכול אין להם את הקשרים ואין להם את החברים ולא מלכי הכיתה. זה משהו שהוא בעיניי מאוד יפה ושוב, תמיד יש מה להגיד ותמיד יש ביקורת על שני הצדדים אבל אני גם חושבת אם מסתכלים על הדברים הטובים שזה נתן אז יש הרבה וזה אחלה מקום להשקיע ולהתמקצע בו".

מה הטיפ הכי גדול שלך לבני נוער שרוצים להגדיל את החשיפה שלהם ברשת החברתית?

"להיות אמיתיים ולא ללכת אחרי טרנדים רק בגלל שהם ויראליים. כי לפעמים ה'לעשות מה שהעדר עושה' או מה שכולם עושים זה גם לא תמיד הכי אותנטי, לפעמים אתה עושה את זה ממניע של לקבל לייקים ולאו דווקא במשהו שאתה מאמין בו. אני חושבת שחשוב למצוא את הקול האישי שלך ולהיות מאוד אתה וכמובן לפרגן. כמו שאתה מצפה שיפרגנו לך בלייקים ובתגובות אז גם לתת אותם וליצור ככה קשרים ויחסים זה גם יגדיל את החשיפה".

כאשר השתמשת באפליקציה שלך, הופתעת לגלות מי שם לך מיוט ומי לא עוקב אחרייך אבל כן צופה לך בסטורי?

"חד משמעית כן. קיבלתי פתאום רשימה מאסיבית של אנשים מאוד ביאס אותי. כאילו מה כואב לכם לשים לי עוקב אם אתם צופים בסטורי. דבר שני יש גם פיצ'ר מאוד נחמד אך בעייתי שמגלים מי לא עוקב אחרייך למרות שאתה עוקב אחריו. אני יכולה לספר לך שהורדתי להרבה אנשים עוקב. לא אנשים מהתעשייה, אנשים שהם יותר חברים שלי, ופתאום גיליתי שהם לא כאלה חברים".

© באדיבות Mimamu

האפליקציה גם בעברית וגם באנגלית, השאיפה היא לפרוץ את גבולות ישראל עם האפליקציה?

"בוודאי, המטרה שלנו היא להגיע לכל העולם, לייצר צריכה חדשה של הסטורי. אני יכולה להגיד לך שאנחנו כבר מתרגמים עכשיו את האפליקציה לעוד שפות. אנחנו מתרגמים עכשיו לספרדית, גרמנית, רוסית, פורטוגזית ועוד. כל מי שיש לו אינסטגרם אמור שיהיה לו גם את האפליקציה הזו על הטלפון, זו השאיפה".

אפליקציית הטיק טוק השתלטה על העולם בחודשים האחרונים ושינתה את חוקי המשחק אפשר להגיד ברשת החברתית, את רואה שינוי באינסטגרם שלך עם העלייה של טיקטוק?

"אני לא רואה שינוי שמפריע, אני דווקא חושבת שזה נחמד שיש עוד פלטפורמה ליצירת תוכן. אני כן חושבת שאינסטגרם השתנה במובן שיש עידוד לעלות סרטונים לאינסטגרם וכל עולם הוידאו מקבל יותר תשומת לב לכל יוצרי התוכן. אני לא רואה איזשהו שינוי גדול בחשיפה שלי בעמוד בגלל הטיקטוק, אבל אני כן חושבת שזה מועילי שיש גם וגם".

את רואה את עצמך משיקה עוד אפליקציות בעתיד?

"בוודאי, אני מאוד מאמינה בעולם הדיגיטל והדבר הקטן הזה שנקרא הסמארטפון שלנו. זה לגמרי משהו שבתכנון לייצר עוד אפליקציות בכל מיני תחומי תוכן שמעניינים אותי וצפו להפתעות".

איך זה להיות משפיעה בעידן הקורונה?

אני חושבת שהקורונה תפסה את כולם לא מוכנים, אבל בכל מה שקשור לרשתות חברתיות היא העלתה את הרייטינג ואני לגמרי המשכתי בדרך שלי ולשתף ולייצר שיחה עם הקהל שלי. אני חושבת שיותר התקרבתי אליהם כי באמת כל מה שנשאר לנו לעשות בתקופה הזאת זה להיות כל הזמן בטלפון. אז דווקא במקום הזה יותר שיתפתי ודיברתי והלכתי עם הרעיונות שלי וזה לגמרי תפס והיה נחמד אבל אני לגמרי מוכנה שהשגרה תחזור ונוכל לטוס לחול בכיף בלי פחד, והכי עצוב שאין שבוע האופנה השנה שזה הכי עצוב".

תגובות