ללא מחויבות: אפליקציה חדשה תאפשר לכם לבחור איפה ומתי לעבוד בכל יום. מתוך ערוץ היוטיוב של DEEB

ללא מחויבות: אפליקציה חדשה תאפשר לכם לבחור איפה ומתי לעבוד בכל יום

בעיקר עבור הצעירים: עם השינויים של הדור החדש, אפליקציה חדשה תאפשר לכם לבחור מדי יום עבודה חדשה ולעבוד איך ומתי שאתם בוחרים, וכן - תוך שמירה על תנאי עבודה גם לבני הנוער • "אתה מלכתחילה בשליטה. המעסיק הוא זה שמחזר אחריך", סיפר לנו סמנכ''ל השיווק

בחודשים האחרונים הושקה אפליקציה חדשה בשם "Deeb", סטארטאפ שצעירים הקימו מתוך מטרה לשנות את שוק העבודה הקיים אצל הדור הצעיר. תפיסת העולם שלהם היא שצעירים צריכים גמישות ואת היכולת לבחור בעצמם מתי, איך וכמה יעבדו במשרות בהן נראה מחסור לאחרונה בצעירים - מלצרות, שליחויות, סדרנים, טלמרקטינג ועוד. לפי המודל של האפליקציה, הצעירים יכולים לבחור להיות מארחים במסעדה בבוקר, מחר לא לעבוד כי יש להם מבחן, ומחרתיים בכלל להיות סדרנים בקולנוע. בלומר - עבודה ללא מחויבות. תפסנו את סמנכ''ל השיווק, טל כוכבי לשיחה קצרה על הסטרטאפ.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

מאיפה בא הרעיון לאפליקציה?

"כולנו בסטארטאפ חברים צעירים ששילבו מוחות בתקופת הקורונה. אמרנו שמשהו חייב להשתנות בהתאמה של תעסוקה לצעירים. יש את שוק העבודה הזה שכולנו מכירים, עוד בתור ילדים אומרים לנו 'לך תלמד, תעשה, תעבוד, תתחייב לשנה פה, שנה שם', ואנחנו ראינו שזה לא כל כך מתאים לנו ולדור הזה. כל מה שמייצרים בשבילנו, כל המקומות שאנחנו הולכים לבלות בהם, כולם מאוד מאפשרים לנו עצמאות. כולם מאפשרים לנו להיות בשליטה, ורצינו להכיל בדיוק את אותו הרעיון על שוק העבודה.

© באדיבות יחסי ציבור

במקום שהמעסיקים הגדולים והחברות הגדולות במשק יחליטו בשביל המון אנשים, אמרנו שאנחנו נבוא ונאתגר את זה מהצד של העובדים. כלומר שהחברה הצעירים הם אלו שבשליטה ואנחנו קובעים את הטון, מתי אנחנו רוצים לעבוד. ההתחייבות ב-Deeb היא אך ורק לעצמך. אתה יכול לקבוע מערכת יחסים עם עסק שאתה בא לעבוד אצלו. זה יכול להיות ממש 'פר' משמרת ו'פר' אותו היום, אתה יכול להמשיך להגיע במעין קביעות ויכולה להירקם ביניכם מערכת יחסים יפיפייה, אבל עדיין השליטה היא בידיים שלך. אתה לא צריך לבקש ממנו חופשים, אתה לא צריך לבקש ממנו כל מיני הפסקות ותנאים שיתאימו לך לעבודה כי בעצם אתה מלכתחילה בשליטה. המעסיק הוא זה שמחזר אחריך".

כמה זמן לקח לכם כל הבנייה והתכנון של האפליקציה?

"בערך חמישה חודשים של תכנון ועוד קצת פחות מחמישה חודשים של ביצוע. במהלכן גם עשינו פיילוט, פתחנו את המערכת בצורה מצומצמת כדי לראות שהכל עובד כמו שצריך. אנחנו כבר כמה חודשים במצב שפתחנו את השערים לגמרי ואנחנו פרוסים בכל הארץ, ואלפי עובדים עובדים דרכנו ומאות מעסיקים מפרסמים דרכנו, ויש דברים ממש מגניבים.

כמו מה?

למשל יש אצלנו גם עבודות שכולם מכירים כמו מלצרות, סדרנות, אבטחה, שליחות, כל העבודות המוכרות, אבל יש לנו גם למשל הרכבת רהיטי איקאה. עבודה נוספת למשל זה הכנת פופקורן באולם קולנוע, או סאונדמן באולם אירועים. בממוצע באפליקציה שלנו אפשר לעשות עבודה יומית ולצאת ממנה עם 800₪ לפחות".

כך זה נרראה © מתוך DEEB
© מתוך DEEB

האפליקציה מתאימה גם לבני נוער בני 16-17? יש המון מגבלות וחוקי עבודה בגילאים שלנו...

"כן, היא בהחלט מתאימה. אנחנו גם מאוד עבדנו קשה כדי שיהיו כל החוקים וכל הזכויות הסוציאליות. בעיקר מה שחשבנו, בגלל שכולנו צעירים ולא מאוד רחוקים מהגילאים האלה, זה שמאוד חשוב העניין הזה של העבודות בקיץ. צריך שתהיה את היכולת לעבוד חודש, ואז מתי שמתחילה שנת הלימודים אתה יכול להחליט לבוא פעם בשבוע או לא לבוא בכלל. אבל כן מבחינתנו החברה של 16-18 הם העובדים הכי טובים שיש. לא מתבכיינים, עובדים קשה, באים כמו שצריך. המעסיקים מתחננים שנביא להם עובדים צעירים. כל חוקי העבודה של תעסוקת צעירים אצלנו הם כחוק וכדין. אין פה אותיות קטנות וזה ממש ככה".

"אנחנו פרוסים בכל הארץ. התחלנו בהתחלה בפיילוט במיקוד של גוש דן, אבל למעשה אנחנו חודשיים פלוס פעילים בכל הארץ. יש לנו עבודות מנהריה ועד דימונה".

קיבלתם כבר תגובות על האפליקציה ממשתמשים?

"האמת שכן, העובדים ממש אוהבים. אנחנו כולם פה בעולמות של סטרטאפ והתכוננו עם נציגי שירות ונציגי תמיכה במידה ולעובדים תהיה בעיה או תלונות, ואני ממש שמח להגיד שכמעט כל הפידבק שאנחנו מקבלים הוא חיובי. האנשים אצלנו שמטפלים בפניות הם בדרך כלל מטפלים בפניות חיוביות ובמשוב חיובי וגם אם יש בעיות אנחנו כמובן נותנים מענה מידי. אנחנו תמיד במטרה לשמור על העובד, גם אם סיימת עבודה באמצע הלילה ואתה צריך אותנו, המטרה שלנו זה שתמיד תוכל לסמוך על Deeb ועל המערכת. זה באמת מתוך התפיסה שבאנו לשנות ובאנו לתת לעובדים ולחברה הצעירים כוח, ולהגשים חלום לעבוד בסבבה ובתנאים שלך. זה לא אומר לעבוד קל ולחפף, זה אומר לעבוד כשאתה באמת רוצה וזה באמת מתאים לך".

© מתוך ערוץ היוטיוב של DEEB

מה המסר שאתם רוצים להעביר למשתמשים?

"באנו לשנות את עולם התעסוקה הישן, באנו להתאים אותו לעובדים של הדור החדש ולחברה הצעירים. לתת את הכוח בידיים שלנו, בידיים של העובדים. את הכוח על עצמנו, את הכוח להחליט איפה נעבוד, איך נעבוד. מאוד חשוב לנו העניין של התאמה אישית, אנחנו יודעים שכל אחד פה הוא באמת מיוחד ורוצה שיתייחסו אליו כמו שהוא מיוחד. זה מה שאנחנו וזה גם משהו שממש חשוב לנו להסביר, זו אפליקציה שלוקחת אותך באופן אישי".

האם יש עוד מיזמים על הפרק שיקלו על צעירים?

"אנחנו עדיין ממשיכים לפתח את Deeb, אבל בתוך האפליקציה בהחלט יהיו מיזמים לצעירים. גם במובן של הכשרות ואירועי כיף. אנחנו כן חולמים גבוה אבל מבחינתנו אנחנו מסתכלים הכי חזק על העניין של תעסוקה. אנחנו באמת אומרים שאנחנו לא מכירים אנשים שלא היו רוצים לעבוד בצורה הזו. גם הדור של ההורים שלנו, אף אחד לא היה מתנגד לנהל לעצמו את הזמנים, את המשמרות ולהחליט מתי הוא בא".

תגיות
תגובות