זהירות סטוקרים? זה מה שעומד מאחורי הפריצה לבית של תובל שפיר. צילום פרטי

זהירות סטוקרים? זה מה שעומד מאחורי הפריצה לבית של תובל שפיר

סרטונים שהעלו שני מעריצי "אווטאר" ובהם השניים מתקשרים לתובל שפיר ואף פורצים לו לבית, שברו את הרשת והפכו לשיחה החמה ברשתות החברתיות, אלא שאז התברר כי מדובר בטיזר לפודקאסט חדש בו התארח שפיר. מה בדיוק קרה מאחורי הקלעים? ראיון מיוחד עם יוצרי הפודקאסט גיל שורש ואיתי בובר

גיל שורש בן ה-26, מושבניק לשעבר שגר כיום בראשון לציון וחולם לכבוש את הרשת, וחברו מהבית איתי בובר בן 25 מירושלים, מוזיקאי וסטודנט, העסיקו לא מעט את המעריצים בכל הרשתות החברתיות בגלל מתיחה אחת שעוררה לא מעט באז - האם הם הטרידו את תובל שפיר בטלפון ופרצו לו לבית?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

קרוב לשבועיים שהרשת כעסה עליהם, ניסו להבין מה גרם להם לפעול כך ומה בעצם עומד מאחורי סרטוני ההטרדות הטלפוניות והפריצה המסתורית? בסוף השבוע שעבר הם חשפו כי מדובר במתיחה ששימשה כפרומו להתארחות של שפיר בפודקאסט שלהם על "אווטאר" ("מצב אווטאר" - מ.א). כעת, בראיון היכרות לפרוגי, הם מספרים לנו את כל מה שקרה מאחורי הקלעים.

"איתי בובר ואני החלטנו להתחיל פודקאסט שנקרא 'מצב אווטאר', פודקאסט שכולו על 'אווטאר: כשף האוויר האחרון'", מספר לנו גיל. "למעשה, הכל התחיל מחברה שלי שאמרה לי שהיא לא צפתה אף פעם באווטאר - אז החלטנו לעשות יחד בינג' של כל העונות מההתחלה עד הסוף, ועפנו על זה! ראינו מלא חוכמה בסדרה והתאהבנו מחדש יחד בדמויות. באיזו שיחת טלפון אמרתי לגיל שחייבים לעשות פודקאסט על אווטאר! הרעיון היה לעשות יומן צפייה - לצפות כל פעם בפרק אחד ולסקר אותו בצורה כיפית וקלילה ובכל זאת עמוקה", הוסיף איתי. 

גיל מציין כי: "לא היה לנו שום ניסיון בפודקאסטים ותמיד ידענו שהדבר שהכי חשוב לנו הוא להתחיל לקבל הרבה ביקורת, כי ככה משתפרים - אבל לא היו לנו הרבה מאזינים".

גיל שורש ואיתי בובר
גיל שורש ואיתי בובר © צילום פרטי

אז מה עשיתם?

גיל: "מהיום הראשון הבנו שהדרך לפתור את זה תהיה לארח אנשים שיש להם מעגל עוקבים גדול התחלנו בלשלוח הרבה מיילים למדבבים של הסדרה וגם קיבלנו מענה מכמה מהם. מי ענה לנו ראשון? תובל שפיר שדיבב את הדמות הראשית - אנג. הוא כתב לנו: 'אני אשמח לקחת חלק בכל מה שקשור באווטאר'. שוחחנו במיילים, עברנו לווטאספ וקבענו את הכל". 

 

הדרך לפרק לוותה כאמור במתיחה, איך היא נולדה?

גיל: "ידענו שיש לנו הקלטה עם ג׳ני, אורחת שבאה לפודקאסט, אז חשבנו על תוכנית למתוח את ג׳ני, ורק אותה, שנתקשר לתובל והוא כאילו לא יכיר אותנו. סגרנו איתו שנתקשר אליו בבוקר ושהוא יזכור שהוא אמור כאילו לא להכיר אותנו, הוא היה מדהים והוא לקח את זה עשרה צעדים קדימה! אחרי המתיחה חשבנו שניקח את השיחה, נפרסם אותה ברשת ונראה איך יגיבו אליה, ידענו שזה ייצר באזז אבל לא היינו בטוחים בדיוק איזה". 

איתי: "אפילו החברים הקרובים שלי לא האמינו שזה קרה ולא סיפרנו לאף אחד שזו בעצם מתיחה. בשלב הזה אנשים התחילו לעשות מלא ממים על גיל ולכתוב פוסטים על זה שעברנו את הגבול".

גיל: "בהתחלה העלנו את הסרטון בטיקטוק והוא לא היה ממש חזק שם, אז דייקנו אותו לקהל היעד הכי חזק בקבוצת כשפות פוסטינג בפייסבוק והם האמינו! תבין כמה הם לקחו את זה רחוק - עד כדי כך שהפכתי להיות מימס שם, פרסמו עליי שישים פוסטים מגוונים ושונים שאני סטוקר, פשוט זהב טהור. באותו הרגע החלטתי לראות כמה אני יכול להגדיל את זה שאני 'הסטוקר המוזר', האם זה יחצה את גבולות הקבוצה בפייסבוק ויגיע לעוד פלטפורמות שונות? אז הלכתי לקבוצת 'צריכים פוטושופ' ואחרי שהתמונה עלתה הבנו כמה הסיפור הזה תפס! חברים מהקבוצה של אווטאר רדפו אחריי בין קבוצות והזהירו אותם שיש עליי צו הרחקה ושלא יעזרו לי". 

איתי: "היינו די בשוק. גיל לקח את זה קצת קשה ברגע הראשון, אבל אז חשבנו לעצמנו נזרום על הבדיחה ונקצין אותה! קודם כל זה יהיה קורע מצחוק וגם זה יכול להיות שיווק ממש טוב לפודקאסט - כולם ירצו לדעת מה העניין וילכו לצפות. שיתפנו את תובל והוא עף על זה. הוא אמר לנו: 'יאללה בואו נחלוב את הפרה עד הסוף, תבואו אלי לדירה ותעשו סרטון שאתם דופקים לי על הדלת ואנשים עוד יותר יתחרפנו!'.

הפכו למימס וחטפו בראש © צילום מפייסבוק

גיל: "הגענו לשלב השני במתיחה והחלטנו לעשות משהו יותר מוגזם - לביים פריצה לבית של תובל כשהוא ישן, ונחזק את הדמות שהם המציאו בקבוצה. תובל היה מדהים הוא זרם והציע רעיונות לאורך כל הדרך. הרגשנו שמאוד אכפת לו מהיוצרים הקטנים ושהיה לו כיף לעבוד איתנו על זה. אני מודה שכל הזמן חששתי רק שתובל לא יחליט פתאום שלא בא לו ואז נתקע עם המתיחה שאין לה סוף, אבל הכל הסתדר". 

© צילום פרטי

איתי: "תובל יצא מלך. היה לנו חיבור ממש טוב איתו והוא ממש זרם איתנו ועל הרעיונות שלנו. היה כיף לעבוד איתו וחשבנו על שיתופי פעולה נוספים בעתיד, יש למה לצפות. העלנו את הסרטון, לקחנו 24 שעות וכיבינו נוטיפיקציות מהטלפון כדי לא להתפתות לענות לאנשים. אפילו מחקתי את האפליקציה של אינסטגרם זמנית מהטלפון כדי לא להיות מוסח מההתראות".

אבל לא חששתם שמשהו כזה גם עלול לפגוע בכם?

גיל: "המאזינים שלנו עפו על המתיחה! זה היה שווה הכל בשביל התגובות שלהם, אבל כן יש כמה אנשים שלא אהבו. בכלל אני לא אוהב להיות לא אהוב, אני מעדיף שלא להיות במקום כזה אף פעם בחיים שלי, אבל אני נאמן במאה אחוז למשהו שהתחלתי ואם החלטנו שעושים מתיחה אז אני הולך עד הסוף".

איתי: "נכנסתי ללחץ מהתגובה של הרשת ועוד אני בקושי חטפתי את האש... אבל זה היה שיעור ממש חשוב בשביל שנינו. לפעמים חוטפים ברשת. לפעמים לא כולם מבינים את הבדיחה או מסכימים עם מה שאתה עושה. אבל חשוב מאוד לא להיכנע ללחץ ולהמשיך להאמין באמת שהגעת איתה מהבית".

© צילום פרטי

יש שיגידו שאולי המתיחה גם מעבירה מסר לא טוב.

איתי: "לא פחדתי שנעביר מסר לא טוב, ולא בגלל שהשם שלי היה פחות בחזית. אני אוהב מתיחות ואני אוהב פרובוקציות. הדבר הכי חשוב בבדיחה לדעתי זה שהיא תצחיק קודם כל אותנו - וזה ספציפית שבר אותי מצחוק. אם יש אנשים שלא מבינים את הבדיחה או לא מתחברים להומור - זה סימן לדעתי שעשינו משהו".

מהן השאיפות להמשך?

גיל: "במבט אל העתיד אני יודע מהי המטרה שלי  - אני אהיה יוצר התוכן הגדול בישראל. אני לא יודע בכלל איך תראה הדרך לשם, אני יודע שזה משחק של מיינדסט, לשמור על גמישות וראש פתוח להזדמנויות - ותמיד יש הזדמנויות".

© צילום פרטי

איתי: "אני מכוון להמשיך עם פודקאסט ועם המוזיקה בזמן התואר. אנחנו חושבים על דרכים יצירתיות וחדשות לעשות דברים מגניבים עם הפודקאסט ולמשוך עוד קהל".

© צילום פרטי

 

יהיו עוד מתיחות?

"זה היה כיף בטירוף! ונעשה עוד תוכן משוגע. לגבי מתיחות? נראה לגבי זה", מבטיח גיל.

תגובות