"עתיד שאני רוצה לחיות בו": COD Infinite Warfare. צילום מסך מיוטיוב

"עתיד שאני רוצה לחיות בו": COD Infinite Warfare

רבים המשחקים שיוצאים כיום ועוסקים בעולם עתידני. המשחק החדש בעולם של Call Of Duty מנסה להתעלות מעל כולם. האם הצליח? ביקורת משחק

סדרה חזקה מאוד של משחקים, סדרת ה-Call Of Duty, מתחדשת לה במשחק חדש ואיך לא, עתידני. קיבלנו את המשחק לסיקור, פתחנו את ה-PS4 ושיחקנו רק כמה שאפשר. מה חשבנו על המשחק החדש, Infinite Warfare?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

נתחיל כמובן בעלילה של המשחק: המשחק שלנו מתרחש כמה עשרות שנים קדימה, שנת 2080, שם כמובן הטכנולוגיה משגשגת. בני האדם החליטו לצאת מכדור הארץ ולחפש משאבים בכוכבים אחרים וזאת הסיבה שאתם תבלו את רוב הזמן שלכם מחוץ לכדור הארץ. כחלק מהעלילה אתם תגלו ארגון שמאיים על כדור הארץ בכך שהם רוצים למרוד בפדרציית החלל של כדור הארץ ולהשתלט על משאבים שכדור הארץ אוגר בתוכו. נשמע מעניין, לא?

הטריילר
 

אז כן, אני חייב להודות שהיה לי בהתחלה קצת קשה לעקוב מול מי אני נלחם ומה בדיוק קורה, מכיוון שהכניסו אותי בצלילה ישר לעלילה מפוצצת, עם נשקים חדשים ומיוחדים וכל דברים גדולים, אז הייתי צריך לנשום ולחשוב בדיוק איפה אני נמצא. הדמויות במשחק היו נהדרות, לכל אחת מהן יש משמעות במהלך המשחק. נשקים מחודשים במשחק יהיו הנשקים שכוללים כדורי חשמל שכאלו במקום כדורים עם חומר נפץ שאנחנו מכירים וגם נשק כמו מכונת ירייה של בכלל חשמל בצבע צהוב.

יש כמה דברים שהוסיפו לי מאוד לעלילה של המשחק, והם דווקא הפרטים הקטנים: קודם כל, תכירו את נורה סאלטר, דמות שלאורך כל המשחק נלחמת לצד הדמות שלנו, ניק רייס. למרות שהיא באותה הדרגה איתו, זה לא משנה את הקשר ביניהם שכשמקדמים את ניק לדרגה יותר גבוהה. בנוסף, תכירו את החייל שזז לכל מקום עם ניק והכימיה ביניהם מטורפת, איתן. מה מיוחד באיתן? איתן הוא... רובוט. כן, אחד החברים היותר טובים של ניק לאורך המשחק הוא רובוט נאמן.

© יוטיוב

אני חושב שנקודה נוספת שממש הוסיפה לי למשחק, היא שאני יכולתי לשלוט על ההתקדמות שלי במשחק. מכיוון שהדמות שלנו, ניק, הוא הופך לקפטן, אז הוא זה שפותח את הדלתות והוא זה שמחליט את הקצב של כל המשחק. אני לא צריך להצטופף כחייל רגיל ואני יכול להחליט לעשו את השלב הרבה יותר מהר ולא איטי.

הזכרתי את זה, אבל אני לא חושב שהדגשתי את זה מספיק טוב. המשחק מתרחש, בחלק ניכר ממנו, מחוץ לכדור הארץ! שוב, זה מתרחש מחוץ לכדור הארץ! אתם עומדים באמת לנווט עם חללית ואתם עומדים ממש להיות טייסים בסדרת COD. כשראיתי שזה לא סתם גימיק ש"אתם תהיו מחוץ לכדור הארץ" וזה באמת המהות של המשחק, התחלתי באמת להתלהב.

© יוטיוב

הנשקים השונים הצליחו לעניין אותנו מעט: אתם תחשפו לליין חדש של סיקרים, שאלו בעצם רימון נייד בצורת עכביש שינעל על חייל, יקפוץ עליו ויתפוצץ. בנוסף, אתם תמצאו שימוש אדיר בתוסף שיאפשר לכם לשלוט על רובוטים וממש לכמה שניות להשתמש בו בתור קורבן ולירות באויבים שלכם מהצד שלהם. תוספת מעניינת לנשקים הוא פיצ'ר שיאפשר לכם לדעת כמה פגעתם באויב שלכם. אדום = פגיעה קטלנית, צהוב = פציעה ולבן = פגיעה רגילה.

הגרפיקה של המשחק לא תבייש אף משחק קודם בסדרה הזו. הגרפיקה באמת טובה, ואני חייב להגיד שהבאגים שחשבתי שיגיעו, לא באמת הגיעו. האיכות שאנחנו זוכרים מהמשחקים הקודמים נשארת וזה הרגיש מעולה. אפשר להיכנס למשחק מבלי תחושה מבאסת של חוסר מציאותיות.

© יוטיוב

חשוב לדבר על עוד שני מודים במשחק: הראשון, זה מוד זומבים. מבלי לגלות הרבה, כי אני רוצה שתופתעו כמוני, המוד הזה הוא מעולה. הוא מעביר את הזמן, הוא כיפי, שווה לשחק אותו עם חברים ועדיף לדעתי לבזבז את הזמן עליו מאשר על המוד הבא. השני, זה המולטיפלייר. שם יש את כל המשחקים שאנחנו מכירים, ולא מחדשים לנו שום דבר. כל המשחקים מוכרים, פחות מושכים ופחות מעניינים. וחבל. מה גם, ציפיתי שיכניסו את הרעיון הזה של טיסה גם במולטיפלייר, מה שבכלל לא היה קיים. מה שכן אהבתי במולטיפלייר, זה שלפני שמתחילים לשחק, מקבלים אתכם בתור רוקי חדש ומסבירים לכם בצורה עלילתית על המולטיפלייר. מספרים לכם שאם אתם תשקיעו, תקבלו חבילות חדשות ודברים כאלו. זה היה נהדר.

© יוטיוב

את זה אני כותב בסוף הסיקור, כי זה מכיל ספויילרים. בסוף הקמפיין, ניק נהרג ולא מצליח לשרוד. אני חייב להודות שזה רק הוסיף לחוויה שלי, כי אם הוא היה שורד את כל מה שקורה הייתי בטוח שזה קלישאתי וזה לא מציאותי. עצם זה שהרגו את הגיבור של המשחק, מוכיח לי שהעלילה יכולה להפתיע מעט ולהיות מעט שונה. דבר נוסף הוא שבסוף המשחק יש הקלטות של החיילים שמתו לאורך הסיפור, הקלטות שהם הקליטו לאנשים שהם אוהבים, לאנשים שהם יהיו חסרים להם. זה גרם לי להיות מרותק למסך, לשמוע בשקיקה את ההקלטה האחרונה של אותם האנשים – סוף ספויילרים.

© יוטיוב

בשורה התחתונה, מדובר במשחק עתידני, מתהדר בדמויות טובות, נשקים מיוחדים ומעניינים, גרפיקה מצוינת ועלילה טובה לא פחות, מן עולם שהייתי רוצה לחיות בו. מצד הזומבים הוא כיפי ומרתק מול מוד מולטיפלייר שלא מצליח להפיל אותנו מהכיסא ואף פחות טוב משמעותית מהקודמים.

המשחק מקבל 8 מתוך 10 כוכבים בסולם פרוגי!

תגובות