"Uncharted: The Lost Legacy" - נהדר, מרהיב ומעניין. צילום מסך מיוטיוב

"Uncharted: The Lost Legacy" - נהדר, מרהיב ומעניין

ההרחבה שהפכה למשחק בפני עצמה, הגיעה אלינו ואנחנו שמחים לבשר שמדובר במשחק נהדר שמוסיף לכותרים הקודמים. מה חשבנו על החדש של Uncharted? ביקורת משחק

המשחק "Uncharted: The Lost Legacy" התחיל בתור הרחבה למשחק הרביעי. ואז, בצעד אמיץ החליטו להפוך את ההרחבה למשחק נוסף, לא ממש חלק מהסדרה, אלא כמו משחק שוליים. קיבלנו את המשחק ואת האמת? נהנינו מכל רגע.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

 

העלילה של המשחק מתרחשת זמן קצר לאחר סוף המשחק הקודם. במשחקים הקודמים הדמות הראשית הייתה ניית'ן, ועכשיו הוא מפנה את המקום לדמות נשית. קלואי פרייזר, הכרנו אותה בכותר השני, לוקחת את המושכות והיא יוצאת להודו כדי להשלים את העבודה הארכיאולוגית של אבא שלה. הוא יצא לחפש חפץ שנקרא "החט של גאנש", ובמהלך החיפוש הזה הוא מצא את מותו. על פי האגדה במשחק, במהלך הקרב בין פאראשורמה (גיבור הודי מיתולוגי) לבין גאנש (אל הודי), הצליח פאראשורמה לכרות בעזרת גרזן את אחד מהחטים של גאנש וכך הכריע את הקרב. החט הזה, לפי אותה האגדה, בעל תכונות אלוהיות ונמצא במיקום לא ידוע באימפרייה הויסאלה העתיקה.

תכירו את קלואי
תכירו את קלואי © יוטיוב

אליה מצטרפת כסיידקיק מוצלחת במיוחד נדין רוס, שכשפגשנו אותה בעבר היא דווקא עשתה לנו צרות עם צבא שניסה להתנקל לניית'ן. מה שיפה בקשר של השתיים הוא שהם מתחילים בקשר מקצועי ולא כן בכלל, ולאחר שאתם תתקדמו בעלילה תראו קשר אמיתי נרקם ביניהן. הדיאלוגים, הכימיה וכל הקשר ביניהן הופך לעניין ממש ומוסיף לעלילה הרבה. הכל נשמע מעולה עד עכשיו, אבל יש כמובן את "האנשים הרעים": צבא של מורדים הודי בהנהגת אסאב, גם מחפש את החט לטובת מטרעות רשעות. היתרון של הרעים הוא שיש להם מפה יותר מדויקת ומפתח עתיק בצורת דיסק לחדר שבו החט מוחבא. עד כמה שזה מעניין חשוב לציין כי העלילה של המשחק די קצרה ולכן זה קצת מבאס (אני זוכר שמדובר בהרחבה שהפכה למשחק, ועדיין).

בבב
הכימיה מוצלחת במיוחד © יוטיוב

כחלק מהאינטיליגנציה של היריבים הממוחשבים שלכם, הם יודעים להבחין אם אתם בוחרים לרוץ אליהם בנשק חם ולהזמין תגבורת שקשה יותר להביס או אם אתם מגיעים בשקט ומתנקשים בחיילים. אם הם יבחינו בהרוג, זה יעביר אותם למצב מגננה מסוים שיוביל לקריאת תגבורת ושיחות ביניהם שכוללות "ראית משהו?" ועוד. מה שמאפשר להתנקש בהם בשקט הוא כלי חדש, וזה אקדח שקט. הוא הופך את המשחק לקצת יותר קל, אבל אתם מקבלים אותו עם מעט מאוד כדורים כך שזה מתאזן מאוד. ואם כבר התחלנו לדבר על כלים מיוחדים, קיים עבורכם חבל שמאפשר לקפוץ ממקום למקום שמוסיף מאוד למשחק. בנוסף, תוספת חמודה למשחק היא הפצצות C4. תשתלו פצצה, תלכו ואז תפוצצו אותה על האנשים הרעים. 

אם אתם תשארו הרבה זמן באותו המקום, החיילים שנגדכם ימצאו דרך להעיף אתכם משם, בין אם זה עם רימונים או סתם ירוצו אליכם. מה שהפריע לי, זה שאם נתלתם על מבנה, כך שלא יכולים לראות אתכם, החיילים לא מבינים לאיפה נעלמתם וכך הם ממשיכים לחפש אתכם, למרות שלפני רגע הופנה אליכם ירי חם וחזק.

במשחק עצמו יש המון פרטי אספנות שאפשר לאסוף ולמצוא, וכך אתם באמת מרגישים כמו חוקרים שמוצאים דברים כחלק מהעבודה שלהם. למרות שיש המון פריטים שקשה למצוא, עדיין זה הופך את המשחק להרבה יותר מעניין ומושך. במקביל לכך, החידות והפאזלים ראויים להערכה רבה. מצאתי את עצמי נמרח מול חידות שהיו קשות אך ברגע שהצלחתי לפתור אותן, הרגשתי כאילו עליתי על משהו ענקי. מי שמשחק במשחקים יותר זמן כבר מתורגל והחידות יותר עוברות לו. אם אתם תרגישו שאין לכם שום כיוון, נדין תעזור לכם אם תתחילו שיחה איתה.

ב
ממצאים ארכיאולוגיים ששווים את זמן החיפוש © יוטיוב

למרות שהיה צריך לפתוח עם זה, אני אגיד את זה עכשיו: הגרפיקה של המשחק היא מרהיבה, מדויקת ועוצרת נשימה. כל אלמנט שיש במשחק מורגש ממש, אם נגיד תקחו את קלואי למפל, תראו איך היא נרטבת ונשארת רטובה לזמן מה. אם תלכו לבוץ, תתלכלכו ואם תעלו על הרכב, תראו אותה מחליפה הילוכים. כל זה בונה לכם עולם שאתם רוצים להישאר בו ולשרוף עוד שעות בו.

המולטיפלייר של המשחק כולל בתוכו כמה מודים: להגן על הקפטן של הקבוצה שלכם או להרוג את הקפטן של הצד השני, לכבוש את הגבעה שכל פעם עוברת למקום אחר או סתם קבוצה נגד קבוצה. בהתחלה להיכנס כשחקן בפעם הראשונה למולטיפלייר קצת מייאש, כולם מסוגלים להרוג אותך בשניות ובאמת הכל תלוי בנשק שלכם. לאחר מכן, כשצומחים מגלים שהנשק עכשיו הוא לא הבעיה ובאמת מדובר בכמה אתם כשחקני מולטיפלייר. לאחר שאני קיבלתי נשקים חדשים, יכולתי להיות אתגר ליריבים שלי.

בבב
גרפיקה עוצרת נשימה © יוטיוב

בשורה התחתונה, מדובר במשחק נהדר, מרהיב ומעניין. העלילה סוחפת אך קצרה מדי. הגרפיקה פשוט עוצרת נשימה ופרטי האספנות שצריך למצוא מתממשקים נהדר עם המציאות שם. הכימיה בין הדמויות הראשיות מוסיפות למשחק המון והחידות שיש במשחק גורמות לכיף צרוף.

תגובות