START! המשחקים שהצליחו להיות נאמנים לסרטים. צילום: fotolia

START! המשחקים שהצליחו להיות נאמנים לסרטים

"מורטל קומבט" היה סרט לא מדהים שהתבסס על משחק מעולה. דברים דומים אפשר לומר על כל סרט שמבוסס על משחקי וידאו. לכן, אנחנו הולכים הפוך היום אילו משחקי הווידאו שמבוססים על סרטים וסדרות טלויזיה היו הכי נאמנים למקור?

כולנו מכירים את קללת משחקי הווידאו שהפכו לסרטים וסדרות טלויזיה - ביקורות שליליות, דעת קהל שלילית עוד יותר, וכו וכו. בדיוק בגלל זה, אנחנו הולכים לבדוק היום את הכיוון ההפוך - סדרות הטלויזיה והסרטים שעשו מהם משחקי וידאו.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

מספר 5: (TMNT (2007

אי שם בתחילת שנות האלפיים, יצא סרט אנימציה של צבי הנינג'ה, שנאלצו להיאבק בצבא של מפלצות ענק ושבט הרגל כדי להחזיר את הביטחון לעולם, אחרי שטייקון ענק פתח שער לעולם אחר כדי להעביר דרכו צבא של בני אלמוות כדי לשלוט בהם, מפני שפחד מהמוות. נשמע לא רע, נכון? אבל איך זה בתור משחק?

המשחק שאני מדבר עליו יצא ב-2007, לקונסולות שהיו זמינות אז, והיה נאמן מאוד לסרט. ארט-סטייל דומה, והמון מהדמויות שהופיעו בסרט (גם צבי הנינג'ה וגם 13 מפלצות הענק) הופיעו גם במשחק. לכן, אני מחשיב את המשחק הזה כנאמן מאוד לסרט שהוא מבוסס עליו.

 

מספר 4: Eragon

לא, לא התכוונתי לכתוב "Aragorn", כמו אראגורן שמגלם ויגו מורטנסן בסדרת סרטי "שר הטבעות". התכוונתי לאראגון - סרט שמבוסס על סדרת ספרי "הירושה" שכתב כריסטופר פאוליני. הסרט מספר על נער צעיר, איכר חסר כל, שנתקל בביצה של דרקון, מגדל את הדרקון שבתוכה ולומד להילחם ולהיות רוכב דרקונים על מנת לנצח עריץ מרושע בשם גלבטוריקס. הסרט בהחלט לא נאמן לסדרת הספרים, או לספר היחיד שהוא מבוסס עליו, אבל זאת לא הנקודה שלנו היום, אלא הקשר בין הסרט למשחק שמבוסס עליו - והמשחק בהחלט נאמן לסרט.

העלילה של המשחק והיכולות של אראגון במהלך המסע בהחלט משקפים בצורה נאמנה את מה שקורה בסרט. אראגון יכול לשרוף אנשים, להצית חצים באש כחולה, ועוד המון המון דברים שמופיעים בסרט. העובדה ששניהם לא נאמנים לספרים היא משהו אחר.

 
 

מספר 3: The Amazing Spiderman

לפני שנים לא רבות, בעידן שלפני טום הולנד, אנדרו גארפילד שיחק את איש העכביש המוכר והאהוב בשני סרטי "ספיידרמן המופלא", שנחשבו להצלחה בינונית. וכמו שעושים אחרי הצלחה קולנועית - תרגמו את הסרטים למשחקי וידאו. 

האם המשחקים משקפים את הסרטים בצורה נאמנה? אפשר לומר שכן, כי אין הרבה איפה לטעות במשחק שכדי להיחשב הצלחה צריך מערכת קרב חלקה, התנדנדות על קורים וגאדג'טים ספיידרמן-ים למיניהם. המשחקים מספרים את סיפורו של ספיידרמן כמו הסרטים בצורה טובה ונאמנה.

 

מספר 2: Friday The 13th

האם יש מישהו שלא מכיר את הסרט "יום שישי השלושה-עשר", בכיכובו של ג'ייסון וורהיס מטיל האימה, שרוצח חבורה של בני נוער? כנראה שלא, אם כולכם דמיינתם גבר קירח במסכת הוקי לבנה-אדומה ומצ'טה מדממת.

במשחק שמבוסס על הסרט, אתם משחקים בתור ג'ייסון או בתור אחד מהמטיילים ביער. בתור ג'ייסון, עליכם למצוא את המטיילים ולמנוע מהם מלעזוב את השטח (בדרך כלל באמצעות רצח), ובתור המטיילים, עליכם להימנע מג'ייסון ולברוח מהשטח כל עוד נפשותיכם בכם. אמנם ה"עלילה" של המשחק לא מפותחת כמו זאת של הסרט, אבל מבחינת נאמנות למקור, המשחק הזה בהחלט הרוויח את מקומו - תחושת הפאניקה שנמצאת אצל המטיילים, ותחושת הכוח המשכר בתור ג'ייסון מעבירים את החוויה של הסרט למסך הקטן - ואפילו יותר טוב מזה! בניגוד לסרט, אתם יכולים לשחק במשחק עם חברים שלכם.

 

מספר 1: Lego

הסרטים שמשחקי הלגו מבוססים עליהם - אינדיאנה ג'ונס, סטאר וורס, האוונג'רס, ועוד ועוד ועוד. לגו נחשב למשחק של ילדים קטנים, ואפשר להבין למה, אבל - הוא מותאם לכל הגילאים. האם משחקי הלגו נאמנים לסרטים שהם מבוססים עליהם? בהחלט כן. "אינדיאנה ג'ונס" מציג את הסרטים של הריסון פורד, "סטאר וורס" מציג את הסרטים הישנים והטובים של מלחמת הכוכבים, "האוונג'רס" מדבר על הסרט המוכר של 2012 שהביא לנו בפעם הראשונה בצורה איכותית את איירון-מן, קפטן אמריקה, האלמנה השחורה ועוד. המשחקים בהחלט נאמנים לסרטים שהם מבוססים עליהם, למרות שהם מוצגים בצורת לגו ולא בצורה שנראית יותר "אנושית", אבל זה נכנס בקטגוריה של "חופש אמנותי".

 
תגובות