ברוכים הבאים לעתיד: פייסבוק בפיתוח פורץ גבולות. צילום מסך מיוטיוב

ברוכים הבאים לעתיד: פייסבוק בפיתוח פורץ גבולות

לאחר שביססה פייסבוק את מעמדה כאחת מהרשתות החברתיות המצליחות ביותר בכל הזמנים, מתקדמת פייסבוק צעד נוסף לעבר המחר. פייסבוק השיקה כי היא עובדת על עולם וירטואלי חדש שיתבסס כולו על טכנולוגית המציאות המדומה

 
פייסבוק, מיום היווסדה ועד היום, מהווה כאחת מהרשתות החברתיות הפופולאריות ביותר בעולם. למעשה ניתן להגיד כי היתה הראשונה שהתחילה באופן כה מוחלט את עידן הרשתות החברתיות. כעת, פייסבוק נשארת בזירת הרשתות החברתיות ופרסמה כי פיתחה עולם וירטואלי חדש אשר יתבסס כולו על טכנולוגית המציאות המדומה.
 
עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:
 
המשחק החדש, שבימים אלו בוחר את נסייני הבטא שלו, ייקרא Facebook horizon. המשחק יכיל עולם וירטואלי שלם בו הכל נעשה באמצעות דמות מחשב מונפשת, שלמעשה מהווה את הפרופיל האישי שלכם. תוכלו לעצב אותה, להתאים את התחביבים שלכם לדמות עצמה, להעביר את רשימת החברים שלכם בפייסבוק למשחק ולמעשה, אם גם הם משתמשי המשחק, תוכלו להיפגש איתם ולדבר איתם (או יותר נכון, עם הדמות שלהם) דרך המשחק עצמו. בנוסף, בסרטון ההדמייה שפורסם לרשת, מוצג כי אותו עולם הוא למעשה עולם "חסר גבולות בו כל האפשרויות פתוחות". נראה כי בעולם החדש, בנוסף ליכולת לתקשר עם אנשים מכל העולם, האפשרות שעליה ביססה פייסבוק את יסודות התוכנה, ניתן יהיה גם לשחק משחקים שונים ואפילו לבנות עולם חדש משלכם.
 
 
 
חשוב לציין כי פייסבוק אינה המציאה את הגלגל, אך אין ספק כי פיתחה אותו משמעותית. הרעיון של הפריצה לתחום המציאות המדומה באמצעות משחק רשת חברתי הינו ז׳אנר במשחקי מחשב וסדרות טלוויזיה כבר שנים רבות, ולמעשה מסמל את חזון אחרית הימים, הדוגמה הקיצונית להשפעה של ההתפתחות הטכנולוגית. לרוב האיום שתוכניות אלו יפרצו את גבולות מסך הטלוויזיה והמחשב ואכן יתממשו אינו החזיק מים מאחר ואף חברה לא העיזה לנסות להתמסר למשימה כה כבדת משקל ומאתגרת, אולם נראה עכשיו כי הפיתוח החדש של פייסבוק הינו הסנונית הראשונה בז׳אנר חדשני וראשון מסוגו.
 
התגובות ברשת לטכנולוגיה זו חלוקות. ישנם המחזיקים בדעה כי עולם זה למעשה יפתח דלת לאותם סופים של הסרטים המיתולוגיים, שלרבות כמעט ואף פעם לא נגמרים בסוף טוב אלא בהשתעבדות של הפרט למסך ולהתנתקותו מהחברה ומהעולם האמיתי. מאידך, יש הרואים בפיתוח זה כצעד נוסף בקדמה האנושית בטכנולוגיה ובעיקר מסתכלים על ההיבטים החיוביים של טכנולוגיה זו - כמו המפגש והבילוי עם החברים בפלטפורמה נוספת, החשיפה לתרבויות שונות וההזדמנויות ליצירת קשרים חדשם. 
 
מציאות מדומה, משקפי VR
 
מציאות מדומה, משקפי VR © צילום מסך מפייסבוק
 
היינו שם כשהתחיל עידן ה"פוקימון גו" דאז, שגם התבסס על טכנולוגיה חדשה. היינו שם כשמשחקי הבאטל רויאל שלטו ביד רמה בשוק הגיימינג במשך זמן רב. האם אנו עומדים בפני "שיגעון" נוסף שסופו לחלוף, או שלמעשה הפיתוח של פייסבוק יכתב בספרי ההיסטוריה? בשלב זה, אוספת פייסבוק נסיינים לגרסת הבטא של העולם הוירטואלי, כאשר היא מתעדפת את אותם אנשים שמתמחים בפיתוח משחקי מחשב ואותם מובילי קהילות גיימרים ברשתות החברתיות. לצערנו (או למזלנו, תחליטו אתם) גרסת הבטא לא תהיה זמינה למשתשי ישראל. חרף העובדה כי המשחק בשלבי פיתוח מתקדמים, עוד אין צפי לתאריך השקה רשמי בעולם, אולם לפי מארק צוקרברג, זה ככל הנראה יגיע במהלך השנה הבאה.
 
תגובות