אסקפיזם טהור: המשחק שסחף את הרשת. צילום מסך מיוטיוב

אסקפיזם טהור: המשחק שסחף את הרשת

בתחילת השבוע (ב׳) הושקה הגרסה החדשה והמשופרת למשחק הסימולציה המוכר, Animal Crossing. המשחק הפך במהרה ויראלי מאחר והזכיר לנו את מה שכבר הספקנו לשכוח - החיים מחוץ לבידוד

הגעגוע לחופש, לטבע ולשגרה מראה אותותיו בימים אלו יותר מאי פעם. כולנו במירוץ אחר דברים שיזכירו לנו את המציאות הפשוטה שאיננה כתמול שלשום. בעוד שהפריבילגיה לצאת לטיול עם הכלב איננה עומדת בפני כל אחד, יש כאלו המוצאים נחמה במימד הוירטואלי, במשחקי הוידיאו.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

בתחילת השבוע, קיבלו משתמשי קונסולת הנינטנדו סוויץ׳ זריקה לעבר כאשר המשחק הנוסטלגי מ-2001, Animal Crossing, קיבל חידושים והתאמות מודרניים. Animal Crossing, כמו משחקי סימולציה דומים,  מציג עולם צבעוני ומרהיב אשר מאפשר לשחקנים ליצור דמות, לקנות לה בגדים ואביזרים, לעצב ולבנות את הבית שלו, לגדל פירות וגידולים נוספים, לנגן ולמעשה לחיות את החיים מחוץ למסך מבעד למסך. 

 

כבר בימיו הראשונים בחוץ, הצליח לגרום לזינוק בכמות המכירות של הקונסולה. במהלך השבוע, נמכרו כ-390,000 קונסולות ביפן (כ-585% יותר מהשבוע הקודם), ויש לכך סיבה. המשחק מביא לנו הצצה מרעננת וקלילה לדברים שהכי חסרים לנו: הטבע, הנוף, האינטרקציה האנושית, הקניות, והרשימה עוד ארוכה. הדבר למעשה מהווה את הכמיהה שלנו לחזרה לשגרה הרגילה וה"משעממת". 

ממים התפשטו בכל רחבי האינטרנט, היוטיוב מוצף בביקורות מכל רחבי העולם והרשתות החברתיות מהללות בשבחים את המשחק. ניתן לחשוב שנינטנדו חיכתה לרגע המתאים לשווק את המשחק שלה (שאגב לא היחיד בזירת הז'אנר,אחת מהשחקניות הבולטות בו היא EA עם סדרת משחקיה, סימס). אמנם מבחנו האמיתי של המשחק עוד יגיע; רק בחלוף משבר הקורונה, תדע נינטנדו וגם אנחנו, אם הגרסה המחודשת Animal Crossing: New Horizon כאן כדי להישאר או מהווה פתרון רגעי לתקופת משבר מאתגרת.  

תגובות