"ויתרתי על משכורת גבוהה בהייטק לטובת הגיימינג". מאי סביר

"ויתרתי על משכורת גבוהה בהייטק לטובת הגיימינג"

כוכבי הגיימינג הגדולים של ישראל ייפגשו בשבוע הבא לאירוע "מיינקראפט נגד פורטנייט". רגע לפני תפסנו את מר שיבולת וזיגי לראיון מיוחד שכולו מוקדש לדרך שלהם בתחום

אי אפשר להתעלם מזה - הגיימינג כבר נחשב לתחום מצליח ומרוויח מאוד, אם זה בקרב הצעירים והנוער או אפילו בקרב המבוגרים. לצד הותיקים שבתחום, אפשר גם למצוא את הגיימרים הצעירים, בני הנוער, שבזמן שחבריהם מחזיקים גם כן באהבה גדולה לעולם, הם הצליחו לפרוץ את תקרת הזכוכית ומחזיקים היום בקריירה מצליחה מאוד ככוכבי גיימינג עם קהל מעריצים ענק המלווה אותם לאורך כל הדרך.

אפשר לומר שתעשיית הגיימינג הפכה כבר למיינסטרים לכל דבר, ואפילו מכניסה יותר מתעשיית הקולנוע, הטלוויזיה והספורט ביחד. התעשייה הכניסה כ-140 מיליארד דולר בשנת 2020 עקב נגיף הקורונה שגרם לבידודים וסגרים והיה גם הגורם שהאיץ את הגיימינג.

 עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

שחקני מחשב בעולם הפכו לכוכבי גיימינג ענקיים ולמיליונרים צעירים, מתוך ההבנה שאנשים מוכנים לשלם כסף רק מצפייה בהם משחקים. כדי להבין את גודל התופעה ניקח לדוגמא את הגיימר המוביל בעולם נינג'ה (עם 24 מיליון מנויים לערוץ היוטיוב) שאמר בעבר בראיון ש"על כל שעה שבה הוא לא משחק הוא מפסיד עשרות אלפי דולרים".

התעשייה הזו יוצרת כאן מיליונרים צעירים, בשנות ה20 המוקדמות לחייהם שנוהגים ברכבי יוקרה ונהנים מחיי מותרות. גיימרים כמו מארק פישבאך (Markiplier), פליקסלנגיל (xQc), מייקל גרזייק (Shroud), פליקס קיילברג (PewDiePie) ועוד מרוויחים בשנה (בממוצע) כ-15 מיליון דולר.

© adobestock (אילוסטרציה)

ביום שני הקרוב (ה-18 באפריל) ייפגשו כל הגיימרים המובילים בישראל באירוע הגיימינג "מיינקראפט נגד פורטנייט", שייערך בהיכל טוטו בחולון. תפסנו את שני הגיימרים הגדולים "זיגי" (בר אובלס) ו"מר שיבולת" (שי בן בסט), לשיחה על ההתחלה שלהם בתחום, האירוע הגדול וההתרגשות לפגוש את הקהל מעבר למסך.

בר אובלס (ZigZagZong) – אחד מן הגיימרים הגדולים בארץ, לערוץ של בר יש מעל ל360 אלף רשומים. שבר שיאים רבים בקהילה הישראלית כמו שיא צופים ששבר, בו היו לו 32 וחצי אלף צופים בשידור חי.

© מאי סביר

שי בן בסט (מר שיבולת) הייטקיסט שעשה שינוי ועבר מכתיבת קוד לעולם התקשורת באופן מקצועי ופיתח את קריירת היוטיוב שלו. כיום עומד על 49 מיליון צפיות בערוץ שלו סה״כ. בנוסף יש לו גם ערוץ נוסף(SHIB Shorts) אשר נמצא במקום ה20 של הערוצים הכי נצפים ביוטיוב ישראל.

© מאי סביר

מה גרם לכם לפתוח ערוץ?

שיבולת: "הגעתי למקום שעבודה בהייטק לא מספיק מיצתה את הזמן שלי, הייתי צריך משהו שיסיח את דעתי יותר ותמיד הייתי רואה יוטיוב, יום אחד קמתי ואמרתי אני מבין מבחינה שיווקית מה צריך בשביל להקים ערוץ שיצליח ומשמה הכל היסטוריה".

מתי החלטת שאתה מוותר על עבודה בהייטק?

"הגעתי ממקום שהיה לי משכורת גבוהה בגלל ההייטק ולוותר על זה זה נראה מוזר, הפסקתי לעבוד בהייטק רק כשהגעת ל-150 אלף סאבים שזה כבר מקום שאתה מגלגל קמפיינים ושיתופי פעולה, אנשים אמרו איזה יופי איזה כיף, אבל זה לא באמת הייתה הקפיצה למים, הקפיצה קוראת רק אחריי שאתה מבסס את עצמך כלכלית ואז אתה עושה את הקפיצה". 

 

זיגי: "התחלתי מכלום, אחרי צבא לא הלכתי לעבוד לא כלום, וקניתי בכל מה שהיה לי מחשב והתחלתי לשדר. מבחינתי ההישג הכי גדול שליזה עצם העבודה שהצלחתי במשהו שאני באמת רוצה מכל הלב. ההצלחה היא לא מבחינת הכסף וכל דבר אחר, אלא משהו שאתה פשוט מתגאה בו ועושה אותו טוב ועושה אותו הכי טוב כמו שאתה חושב, זה לא משנה אם מישהו חושב אחרת".

שיבולת: "יש לי איזה פתגם נחמד כזה שהתחלתי לענות איתו כששואלים מה קורה, אני תמיד אומר אני חי את החלום, ההישג הכי גדול שלי זה להגיד את המשפט הזה עד שזה יהיה נכון ולאחרונה התחלתי להבין שזה נכון, אני חי את החלום, אני עושה את מה שאני אוהב ונהנה מזה".

 

כמה חשוב לכם להגיע לאירועי גיימינג?

זיגי: "אני חושב שאם נגיד אני לא מגיע אז זה לא יהיה אירוע של פורטנייט נגד מיינקראפט זה יהיה אירוע של פורטנייט ו.. מיינקראפט, ואם שיבולת לא יגיע זה יהיה אירוע של פורטנייט... נגד... מיינקראפט, ברגע שאנחנו מגיעים זה ממש פורטנייט נגד מיינקראפט, זה מה שיוצר את הבאז הזה".

כמה חשוב לכם לפגוש את הקהל בשטח ולא רק דרך המסך?

זיגי: "זה לא מספר, אתה באמת רואה את ההערכה של האנשים ואת הערצה של האנשים כלפינו, זה נותן לנו מוטיבציה להמשיך".

שיבולת: "יש איזה קטע שאתה יוצא לקהל של 5,000 איש, מכריזים עלייך ואתה שומע אותם ו.. צמרמורת ואתה מרגיש כל פעם מחדש את ההתרגשות הזאתי, ואני בטוח שגם הקהל מרגיש את זה, באירועים האלה אתה לא יכול אף פעם לא להתרגש מהם".

תגובות