רוצים לריב עם מישהו? הצ'אט הכי אידיאולגי שיש. צילום: צילום מסך מהאתר

רוצים לריב עם מישהו? הצ'אט הכי אידיאולגי שיש

כולם אוהבים לריב את האמת, נכון? מי לא אוהב ליהנות מטיב הוויכוח בין ימין לשמאל, נכון? הנה האתר שיספק לכם את ההנאה בזה. שמאלנים? ימניים? כל הפרטים הכתבה

בפינה השמאלית, הוא מניאק, הוא יפה נפש, אוהב ערבים ומעודד ביגועים, השמאל הרידקליייייייייייייייי! בפינה הימנית, הוא פאשיסט, הוא מעודד רצח עם, הוא כובש ובשבילו זכויות האדם זה פשוט סינית, הימין הקיצונייייייייי! מה עכשיו עושים? טוב המ... הגיע הזמן לריב: האתר שיאפשר לכם לריב עם הצד השני על כל נושא שעומד בפרק. זהירות: הסטיגמטיות במיטבה.

עוד במדור הדיגיטל של פרוגי:

תכלס, כולנו אוהבים לריב. בין אם זה עם ההורים שלנו, אם זה עם חברים או סתם עם הדעה הקיצונית המקבילה לנו. קם אתר שהחליט לקחת את רעיון הוויכוח הזה ולתת לו מרכז. כל הרעיון שעומד מאחורי האתר הזה הוא פשוט: אתם בצד אחד של הזירה כאשר הצד השני עולה ברנדומליות מתוך המחוברים. ברגע ששני הצדדים מחוברים, הקרב מתחיל.

קוראים לאתר הזה "מישהו לריב איתו" ובעצם ברגע הראשון שנכנסים לאתר, אתם בוחרים את הצד שלכם, ימין או שמאל. ברגע שאתם בוחרים את הצד הרצוי, אתם נכנסים ללופ עם כל האנשים שיש בצד השני. באופן רנדומלי עולה לכם איש מהצד השני המקביל לדעה שלכם ואז אתם מתחילם פשוט לריב.

דיברנו עם אייל שגב, אחד ממפתחי האתר הזה והוא מספר לנו על איך הרעיון הזה התחיל. הוא מספר: "הייתי ברכב שלי כששמעתי על הסתה בפייסבוק, על תגובות לא הולמות כלפי גולשים בגלל הדעה שלהם ועל כל הנושא. יחד עם אחי, אסף גבע שהוא אחראי על החלק הטכני, פתחנו את האתר הזה (בלי שום קשר לעמוד הפייסבוק שלהם) ושלחנו אותו לחברים קרובים. תוך חצי שעה מספר הגולשים היה עצום. מה שיפה מכל הסיפור זה שיש שיחות שיכולות להיות כל כך עמוקות ומיוחדות".

היה מקרה לא הולם בין גולשים?

"את האמת שמנו לב שאנשים בצ'אט מוכנים להיות יותר מתונים ויותר מסכימים לשאול, מאשר לקלל או להתלהם מול אנשים. בינתיים לא היה לנו מקרה לא הולם ואם יתחילו להיות דיווחים אנו נדאג לזה שיהיה איזה מנגנון שיהדוף את זה", הוא מספר לנו.

שאלנו אותו אם בעתיד הם יוסיפו דברים לאתר והוא אמר כי "לא ידענו שזה מה שיקרה, לכן לא ממש חשבנו על זה, אבל אני מניח שנעשה איזה תיבת סמיילים שתתאים לכל צד או דברים בסגנון".

אודותיהם
אודותיהם © צילום מסך מהאתר

אחד הדברים שהפריע לנו היא השורה הראשונה לאחר הכותרת "השימוש באתר". שאלנו את אייל מה פשר השורה הזאת "השימוש בצ'אט הוא מגיל 18 ומעלה. מגיל 13 באישור הורים" ואיך הם אוכפים את זה. הוא עונה בפשטות: "ראינו את השורה הזאת באתרי צ'אט אחרים והשתמשנו גם אנחנו, ליתר ביטחון. אנחנו לא יכולים לעשות משהו בעניין, אין לנו סיכוי לדעת מי עומד מאחורי המחשב, אבל כן חשוב שזה יהיה שם".

עוד משהו להוסיף?

"אני רוצה להודות למשרד החינוך שהזניח את שיעורי אזרחות וגרם לאתר הזה לקום" הוא מספר וצוחק.

אתם יכולים את השיחה מתי שאתם רוצים: אם התעצבנתם ולא היה לכם כוח לשמוע אף דעה אחרת וסגרתם את הדפדפן, אם זה כי אתם מרגישים שנצחתם וכל מילה נוספת מיותרת או אם באופן מפתיע אתם מסכימים ואז חייבים לסגור את החלון (ימין ושמאל מסכימים?! יחרב העולם!).

כאשר אתם תסיימו שיחה, יעלו לכם שלוש אפשרויות. אפשרות ראשונה זה שתף שיחה, ובעצם מקבלים קישור לשיחה שהרגע נגמרה. האפשרות שנייה היא שיחה חדשה ופשוטה כמשמעותה. האפשרות השלישית היא החלף צד, "הופכת את הכל למשחקי יותר ופחות מחייב" אומר אייל.

SO - מה דעתכם? ספרו לנו!

תגובות