הבלאק פריידי: כל הטיפים והמבצעים ליום הקניות הענק. יחצ

הבלאק פריידי: כל הטיפים והמבצעים ליום הקניות הענק

יום הקניות האמריקאי חוזר גם השנה. מהו הבלאק פריידי? איך לבצע קנייה חכמה? כל הטיפים שיסדרו לכם את הראש וגם קצת מבצעים שווים

יום שישי השחור, או בשמו הלועזי ה"בלאק פריידי" חוזר גם השנה. יום זה פותח בכל שנה את עונת המכירות לקראת חג המולד. היום הזה ידוע במבצעי ענק ובהיותו יום הקניות העמוס ביותר בכל השנה. כנראה שגם אתם מתכננים לקנות איזו מתנה או בגדים במהלך היום אז כדי שתעשו בחירה נכונה, תדעו איפה לחפש ותצאו מרוצים, ריכזו לכם את הטיפים הכי חשובים לקראת יום הקניות הענק.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

קנייה נכונה באינטרנט

אחד המוקדים הכי משמעותיים בבלאק פריידי הינו האינטרנט. ניתן לקנות מוצרים בהנחות משמעותיות באתרים שונים כמו ebay, וכדי לקבל מוצר איכותי ואמין מומלץ לפעול לפי הטיפים הבאים.

חשוב מאוד לקנות ממוכר אמין. מה זה אומר? מוכר אמין הינו מוכר שיש לו פידבקים טובים ודירוג טוב. ככל שאתם רואים יותר פידבקים טובים והדירוג שלו יותר גבוה ודורג על ידי יותר אנשים, כך המוכר יותר אמין. בנוסף, יש המון מוצרים באתרי קניות וכדי להתמצא ולבחור את המוצר שהכי מתאים לכם מומלץ לסדר את תוצאות החיפוש. ניתן לעשות זאת בלחיצה על "best match" שידאג שתקבלו את המוצרים שהכי מתאים למילות החיפוש שלכם. סידור מומלץ נוסף הוא ה"Price + Shipping: lowest first" שיתן לכם קודם כל מוצרים שמחירם ומחיר המשלוח הוא הנמוך ביותר.

© יח"צ

קראו את האותיות הקטנות. לכל מוצר מתלווה תיאור שאותו כדאי לקרוא בצורה קפדנית, כולל האותיות הקטנות. לדוגמא, בבגדים כדאי לראות מה הרכב הבד, אם המוצר הינו סט של מוצרים, כדאי לקרוא מה מכיל הסט וכמה מוצרים יש בו. אם משהו עדיין לא ברור לכם, אל תהססו לשאול את המוכר.

עוד בעיה מוכרת בקנייה דרך האינטרנט היא הספק אם המוצר הינו מקורי או חיקוי. כדי לקבל בחיפוש רק מוצרים מקוריים ולהמנע בכל החיקויים כל מה שצריך לעשות זה להוסיף בשורת החיפוש את המילה Genuine. לדוגמא genuine HTC charger (מטען HTC מקורי). לגבי מכירות פומביות, אל תשחקו עם זה. אל תציעו סכום שלא תוכלו לעמוד בו כי הקנייה מחייבת ואם אחר כך תתחרטו תצטרכו לקבל אישור לביטול מהמוכר. במידה ולא תשלמו בעקביות במכירות פומביות אתם עלולים לקבל הרחקה מהאתר.

לגבי מיסי היבוא, קנייה עד 75 דולרים פטורה מכל המיסים. קנייה בין 75 ל- 500 דולר תחויב בתשלום מע"מ ומס קנייה (מס קנייה לא חל על כל המוצרים) אך פטורה ממכס (מיסי יבוא). קנייה בין 500 ל- 1,000 דולר תחויב בתשלום מע"מ, מס קנייה (אם חל) וגם מכס. קנייה מעל ל- 1,000 דולר היא גם תחויב בתשלום מע"מ, מס קנייה (אם חל) ומכס אבל לפי היבואן שמייבא את המוצרים. שתי חבילות או יותר שהוזמנו בהפרש של 72 שעות יחושבו כחבילה אחת שהתפצלה והמיסים יחושבו לפי מחירם הכולל.

© צילום מסך מיוטיוב

בדרך כלל, כל מי שמזמין מאתרי שופינג מחו״ל יודע שעלות המשלוח עולה ככל שהפריט שהזמנתם יותר כבד. אך, בבלאק פריידי ברוב אתרי השופינג בחו״ל, המשלוח חינם ולכן זה יוצא הרבה יותר משתלם להזמין נעליים או כל פריט אחר. בנוסף, רוב אתרי האיפור בחו״ל עושים מבצעים משמעותיים של יותר מחמישים אחוז הנחה ומשלוח חינם, ככה שלכל חובבי האיפור, יותר מומלץ לרכוש כמה מוצרים ביום הזה.

למי שחובב מותגים, בבלאק פריידי מחירי המותגים הפופולאריים כמו נייק, אדידס ותיקי מייקל קורס יורדים משמעותית ככה שזו הזדמנות מצויינת להתחדש קצת בפריטים חדשים. 

כמה סטטיסטיקות

מדי שנה בבלאק פריידי באתר ebay גדלה כמות ההזמנות מישראל באופן משמעותי. בשנת 2015 גדל מספר ההזמנות מישראל של הבלאק פריידי ב- 20% בהשוואה לשנת 2014. לשם המחשה, בכל דקה הוזמנו בממוצע כ- 23 מוצרים. בסך הכל נקנו כ- 110 אלף מוצרים כשהקטגוריה הפופולארית ביותר היא שעוני היד. המוצר הכי יקר שנקנה על ידי ישראלי בבלאק פריידי 2015 בebay הינו אופני BMW מדגם M3 Luxury Sport בכ- 39 אלף דולר (כ- 150 אלף ש"ח).

בעולם הקטגוריה הכי פופולארית באתר ebay בבלאק פריידי 2015 היא מחליקי השיער ועלתה בכ- 3,000% בהשוואה לשנת 2014. הקטגוריות שצפויות להיות פופולאריות במיוחד בשוק הישראלי בבלאק פריידי השנה הינן שעוני פעילות ספורט, רמקולי בלוטות'.

© צילום: shutterstock

מבצעים

לא רק בשוק באינטרנט תוכלו למצוא מבצעים משמעותיים אלא גם במגוון חנויות ורשתות בישראל, לדוגמא רשת "בסט מובייל" שתאפשר קנייה של מוצרים בהנחה של עד 80% הנחה. מבין המוצרים שיימכרו בהנחה משמעותית בבסט מובייל ניתן למצוא גם MAFIA 3 שהוא משחק ל PS4 במחיר של 149 ש"ח (במקום 279), MOTORLA X STYLE (סמארטפון) במחיר של 1790 ש"ח (במקום 2990), מטען מקורי של סמסונג ב15 ש"ח (במקום 69), ואפילו שלט סלפי B.t שמחיר של שקל אחד בלבד.

ברשת "באג" תוכלו למצוא גם לא מעט מבצעים וביניהם: 70 אחוזי הנחה על המוצר השני לאלפי מוצרים כמו אוזניות, עכברים, מקלדות, סמארטפונים, תיקים ועוד, המון מחשבים ניידים עם עד 1,000 ש"ח הנחה וחבילת אופיס במתנה, אוזניות MONSTER iSport Strive ב- 99 ש"ח (במקום 249), מוצר שני עם 50 אחוזי הנחה על מגוון מוצרי חברת sandisk כמו נגנים וכרטיסי זיכרון, והמון קונסולות משחק בהנחה משמעותית.

תגובות