לקראת הבלאק פריידי: היזהרו ממיילים מזויפים מאמזון. shutterstock

לקראת הבלאק פריידי: היזהרו ממיילים מזויפים מאמזון

מתכננים לקנות מאמזון בבלאק פריידי? עליכם להיזהר ממיילים מזויפים. איך לדעת אם המייל שאתם מקבלים מאמזון הוא מזויף או אמיתי? כל הפרטים

הבלאק פריידי מתחיל ועם החגיגה שלנו מצטרפת גם החגיגה של ההאקרים ועבריינים הפועלים דרך הרשת. הבלאק פריידי הינו הזדמנות פז לכל ההאקרים לגנוב סיסמאות ופרטי תשלום של גולשים. החברה בה ההאקרים החליטו להתרכז הפעם היא אמזון כשלקוחותיה מקבלים מיילים מזויפים למטרות מרמה. אז איך לא ליפול בפח?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

בימים האחרונים, האקרים שולחים מיילים מזויפים ללקוחות אמזון שמלאים התלהבות מהמחירים המוזלים ונוטים להמנע מזהירות יתר, כדי לנצל את הפזיזות שלהם. במייל יש פירוט על כביכול בעיה במשלוח והצהרה שהמשלוח כנראה לא יגיע ליעד. עם זאת, המייל מבשר כי לא תהיה אפשרות להיכנס לחשבון האמזון שברשותכם ללא מילוי טופס שמצורף באותו מייל. בטופס, שנמצא באתר הנראה אמין לחלוטין, הלקוח מזין את פרטיו האישיים ולאחר מכן מופנה אוטומטית לאתר אמזון המקורי ללא ידיעה על כך שפרטיו הועברו לגורם נוסף.

© shutterstock

אותם האקרים ישתמשו בפרטים לקניות נוספות באתר ואולי גם פתיחה של חשבונות פיננסיים נוספים. אם מופיע קובץ במייל, סביר להניח שהוא מכיל תוכנות זדוניות בתוכו ונועד לתקוף את המחשב שלכם. מיילים כאלה צפויים להגיע להרבה מהקונים בימים הקרובים.

אז איך לא ליפול בפח?

כדי להימנע מגניבות פרטים, אל תקשיבו למיילים שדורשים מכם להיכנס לטופס חיצוני או להוריד קובץ כדי לתקן בעיה כלשהי. יש להזין את הפרטים שלכם אך ורק באתר ובאפליקציה הרשמיים של אמזון (ולוודא שכתובת הURL היא www.amazon.com), בעמוד התשלום שימו לב כי כתובת הURL מתחילה בhttps, מה שמסמן הצפנה ברמה גבוהה של שליחת המידע. מומלץ בכל מקרה לוודא בימים הקרובים שאין חריגות חשדניות של חשבונות הבנק והאשראי.

הכתבה נעשתה בשיתוף חברת ESET ישראל

תגובות