חשוב: פייסבוק עם עדכון שיכול למנוע התאבדות. אילוסטרציה. צילום: shutterstock

חשוב: פייסבוק עם עדכון שיכול למנוע התאבדות

כבר זמן לא קטן שרוב מקרי ההתאבדות קורים בגלל בריונות ברשתות חברתיות, כמו פייסבוק. לפייסבוק נמאס מכל מקרי ההתאבדות והיא החליטה לקדם עוד שלב את התוכנית שלה למניעת מקרי התאבדות. כל הפרטים

מוקדם יותר השנה פייסבוק הציגה לראשונה את הבינה המלאכותית שלה, המבוססת על כלים למניעת התאבדות. עד עכשיו המערכת של פייסבוק יכלה לזהות מקרי התאבדות ולנסות לעצור אותם רק כאשר הם קיבלו התראה על דיווח שמישהו זקוק לעזרה, אך זה נגמר. פייסבוק אומרת כי הטכנולוגיה התקדמה עד כדי כך שהיא יכולה להתערב באופן יזום כאשר היא מגלה שמישהו עלול להיות בסכנה של פגיעה עצמית או התאבדות - גם אם אף אחד אחר לא דיווח.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

כאשר המערכת של פייסבוק תזהה פוסט או שידור חי שעשויים לכלול מחשבות על התאבדות, הפוסטים האלו ישלחו לאגף בפייסבוק , והרשת החברתית תוכל לסקור את הפוסטים המגיעים. במידה הצורך פייסבוק תצור קשר עם האנשים האלו, ועם הגופים המתאימים.

© צילום: GettyImages

האפשרות הזאת היא שדרוג ממש גדול עבור פייסבוק. ביטול השלב שבו פייסבוק צריכים שיפנו אליהם עם המקרים חוסך המון, הם יכולים להגיע לאנשים הזקוקים לעזרה הרבה יותר מהר מאשר קודם, לעזור לאנשים שנמצאים בסיכון של פגיעה עצמית ואפילו להציל חיים. "כל העניין של ההתקדמות הזאת הוא איתור יזום שלנו שיכול למצוא מישהו שזקוק לעזרה אפילו לפני שמישהו דווח", אמר גיא רוזן, סמנכ"ל ניהול המוצר.

תגובות