באג בפייסבוק איפשר גישה גם לתמונות שלא פרסמתם. צילום: GettyImages

באג בפייסבוק איפשר גישה גם לתמונות שלא פרסמתם

תקלה רצינית נוספת לרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק. התפרסם כעת באג שהיה לפני כמה חודשים ואיפשר גישה למידע שאפילו החברים שלכם בפייסבוק לא יכולים לראות

6.8 מיליון משתמשי פייסבוק היו חשופים לבאג פנימי ברשת החברתית פייסבוק אשר היה בין ה-13 עד ה-25 בספטמבר השנה. לאפליקציות רבות יש גישה לתמונות שנמצאות בציר הזמן שלכם, באישורכם כמובן. הבעיה בבאג היתה שפייסבוק שומרת גם תמונות שבחרתם לא להעלות ובאופן זמני היתה למפתחים ולאפליקציות גישה לאותן תמונות. כלומר, אם העלתם תמונה אבל לא השלמתם את פרסום הפוסט והחלטתם שאתם לא רוצים לפרסם את התמונה, היא מאותן תמונות.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

מדובר בבאג קטן לעומת הפרצות הגדולות שהיו לפייסבוק השנה, אך עצם העובדה שהיתה גישה גם לתמונות שכלל לא פרסמתם היא מאוד בעייתית. זה רק מלמד אותנו להיות זהירים יותר עם התמונות שאנחנו גם לא מעלים לפייסבוק בסוף.

© צילום מסך מיוטיוב

פייסבוק הודיעו כי "הבאג השפיע גם על תמונות שאנשים העלו לפייסבוק אך בחרו שלא לפרסם. לדוגמה, אם מישהו מעלה תמונה לפייסבוק אך אינו מסיים לפרסם אותה - אולי משום שנכנס לפגישה - אנו מאחסנים עותק של תמונה זו במשך שלושה ימים, כך שהאדם יוכל לקבל אותה כאשר יחזור אל האפליקציה כדי להשלים את הפוסט".

תגובות