סליים ונטע ברזילי: כל מה שחיפשנו בגוגל ב-2018 . צילום מסך מיוטיוב

סליים ונטע ברזילי: כל מה שחיפשנו בגוגל ב-2018

שנת 2018 מתקרבת בסיומה בצעדי ענק ויחד עם קיצה מגיעים גם סיכומי השנה ובינהם הסיכום השנתי של מנוע החיפוש הגדול והפופלארי בעולם, שחושף מה הם החיפושים המבוקשים ביותר בשנה החולפת

כמידי שנה חברת גוגל, שעומדת מאחורי מנוע החיפוש המפורסם בעולם, חושפת את נתוני החיפוש שלה שמגלים מה הם הדברים אשר חופשו הכי הרבה פעמים במנוע החיפוש בשלל תחומי החיים החל מחדשות, דרך מוזיקה ועד לאנשים אשר הלכו לעולמם בשנה החולפת.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

נפתח בעשרת החיפושים הגדולים השנה. באופן לא מפתיע, החיפוש הכי פופלארי בישראל ב-2018 היה המונדיאל ומיד אחריו במקום נמצאת "האח הגדול", הערוץ "כאן 11" במקום השלישי, ענבל אור ונטע ברזילי במקומות הרביעי והחמישי, הסדרות "פאודה עונה 2", "בשבילה גיבורים עפים", "בית הנייר" ו"שאבאבניקים" במקומות השישי, שביעי, שמיני ותשיעי בהתאמה כשאת העשירייה המובילה סוגר משחק הוידיאו האהוב פורטנייט.

ומה חיפשנו איך לעשות השנה? מיד אחרי 'איך מדליקים חנוכיה' במקום הראשון נמצא 'איך לעשות סליים', כיאה לטרנד הויראלי שפרץ גבולות השנה. ברוח השתתפותה של נטע באירוויזיון 'איך מצביעים באירוויזיון' היא בקשת המדריך השלישית הכי מבוקשת. לאחר החיפושים היו 'איך מתקשרים מחסוי', איך 'מכינים אורז', 'איך מחשבים אחוזים', 'איך כותבים קורות חיים', איך מורידים שירים', 'איך לצייר כלב' ו'איך להכין פסטה' במקום העשירי.

סוגר את עשרת החיפושים הגדולים של השנה. פורטנייט © צילום מסך מיוטיוב

בקטוגריית החדשות הפרשה שהכי חיפשנו השנה היא ענבל אור. הסערה סביב מחלת העכברת במקום השני, תוצאות הבחירות במקום השלישי, חוק הלאום במקום הרביעי, כיפת ברזל במקום החמישי ולמקום השישי הגיעה מחלת החצבת שעוררה לא מעט עניין לאחרונה. במקום השביעי נמצאת מכינת בני ציון, שתשע מלמידיה נספו באסון נחל צפית. החיפוש אודות רעידת אדמה הגיע למקום השמיני, המקום התשיעי הוא סגן אלוף מ שנהרג בפעילות מבצעית בעזה בחודש שעבר ואל המקום העשירי בקטוגריית חיפושי החדשות הגיע יאיר נתניהו. 

ומה חיפשנו הכי הרבה השנה במוזיקה? נטע ברזילי היא החיפוש הפופלארי ואחריה נמצאים האירוויזיון, נמסטה, אביצ'י, ספוטיפיי, TOY, גומיגם, קומסי קומסה, פרדי מרקורי ודודו פארוק. בטלוויזיה החיפוש המבוקש ביותר היה "האח הגדול" במקום הראשון, "פאודה" במקום השני, "בשבילה גיבורים עפים" במקום השלישי ואחריהם "בית הנייר", "שאבאניקים", "הרמון", "אקס פקטור", "מלכות", "יש לה את זה" ו"המירוץ למיליון" במקום העשירי. 

תכנית הטלוויזיה הכי מחופשת. "האח הגדול" © מיכה לובטון

את רשימת האנשים שהכי חיפשנו השנה מובילה ענבל אור, ששמה כיכב בכותרות לא פעם, נטע ברזילי במקום השני, גואל רצון (שהסדרה "הרמון" מבוססת על הכת שהנהיג) הוא האדם השלישי הכי מחופש השנה, עדי ביטי במקום הרביעי, צביקה פיק הגיע אל המקום החמישי וגונן שגב, שר לשעבר שנאשם בריגול למען אירן הגיע למקום השישי בקטוגריה. לוסי אהריש וצחי הלוי, שחתונתם עוררה לא מעט סערה הגיעו למקומות השביעי והשמיני בהתאמה, הבמאי אבי נשר, שבנו ארי נהרג בתאונת הפגע וברח נמצא במקום התשיעי וחוה יערי, שהסרט "רוצחות מבית טוב" ששודר השנה עוסק אודותיה, חותמת את הרשימה כשהיא במקום העשירי.

הדיי-ג'יי השוודי אביצ'י הוא החיפוש במקום הראשן בקטגוריית את עשרת האנשים שנפרדנו מהם השנה, כאשר במקום השני נמצא המדען סטיבן הוקינג ויוצר הקומיקס האייקוני סטן לי נמצא במקום השלישי והראפר ובן הזוג לשעבר של אריאנה גרנדה, מאק מילר נמצא במקום הרביעי ואחרי נמצאים אורי אבני, מוטי מורל, בועז ארד, אנתוני בורדיין, חיים גורי ודורון רובין.

הלך לעולמו השנה. אביצ'י ז"ל © צילום מסך מאינסטגרם

ומה לגבי כלל החיפושים בגוגל בכל רחבי בעולם? גם בראש רשימת עשרת הגדולים הגלובלית נמצא המונדיאל במקום הראשון, גם נמצא במקום הראשון בקטגוריית החדשות. מייגן מרקל, השחקנית ההוליוודית שהפכה לדוכסית מלכותית, היא האדם המחופש ביותר בעולם השנה, השחקן שחופש הכי הרבה השנה הוא סילבסטר סטאלון והכדורסלן טריסטן תומפסון, שנתפס בוגד בקלואי קרדשיאן ימים ספורים לפני לידת בתם המשותפת הוא הספורטאי המחופש ביותר. גם כאן אביצ'י הוא האדם שהלך לעולמו השנה אותו והגיע למקום הראשון ברשימת 'נפרדנו מהם', דמי לובאטו, שאושפזה השנה בעקבות מנת יתר, היא המוזיקאית אותה חיפשו הגולשים בכל העולם הכי הרבה, תכנית הטלוויזיה הסינית "סיפורו של ארמון יאנקסי" היא התכנית המחופשת ביותר בעולם ובמקום הראשון בסרטים המחופשים ביותר נמצא באופן לא מפתיע "הפנתר השחור".

האדם הכי מחופש בעולם. מייגן מרקל
האדם הכי מחופש בעולם. מייגן מרקל © gettyimges.ILJack Taylor
 

 

תגובות