Asus Vivobook 14: מחשב קטן ומהיר, אבל לא לכולם. ASUS

Asus Vivobook 14: מחשב קטן ומהיר, אבל לא לכולם

נוסעים הרבה וצריכים מחשב קומפקטי ומהיר? יכול להיות שהמחשב של אסוס, ויוובוק 14 יתאים לכם. אבל יש כמה דברים שאתם צריכים לקחת בחשבון לפני שאתם קונים. ביקורת

אסוס השיקה לאחרונה את סדרת הויוובוק החדשה שלה שכוללת כמה מחשבים. הדגם שלקחנו לסקירה הוא Vivobook 14 X412, מחשב קטן וקליל שמותאם לכל המטיילים וניידים שצריכים מחשב בכל מקום שהם הולכים. אבל חוץ מהחיצוניות החמודה שלו, הוא מביא בתוכו מעבד טוב, מהירות, כרטיס גרפי חדש, וזיכרון לא מרשים. הוא בהחלט לא יתאים לכל אחד.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

המחשב מגיע עם מעבד i5 של אינטל. המעבד עושה עבודה לא רעה. המחשב מהיר, עולה מאוד מהר, נותן תחושה טובה של יעילות המעבד ותקשורת טובה עם זיכרון ה-RAM. אך ה-RAM כאן הוא מאוד מצומצם, רק 8 ג'יגה-בייט שלא יוכלו להבטיח לכם עבודה חלקה בתוכנות הכבדות יותר. המסך מבוסס על הכרטיס הגרפי החדש של Nvidia, שמו GeForce MX230. הזיכרון הקשיח עומד על 256 ג'יגה-בייט בכונן SSD בלבד - זה אומר שתצטרכו לגבות את הקבצים שלכם ולמחוק מהמחשב בשלב מסוים.

© ASUS

העיצוב של המחשב הוא מעולה. אמנם הוא עשוי מפלסטיק, אבל הוא בעל מראה אלומיניום מושך ואלגנטי. כשפותחים את המסך, המקלדת מתרוממת מעט. שזה נחמד ומשפר את חווית ההקלדה. המשקל של המחשב הוא רק קילוגרם וחצי, ומאפשר ניידות מאוד נוחה. קריאת כרטיס זיכרון יחסית איטית במחשב אך מהירות ה-Wifi גבוהה יחסית, וזה פרמטר חשוב.

התצוגה של המחשב מצוינת. הכרטיס הגרפי של Nvidia עושה עבודה מצוינת, הכל ברזולוציית 1920x1080. הבהירות גם לא רעה בכלל, רק בשמש ישירה הבהירות לא מספיק טובה, אז מומלץ להשתמש במקום מוצל. גודל המסך הוא 14 אינץ'. זה מסך לא גדול, אך הוא מותאם לקהל היעד של המחשב - כאלה שמחפשים מחשב קומפקטי. התצוגה מאוד טובה, הצבעים מעולים והמסך מאוד מהיר. עם זאת, השוליים הם מאוד צרים ונותנים תחושת מקצועית.

© ASUS

ויוובוק 14 מצויד במעבד i5-8265 של אינטל. המעבד מספק מאוד בשימוש ממוצע, ואפילו מצליח להסתדר עם תוכנות ומשחקים קצת יותר אינטנסיביים. אבל עורכי וידאו וגיימרים כנראה ירצו מעבד חזק יותר. הסוללה של המחשב מעט מאכזבת. היא מספיקה כ-5 שעות וחצי, כך שלא תוכלו להשתמש בו יום שלם, ותצטרכו בשלב מסוים לחפש שקע.

לסיכום, אסוס הביאה כאן מחשב מהיר ומעולה שעונה על כל הצרכים היומיומיים. העיצוב אלגנטי, והוא מרגיש טוב בשימוש שלו. המסך גם עונה על הציפיות שלנו, חוץ מבהירות שלא מותאמת לשימוש באור שמש. הכרטיס הגרפי מוסיף המון לחווית השימוש. אולם הסוללה לא מספיק חזקה, והזיכרון הוא מינימלי ודורש גיבויים באופן קבוע. המחיר המומלץ לצרכן של המחשב הוא 3,530 ש"ח, והוא מגיע בצבעים כסף שקוף, אפור צפחה, טווס כחול, אלמוג.

תגובות