לחיות אחרת: ארבע הערים החכמות בעולם. צילום: FOTOLIA

לחיות אחרת: ארבע הערים החכמות בעולם

כבר זמן מה שהצורך בחדשנות ובהתקדמות טכנולוגית אינו תקף רק לחברות או לארגונים עסקיים. בשנים האחרונות ניתן להבחין בצורך זה גם בקרב הערים השונות אשר מנסות להתאים את אורח חייהן ואזרחן למאה ה-21

עם הקדמה הטכנולוגית, יותר ויותר ערים עוברות תהליכי אדפטציה על מנת להתאימן לעידן הנוכחי. הצורך בחדשנות, בקדמה ובטכנולוגיה לא פוסח על אף עיר ומניע אותה להצטרף למהפכה הדיגיטלית בדרכים שונות ורבות, החל מייזומן של רפורמות חדשות בחינוך לשיפור האוריינות הדיגיטלית של תלמידיהן ועד הקמתם של שירותים חדשים בעיר המבוססים על עולם הדיגיטל. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

1. טוקיו, יפן: מוכנה לאולימפיאדת 2020

העיר הראשונה ברשימה אולי לא תפתיע אתכם במיוחד, זוהי טוקיו שביפן. מעבר למערכת הרכבות המהירות הרחבה הפועלת בטוקיו הנודעת לשמצה, ה"שינקנסן", בטוקיו מתקיימות וועידות הטכנולוגיה הגדולות בעולם. כחלק מהכנותיה לקראת אירוח האולימפידה בשנה הבאה, עבדה טוקיו על כמה פיתוחים טכנולוגיים חסרי תקדים אשר תציג לראשונה בסמוך למועד האירוע כמו מוניות אוטונומיות ללא נהג, מטר מטאורים מלאכותי ושלל טכנולוגיות נוספות! אין ספק כי האולימפידה מהווה מוקד תיירות נרחב לאנשים בכל רחבי העולם. טוקיו מודעת לעובדה זו ולכן טבעי שתרצה לספק את ה"הופעה הכי טובה" ולא תוותר על שום הזדמנות לעשות כן.

 

2. סיאול, דרום קוריאה: "עיר העתיד"

סיאול ממוקמת במקום הראשון כעיר הטכנולוגית המובילה ביותר בעולם. מלבד היותה בית לחברות דיגיטל רבות כמו סמסונג ו-LG, מתרחשים בסיאול יוזמות ותהליכים רבים להפיכתה לעיר חכמה הרבה יותר, החל מחלוקת מוצרי טכנולוגיה יד שנייה למשפחות ממעמד סוציו-אקונומי נמוך ועד ייזומם של תהליכים על מנת לחבר את כל תושביה לאינטרנט אל-חוטי בלבד! כמו כן, ניתן להבחין בעושרה הטכנולוגי גם בחיי היום-יום. דוגמה לכך הם אמצעי התחבורה בסיאול. האוטובוסים והרכבות בסיאול הינם כולם כלי רכב חשמליים אשר נעים ברחבי העיר על כבישים ומשטחים מיוחדים אשר מטעינים אותם תוך כדי נסיעה!

דוגמה נוספת לאורח החיים המיוחד בסיאול הוא ייצורם של מרכולים וירטואליים אשר ממוקמים ברחבי העיר, בעיקר בתחנות רכבת ובתחנות אוטובוס, למרות שישנם מקומות פיזיים שבהם מתנהלת מדיניות זו. אותם מרכולים מבוססים על מסכים דיגיטלים שעליהם פרוסים מגוון מוצרי המרכול ולהם מוצמד ברקוד. את הברקוד, יכולים הצרכנים לסרוק ולהוסיפו לסל קניות אותו יוכלו לרכוש בהגיעם לקופה או בהגיעם למרכול עצמו. אותם מרכולים התפשטו גם לאירופה ומקומות נוספים בעולם.

© צילום מסך מיוטיוב

3. סטוקהולם: יותר מרק רהיטים

לרשמיתנו מצטרפת גם בירתה של שוודיה, סטוקהולם. מעבר להיותה חלק מהמדינה שהביאה לעולם את להקת "אבבא" ואיקאה, סטוקהולם היא העיר המתקדמת ביותר בכל אירופה ואחת מהערים המובילות בעולם כולו. בסטוקהולם גדלו והתחנכו כמה ממפתחי האפליקציות והתוכנות הגדולות בעולם כמו סקייפ, קינג (מפתחת האפליקצייה הפופולארית ביותר בעולם לשנת 2013, "קאנדי קראש") וספוטיפיי. כמו כן, תחום התעסוקה הרווחי והפופלארי ביותר בסטוקהולם הוא לא אחר מתכנות, כאשר קרוב ל-20 אחוז ממקומות התעסוקה בעיר עוסקות בתחום זה. פרט מעניין נוסף בנוגע לעיר עלה כי ממחקרים שנערכו, בסטוקהולם נרשמים שיעורי הצמיחה הגבוהים ביותר של חברות הייטק מתפתחות.

4. סידני: מעניקה שם חדש לרפואה

אחת מן הערים המתקדמות ביותר בתחום הטכנולוגיה הינה סידני שבאוסטרליה. הדבר אשר מעמיד אותה על המפה הוא החינוך המתקדם בעיר. בסידני נעשים מאמצים רבים על מנת להתאים את הדור הצעיר לעולם הדיגיטלי המהיר והמיידי, כאשר מוסדות החינוך השונים בעיר מעודדים את שימוש התלמידים ברשת האינטרנט הגלובלית ובכל אמצעי הטכנולוגיה העומדים לשירותם לפתרון בעיות ואף דוגלים בשילוב האמצעים הטכנולוגיים בתוכנית הלימודים ובמערכי השיעור.

© צילום: fotolia

כמו כן, עיקר הישגיה של סידני הם בתחום הביו-רפואה, תחום אשר עוסק בפיתוח כלים שונים על מנת לחקור ולפתור בעיות רפואיות שונות ביניהם מחלות לב ואף מחלת הסרטן. באוסטרליה בכלל ובסידני בפרט פועלים ארגוני הביו-טכנולוגיה המתקדמים בעולם שעוסקים בפיתוח תרופות ודרכי טיפול נוספות במחלות לב, במחלת הסרטן ובבעיות רפואיות נוספות. 

בעבר דיברו איתנו על כך שהעתיד יביא איתו מכוניות מעופפות, מכשירים שמאפשרים קריאת מחשבות ואף טכנולוגיות שיוכלו לשגר אותנו ממקום למקום. בעוד שעתיד זה עדיין לא כאן, ניתן לשים לב לצעדי הענק שהחברה שלנו צועדת בדרך לשם. הרצון להתקדם ולהתפתח מזמן כבר לא נוגע רק ליחידים. השאיפה להתקדמות ופיתוח היחיד הובילו לשאיפה להתקדמות ופיתוח של החברה. ערים בכל רחבי העולם מפחדות להישאר מאחור בעוד שהעולם צועד צעדי ענק לעבר העתיד.

 

תגובות